י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חוד החנית של מנהלי המחר: תואר במרכז האקדמי לב

תכנית מיוחדת לבוגרי תואר ראשון במקצועות הניהול, חשבונאות, כלכלה, לוגיסטיקה, מערכות מידע, מדעי המחשב והנדסה

חוד החנית של מנהלי המחר: תואר במרכז האקדמי לב


רבים שסיימו את לימודי התואר האקדמי וכבר השתלבו במשרות ותפקידים במגזר הפרטי והציבורי, מחליטים דווקא אז לחזור לספסל הלימודים.

מה גורם לאיש היי-טק או מהנדס אשר נמצאים בעיצומה של הקריירה שלהם, להחליט לחזור לספסל הלימודים ולפתוח מחדש את הפרק האקדמי של חייהם?

נראה כי בעולם התחרותי, מרביתם מחפשים דרכים להתפתחות וקידום מקצועי ועסקי בשוק שמשתנה ללא הרף ודורש גם מאתנו לעמוד בקצב השינוי. התכנית לתואר שני במנהל עסקים של "המרכז האקדמי לב" מציעה את ההזדמנות ואת המקום לעשות זאת.

התכנית מיועדת לבוגרים שסיימו לימודי תואר ראשון במקצועות הניהול, חשבונאות, כלכלה, לוגיסטיקה, מערכות מידע, מדעי המחשב והנדסה, וכן לבוגרי תואר ראשון מתחומי ידע אחרים המעוניינים להשתלב בעמדות ניהול בכירות בסקטור הפרטי והציבורי.

התכנית פועלת כחלק מהפקולטה למנהל עסקים של המרכז, וכוללת מגוון רחב של קורסים עדכניים בתיאוריה ובפרקטיקה המבוססים על ידע מחקרי, מקצועי ומתקדם.

בתכנית 4 התמחויות: ניהול טכנולוגיה ויזמות, מימון וניהול פיננסי, ניהול טכנולוגיות מידע וניהול כללי – משאב אנוש. בהמשך צפויות להיפתח התמחויות נוספות בשיווק וביעוץ ארגוני. הלימודים מתקיימים באמצע השבוע בשעות הערב וביום שישי בבוקר וכוללים 5 סמסטרים. בנוסף, במסגרת התכנית מפתחים הסטודנטים כחלק מלימודיהם פרויקטים ביזמות ומחקרים דוגמת תפריט דיגיטלי למסעדות, מחקר על קידום עסקים חרדיים בפייסבוק ועוד.

לא לצעירים בלבד
מרבית הסטודנטים אשר פונים ללימודי תואר שני במנהל עסקים MBA הינם מהאוכלוסייה המבוגרת יותר, בעלי ניסיון עסקי המעוניינים להתקדם, להעשיר את סל הכלים שלהם ולהתפתח מבחינה מקצועית. דוגמה אחת לכך, הוא דוד קאופמן, בוגר התכנית לתואר שני במרכז האקדמי לב. קאופמן שימש במשך כ – 15 שנה מנהל פרויקטים ב-IBM כאשר החליט להתחיל את לימודי התואר השני. "ללימודי התואר השני הגעתי שמאחורי שנות ניסיון רבות ב – IBM, תפקידים בשתי חברות הי-טק אחרות ושירות בצה"ל בפרויקט של ממר"ם כמנהל סיסטם" הוא מספר.

"עם זאת, למרות שהייתי מנהל שנים רבות, היו דברים רבים שביצעתי בפועל אבל לא ממש הבנתי את העומק והאפשרויות שבהם, והרגשתי שחסר לי משהו. היום, לאחר שסיימתי את לימודי התואר השני, אני מרגיש שיש לי הבנה מעמיקה יותר של הנושאים ושקיבלתי כלים לניהול יעיל יותר, הבנה של הסביבה העסקית". קאופמן מוסיף, כי התואר השני חשוב גם בכל הנוגע לאפשרויות הקידום. "בשוק התעסוקה של ימנו המינימום הדרוש הוא תואר ראשון, ובמשרות ניהוליות נדרש תואר שני" הוא מסביר ומוסיף "השוק תחרותי מאד, והחברות מחפשות אנשים שיש להם הרבה ידע ויכולת כדי לקדם את הדברים ביעילות. בלימודים הבנתי איך לעשות את הדברים טוב יותר, ומה התיאוריה שמאחורי זה".
"מטרתנו המרכזית היא להכשיר מנהלים ומנהלות לתפקידי ניהול בכירים בעלי ידע עדכני, יישומי ויכולת מתקדמת בעולם העסקים במשק הישראלי" אומר ראש התכנית לתואר שני במנהל עסקים במרכז האקדמי לב, ד"ר יעקב ורשבסקי, ומוסיף: "הלימודים בתכנית מכוונים להעשרת עולם הידע של הסטודנטים, הכשרתם ברמה הטובה ביותר להתמודדות במציאות עסקית גלובלית משתנה והקניית כלים אופרטיביים לעמידה מוצלחת באתגריים הניהוליים הניצבים במאה ה – 21". ד"ר ורשבסקי מדגיש כי מצוינות אקדמית והבנה מקצועית מעמיקה מחד ולמידה חווייתית ויחס אישי לכל סטודנט מאידך – הינם ערכי יסוד בתכנית. כל זאת על ידי סגל הוראה הכולל אנשי מחקר בעלי שם בתחומם ומרצים מובילים מהתעשייה ומהפרקטיקה, כולם עתירי ידע מקצועי וניסיון מעשי רב. בנוסף, במסגרת התכנית מתקיימות מעת לעת גם הרצאות אורח של מומחים, יזמים ומנהלים בתעשיות הידע השונות. כך לדוגמה, קיימנו הרצאה של מר איזי בורוביץ, מאנשי העסקים המובילים בישראל.

ד"ר ורשבסקי מסביר, כי הסטודנטים בתכנית זוכים לימודים ברמה אקדמית גבוהה, וגם שכר הלימוד הוא אוניברסיטאי. כל אחד מקבל יחס אישי בכיתות קטנות, ויש אווירה תורנית ולימודים נפרדים לנשים וגברים.

קאופמן מספר כי בחר ללמוד דווקא במרכז האקדמי לב לאור החוויה המוצלחת שהייתה לו בלימודי התואר הראשון במרכז. "כל מי שמכיר את המרכז האקדמי לב יודע שלמרכז רמה אקדמית גבוהה, וזה אחד השיקולים המרכזיים שהביאו אותי לשם גם ללימודי התואר השני. שיקול נוסף היה התחום בו רציתי להתמחות - ניהול טכנולוגיה ויזמות, אשר קיים רק במרכז האקדמי לב. על כך יש להוסיף את הסביבה הדתית שמציע המרכז, שחשובה לי מאד" מדגיש קאופמן.

עבור קאופמן לימודי התואר השני גם פתחו אפיק חדש והביאו אותו לעשות קפיצה מהזירה העסקית לאקדמיה. "עם סיום לימודי התואר עברתי לעולם האקדמי והתחלתי ללמד במרכז אקדמי לב בחוג לחשבונאות ומערכות מידע ובחוג להנדסת תעשייה וניהול, כאשר במקביל אני מלמד גם במכללת צפת. כיום, אני ממשיך בכיוון האקדמי ונמצא בעיצומו של הדוקטורט שלי בניהול".
יוצאים מהבועה

אלדד רובינשטיין הגיע גם הוא עם רקע אקדמי ומקצועי, הוא בא מתחום הנדסה והחליט לפנות ללימודי התואר השני במנהל עסקים במרכז האקדמי לב לפני כחמש שנים. רובינשטיין המשמש כמנהל צוות פיתוח בחברה "ביומטריקס", אשר עוסקת בפיתוח מכשור רפואי, אומר כי החליט לעשות את התואר כי רצה להרחיב אופקים.

רובינשטיין מספר כי "התואר השני במנהל עסקים אפשר לי להבין שאני לא נמצא ב'בועה הנדסית'. הבעיות ההנדסית הן בעיות איתן מתמודדת החברה עסקית, שהמטרה שלה בסופו של יום היא להרוויח כסף" אומר רובינשטיין ומסביר שבפרקטיקה מבינים שהנדסה תיאורטית היא טובה לאקדמיה, אולם בתעשייה נדרש לשלב במערכת שיקולים נוספים מלבד הנדסה, דוגמת שיתוף הלקוח, אפשרויות הפצה, צרכי השוק ועוד. "כיום, אחרי לימודי התואר השני, שאני מתחיל פרויקט אני יודע להסתכל עליו לא רק בתור אתגר הנדסי אלא גם כאתגר כלכלי. אני יודע לחפש את ההצדקה הכלכלית ולשאול האם הבקשה שביקשו ממני להוציא אל הפועל היא משהו שבאמת החברה צריכה ואם צריך להוריד או דווקא להוסיף לפרויקט כמה פונקציות כדי להתאים אותו לדרישות השוק. כשאני מדבר עם הלקוח, אני יודע לשאול את השאלות הנכונות ולהכווין את הדברים לכיוון הרצוי. הודות ללימודים יש לי הבנה של התמונה המלאה, ולא של היכולת הנדסית בלבד".

"כשכמה חברים פנו אלי וסיפרו לי על התכנית במרכז האקדמי לב, הבנתי שזה מתאים לי", הוא מסביר. "שעות הלימוד התאימו לי, יכולתי לשלב את הלימודים עם שעות העבודה וגם עם המשפחה, אז הלכתי על זה. בכלל, המרכז עבורי זה בית - שם עשיתי את התואר הראשון, וכבר אני מכיר את המערכת ואת האפשרויות".

במילה אחת: נטווקינג
"בעולם העסקים היכולת לקשור קשרים ולהגיע למקומות הנכונים הינה בעלת חשיבות רבה ומכרעת" מסביר יובל וירצברגר, אשר מקדם בימים אלה מיזם סטרט-אפ עצמאי. וירצברגר, בוגר התכנית לתואר שני של המרכז האקדמי לב, עוסק בתחום הטכנולוגיה והניהול העסקי של פיתוח תוכנה בחמשת השנים האחרונות. "הלימודים במרכז היו יעילים מאד מבחינתי גם מבחינה פרקטית, בכך שהעניקו לי ידע חשוב בהבנת נושא הניהול והטכנולוגיה, אך גם בקשרים החשובים שרקמתי שם להמשך הדרך". וירצברגר מספר שהחיבור למרכז האקדמי לב מסייע לו מאד ביום יום, והיה חשוב מבחינתו גם לרכישת בסיס להבנת השוק וגם לפיתוח קשרים בעולם העסקים והטכנולוגיה.

"לפני עשר שנים בערך הכרתי לראשונה את המרכז כשביקרתי בארץ, והתרשמתי מאד. המקום משלב גם סביבה דתית, שלי היה נוח להשתלב בה, וגם מערכת בעלת שם טוב מבחינה אקדמית וטכנולוגית, שזה חשוב לי לא פחות" הוא מספר. "למרות שכבר סיימתי את הלימודים אני שומר על קשר עם המרצים שאצלם למדתי, אשר סייעו לי לפתח קשרים מאד איכותיים בעולם העסקים שמועילים לי מאד. גם השימוש בשם של המרכז בפני עצמו פותח לא מעט דלתות".

דרכו של וירצברגר במרכז האקדמי לב לא הסתיימה ובימים אלה, הוא נרשם לתכנית "יזם בלב" שמפעיל המרכז – תכנית האצה חדשה וייחודית המשמשת כחממה טכנולוגית ליזמים מהציבור הדתי והחרדי. "נרשמתי לתכנית כדי לקדם את מיזם הסטארט-אפ שאני מפתח. למרכז יש הרבה מה לתת - צוות איכותי, אירועי היי-טק ותמיכה במפגשי פורום JBNF המיועדים לאנשי עסקים, אנשי מקצוע, היי-טק ויזמות באזור ירושלים. תמיד יש לי הרגשה טובה שאני מגיע לשם" הוא מסכם.

קישורים:
לפרטים והרשמה - לחץ כאן
ניהול יזמות מרכז אקדמי לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד