כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"ש"ס התנהגה בבריונות ובזלזול. קורא להרגיע את הרוחות"

יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן ל'בחדרי חרדים': "ביקשנו לשבת עם ש"ס להגיע להסכמות על נוסח החוק, אבל הגיע מסר שאת 'כולנו' לא סופרים בנושאי דת ומדינה" • "מייצרים ריב ומדון על כלום, אם זה יימשך כך הקואליציה לא תאריך ימים"

פולקמן וכחלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
פולקמן וכחלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן, מגיב בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' על התקרית הקואליציונית הצהריים (א) בועדת שרים לענייני חקיקה, כאשר ש"ס וכולנו לא הגיעו להסכמה בנושא חוק הכשרות של ח"כ יואב בן צור, וההצבעה נדחתה לשבוע הבא. פולקמן תוקף את ש"ס ובמקביל קורא להרגעת הרוחות מצידה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מסביר פולקמן את השתלשלות העניינים: "אני אמרתי בצורה ברורה לש"ס שהחוק יעבור, אבל שאני מבקש שישבו איתנו לפגישה מסודרת כדי שנוכל לחיות עם נוסח שיהיה מקובל עלינו. היה סיכום שהיו לו עדים רבים, שהשתתף בו גם יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור, שבו הם נותנים לנו זמן - לפחות שבוע וחצי - לשבת ולנהל דיון על מתווה החוק. היה סיכום כזה באלו המילים, כדי שהדברים בקואליציה יתנהלו באוירה של שותפות והסכמה".

"כל אחד מהשותפים יכול להביא חוקים קיצוניים או בעייתיים שיעצבנו את השותפים, אבל הסגולה היא הסכמה. אני לפני שבועיים הבאתי את חוק שכירות הוגנת שאיילת שקד התנגדה אליו, לא אמרתי שזה לא מעניין אותי ההתנגדות שלה, אלא סיכמתי איתה שאנחנו דוחים את ההצבעה וסיכמנו שאנחנו יושבים ודנים על מתווה מוסכם. זה מה שביקשנו מש"ס. ברגע שש"ס יתחילו לעביר חוקים ובמסר שהם העבירו לנו שלא מעניין אותם מה יש לכולנו לומר בעניין, מחר בבוקר זה יהיה אלף חוקים אחרים. לכל אחד בקואליציה יש חוקים שרשומים בהסכם הקואליציוני שהפרטים שלהם לא רשומים אלא העקרונות, ואם כל אחד יביא חוק ויגיד שלא מעניין אותו מה המפלגות האחרות אומרות זה לא יעבוד", מזהיר פולקמן.

"בסך הכל מה שביקשנו מש"ס זה לא להתנהג בבריונות. יש לי הרבה מאוד כבוד לש"ס ורצון כנה מאוד לעבוד ביחד, אבל נעשה כאן עוול שכל ראשי הסיעות היו עדים לו וגיבו אותו. לא יכול להיות שעולה משהו שמבקשים לשבת ולנהל דיון, וסיעה אחת אומרת שלא מעניין אותה מה דעתם של אחרים. למרות שאני אמרתי להם שאני מוודא שהחוק עובר, רק שבו איתנו ובואו נדבר על זה. הם לא הסכימו לשבת ולאחר בכמה ימים כדי שיתקיים דיון, אז אמרנו להם שאם כך זה עובד גם אנחנו יודעים להתעקש, אנחנו לא חותמת גומי. אנחנו איתכם ורוצים להיות איתכם ורוצים שותפות קואליציונית, אבל אנחנו לא מוכנים שיתייחסו אלינו בזלזול. אנחנו נשב ונגיע להבנות".

פולקמן מוסיף: "לא מובן למה ש"ס מתנהלת בכוחנות ומנסים לעורר אנטי. בשביל מה ש"ס צריכה את ההתנהלןת המעוררת מחלוקת הזאת? כשאפשר היה לעשות את הכל בשקט ובהסכמה ובלי שאף אחד ידע מזה. ממש מיותר לגמרי. שזה מחזיר את המלחמות של דת ומדינה שפירקו את הקואליציה הקודמת ללא צורך. אנחנו מפלגה סופר מתונה וסתם מייצרים ריב ומדון על כלום".

"הגיע מסר מהדרגות הגבוהות בש"ס שאת 'כולנו' לא סופרים. הם הגיעו על דברים אחרים. אין דבר שצריך לשאול אותה בנושאים של דת ומדינה. את כולנו מעניין רק דיור ובנקים. זה היה המסר. אני לא מבין למה שיתנהלו כך עם סיעה כל כך סובלנית כמו כולנו, למה לקחת את זה לכאלו מקומות. אם זה ימשיך בצורה הזו חיי הקואליציה יהיו קצרים, על כל דבר אנחנו נריב וכולם יפסידו, ואני חושב שלש"ס יש הרבה יותר מה להפסיד מעוד פעם לפרק ממשלה על רקע של ויכוחי דת ומדינה ועל כוחניות".

עם זאת, בסיום דבריו, מנסה פולקמן למתן את המסר: "אני קורא לש"ס להרגיע את הרוחות ולעבוד בשיתוף פעולה מלא, בפרט שיש כל כך הרבה דברים שאנחנו מסכימים עליהם. על 80 אחוז אנחנו מסכימים ועל 20 אין הסכמה, אז למה ללכת כל הזמן ל-20 אחוז האלו?"
פולקמן כשרות משבר שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד