י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מיני מבחן: אופל קורסה החדשה - צייתנית ונטולת הפתעות

מודל 2015 עם עם המנוע הוותיק בנפח 1.4 ליטר עולה כ-104 אלף שקל. זהו תמחור תחרותי יחסית למוצא הגרמני, ושמירת ערך סולידית גם עשויה לסייע • אבל בשוק היפר-תחרותי שרווי בגימיקים ובמתחרות עם פרופיל גבוה, ממתין לקורס זינוק בעלייה

  • י' תמוז התשע"ה
אופל קורסה 5 דלתות
אופל קורסה 5 דלתות


מלבד שלל ה"מ"מים" הקלאסיים שמשפיעים על הצלחתו של רכב חדש בישראל - מחיר, מוצר, מיצוב, מטבע, מיסוי - קיים עוד "מ"ם" קריטי אחד ושמו "מועד". כלומר, עיתוי הגעת הרכב לישראל. המקרה של אופל קורסה החדשה הוא דוגמה מצוינת. זו מכונית סופר מיני מודרנית, שזוכה לפופולריות עצומה באירופה (ממוצע מכירות של כ-350 אלף יחידות בשנה) ומתומחרת היטב בישראל תודות לאירו החלש. אולם היא נחתה כאן לתוך מבול של מכוניות סופר-מיני חדשות, ביניהן המאזדה 2 החדשה והמאובזרת ומלכת ההנחות לציי הרכב, יונדאי I20.

חיצונית לפחות, לקורסה החדשה יש נוכחות ראויה. קווי המתאר העגלגלים המוכרים של המכונית זכו לליטוש והשחזה באמצעות חרטום בולט עם פנסים זוויתיים, הזנב הזקוף מעניק לה יציבה דינמית, הממדים החיצוניים מכובדים ובצבעים הנכונים (ורצוי בגרסת 3 דלתות) זו מכונית תוססת, שפונה למגוון רחב של טעמים.

תא הנוסעים מרגיש מרווח תודות לגובה ולרוחב הנכבדים ולמשטחי הזכוכית הנדיבים. עם זאת, עם בסיס גלגלים באורך 2.51 מ' בלבד יש כיום בפלח הזה מתחרות עם יותר מרווח ברכיים מאחור. תא המטען קצר אך עמוק, ונפחו תואם את המקובל בפלח. עמדת הפיקוד של דגם הבסיס פונקציונלית ונטולת התחכמויות, עם מחוונים אנלוגיים, תאורה כתומה עמומה ומינימום של צגי מידע.

האבזור התקני מרגיש מעט דל מול חלק מהמתחרות העדכניות, שמציעות כיום כסטנדרט מסכי מגע, תאורת LED ושלל גימיקים. מערכת מולטימדיה טובה יכולה להקפיץ את הרושם החזותי. איכות הייצור טובה, כמקובל בגרמניה, אבל החומרים משדרים תחושה עממית עם דונמים של פלסטיק קשיח.

על הכביש, קורסה 2015 היא מכונית צייתנית ונטולת הפתעות. ההיגוי קל ונוח לתפעול בסביבה עירונית, אם כי יש מושחזים ממנו, נוחות הנסיעה סבירה על רוב סוגי המשטחים והמכונית מרגישה קלילה וצייתנית בפניות מהירות. המכונית מגיעה כסטנדרט עם צמיגים בחתך 65' - פרופיל גבוה מאוד, שנדיר למצוא בימינו. זה טוב לנוחות הנסיעה, אבל מגביל את פוטנציאל האחיזה ואת התחושה בפניות הדוקות ובשיוט במהירויות גבוהות.אפשר לפתור זאת באמצעות שדרוג של המפרט התקני.

הקורסה הושקה באירופה עם מנוע שלושה צילינדרים טורבו מדור חדש בנפח 1 ליטר, שזוכה להרבה שבחים. למנוע הזה אין תיבה אוטומטית כך שבינתיים משווקת המכונית בישראל עם המנוע הוותיק בנפח 1.4 ליטר, שמשודך לתיבה אוטומטית רגילה. המנוע מבצע את כל המוטל עליו אבל גילו בולט. הוא לא זריז (13.9 שניות מאפס ל-100 קמ"ש), את עיקר הדחף שלו הוא מספק בסל"ד גבוה וקולני ושמירה על מומנטום ראוי בעליות ארוכות דורשת הורדת הילוכים. עם זאת, במהירויות שיוט גבוהות המכונית רגועה יחסית תודות להילוך היתר השישי בתיבה האוטומטית.

אופל קורסה 1.4 ליטר עם תיבה אוטומטית בת 6 מהירויות עולה כ-104 אלף שקל. זהו תמחור תחרותי יחסית למוצא הגרמני, ושמירת ערך סולידית גם עשויה לסייע. אבל בשוק היפר-תחרותי שרווי בגימיקים ובמתחרות עם פרופיל גבוה, ממתין לקורס זינוק בעלייה.
אופל מבחן דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד