י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המהפכה הגדולה: כל קרקעות המדינה ישווקו בהנחת 'מחיר למשתכן'

כחלון מציג את תוכניתו הגדולה להוזלת מחירי הדיור • כל קרקעות המדינה ישווקו בשיטת 'מחיר למשתכן' • בפריפריה ההנחה על מחיר הקרקע תהיה גדולה יותר

צילום: נתי שוחט, פלאש90
צילום: נתי שוחט, פלאש90





המהפכה מגיעה: שר השיכון משה כחלון הודיע היום (ה') על תוכנית בה יימכרו כל קרקעות המדינה בהנחה בשיטת 'מחיר למשכן'.

שר האוצר משה כחלון יעלה לאישור קבינט הדיור את התוכנית להגדלת היצע הדירות עבור רוכשי דירה ראשונה.

הרפורמה המוצעת כוללת שבכלל הקרקעות המתאימות, אופן השיווק יהיה בשיטת מחיר למשתכן, כך שיובטח כי היקף השיווק בשיטה זו יהיה נרחב והיקף המענה לדרישה לדיור במחיר מופחת יהיה גבוה ככל הניתן.

כמו כן, בניגוד לשיווק בשיטה זו בעבר או בשיטת מחיר מטרה בה ניתן סבסוד גבוה, יותר ככל שמחיר הקרקע ביישוב גבוה וניתנה עדיפות משמעותית למרכז הארץ.

החלטה זו קובעת כי יהיה מדרג הנחות רחב כאשר הנחות גבוהות יותר יינתנו בפריפריה. כמו כן ניתן יהיה להעמיק את מדרג ההנחות במידה ומחירי הקרקע יעלו על מנת לשמר אופק של יציבות מחירים לזוגות הצעירים.

כך גם, לאור התארכות משך הבנייה בשנים האחרונות, ובהתאם למאמץ להגדיל את היצע הדיור בטווח כחלק מרפורמת הדיור, מוצע לתקן את החלטת מועצת מקרקעי ישראל וזאת בכדי להעניק תמריץ לקיצור משך הבנייה ובכך לסייע לגידול בהיצע יחידות הדיור בזמנים קצרים.

עוד פרט בתוכנית תאפשר תיחום של יחידת משנה למגורים במסגרת יחידת דיור ראשית. גמישות זו מאפשרת להתאים את גודל יחידות הדיור כך שהן תתאמנה למספר המשתנה של בני המשפחה המתגוררים באותה יחידת דיור דירה על פני השנים. גמישות זו בניצול יחידות הדיור תורמת גם להגדלת ההיצע הזמין של יחידות דיור למגורים לצורך שימוש המשפחה או לצורך השכרה למגורים.

מדובר בהרחבה משמעותית של התוכנית המקורית של כחלון, שכוללת שיווק של 6,000-5,000 דירות בשנה בשיטה זו.
נדלן כחלון קרקע מס אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד