כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בניגוד להסכם הקואליציוני: 'כולנו' מתנגדת ל'חוק הונאה בכשרות'

בעקבות התנגדות נציגי 'כולנו', נדחה לשבוע הבא 'חוק הונאה בכשרות' של ח"כ יואב בן צור מש"ס • גורם בש"ס ל'בחדרי חרדים': "מדובר בהפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני ולא נעבור עליו לסדר היום"

דרעי וכחלון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
דרעי וכחלון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


בדרך למשבר קואליציוני? ועדת השרים לעייני חקיקה דחתה הצהריים (א) את הצעת החוק של יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יואב בן צור, המכונה "חוק הונאה בכשרות", שמטרתה לקבוע שרק הרבנות תוכל להשתמש במילה כשר, אבל גם שבתי עסק לא יוכלו ליצור מצג שווא כאילו הם כשרים, גם אם הם לא משתמשים במילה כשר.

על הצעת החוק חתומים גם חברי הכנסת משה גפני, מנחם אליעזר מוזס, מיקי זוהר, דוד אמסלם ובצלאל סמוטריץ. החוק לא הובא להצבעה בעקבות התנגדות נציגי כולנו, והוא נדחה לשבוע הבא.

ההחלטה שלא להעלות את החוק להצבעה היא בניגוד גמור להסכם הקואליציוני בין הליכוד לש"ס ויהדות התורה.

בסעיף 56 בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לש"ס נכתב כי "ישמר הסטטוס קוו בענייני הכשרות. הממשלה תפעל ללא דיוחי לתיקון חוק איסור הונאה בכשרות באופן שיבהיר את המונח 'כשר' ככזה הכולל גם מצג או סימון המעידים כי נשמרים דייני כשרות אף אם לא נעשה שימוש בביטוי 'כשר'".

גם בהסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה נכתב בסעיף 50 "ישמר הסטטוס קוו בענייני הכשרות. ככל שעקב אילוצים שונים יהיה חשש לפגיעה בסטטוס קוו הממשלה תפעל לתיקון חוק איסור הונאה בכשרות".

גורם בכיר בש"ס אומר לבחדרי חרדים: "מדובר בהפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני ובכוונתינו לא לעבור עליו לסדר היום". לדבריו, "לא יתכן שבעקבות התנגדות של שתי חברי כנסת של כולנו הקואליציה תפר סעיף בהסכם הקואליציוני".



כשרות הסכם שס שרים חקיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד