כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"המשגיח ההתחנן - תוציא אותי אני רוצה לחיות"

משגיחי כשרות של 'העדה החרדית' והגר"י אפרתי, הותקפו בחממות בירדן, במקלות ואבנים

משגיח בחממה ירדנית. צילום: י.ה.
משגיח בחממה ירדנית. צילום: י.ה.


סערה בירדן: משגיחי כשרות מטעם העדה החרדית והגר"י אפרתי, הותקפו על ידי פועלים ירדניים במטעים בא-קווארה שבירדן.

האירוע החל בסמוך לשעה 18:00 בערב, כאשר עובדים בחממות בהן מגדלים ירקות עלים לשמיטה, התעמתו עם המנהלים היהודים. שלושה משגיחים ומפקח שהיו בחממות מטעם הכשרות של הרב אפרתי הובאו לישראל. שני משגיחים שנותרו בשטח מאובטחים על ידי המשטרה הירדנית.

מנכ"ל כשרות למהדרין בראשות הגר"י אפרתי, שבתי מרקוביץ, מספר: "בשעה 14:00 התקשר אלי אחראי המשגיחים במקום, ואמר לי שהוא לא מרגיש שם בטוח, והוא רוצה להוציא את המשגיחים מטעמו חזרה לישראל.

"בהמשך, לקראת השעה 18:00 הוא התקשר אלי שוב, ואמר שהוא חושש, ומחזיר את המשגיחים לישראל. לאחר מספר דקות הוא התקשר שוב ואמר שאחד הפועלים הניף עליו מקל כשניסה לעזוב את המקום וצעק לו 'רוח מן הון'. המשגיחים שלנו נכנסו לטנדר, וגם אז התקבצו סביבם הפועלים וניסו לעכבם, עד שהצליחו לעזוב את המקום.

"התברר שמעבר הגבול נסגר בשעה 20:00, והם לא יספיקו להגיע. התקשרנו למי שצריך, והצלחנו לעכב את סגירת הגבול עד לשעה 20:30,

"אחד המשגיחים הוותיקים, שרגיל לערוך קניות בשווקים הערביים, התקשר אלי ואמר לי 'תעשה לי טובה, תוציא אותנו מכאן, אני עוד רוצה לחיות'".

"הוויכוחים, אינם דבר חריג במיוחד" אומר ל'בחדרי חרדים' - אחד ממנהלי המקום, "אך בעקבות כך שמשגיחי הכשרות היו עדים לדבר התעוררה מהומה". לדבריו, "בשום מצב לא היה סיכון למשגיחי הכשרות שנכחו במקום".
ירדן כשרות חממה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד