ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

תם הדיון נגד מינוי ליצמן; השופטים יכריעו במועד אחר

הבוקר התקיים הדיון בעתירת מפלגת 'יש עתיד' נגד מינויו של ליצמן לסגן שר הבריאות, ללא הכרעה בשלב זה • התברר: חוק היסוד המתוקן מונע מראש הממשלה לכהן כשר בנוסף • ליצמן: "אלמד את דברי השופטים, ואשיב"

תם הדיון נגד מינוי ליצמן; השופטים יכריעו במועד אחר
יונתן סינדל פלאש90


הבוקר (ג') התקיים דיון בבית המשפט העליון בעתירת 'יש עתיד' נגד מינוי ליצמן כסגן שר. ההכרעה תינתן במועד אחר.

במהלך הדיון אמר השופט חנן מלצר כי בחוק יסוד הממשלה המתוקן, בנימין נתניהו "ראש הממשלה לא יכול להיות גם שר", מעבר לתפקידו כראש הממשלה. המשמעות היא שנתניהו יצטרך להתפטר מתפקידיו כשר התקשורת ושר הבריאות ולמנות שר החוץ.

במהלך הדיון הקשה המשנה לנשיאה השופט רובינשטיין: "מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות - אני זוכר שראיתי את תמונת הממשלה לא ראיתי את הגב' מזוז וחוטובלי כשהצטלמו אצל הנשיא, אבל הרב ליצמן היה שם, למה הוא זכה בצילום כזה, להיות בין השרים, הרי הוא רק סגן שר כמו אחרים?".

עו"ד רוטשנקר, שמייצג את הממשלה ואת ליצמן השיב לו: "כפי שאנחנו מכירים מתוך הנחיות היועץ בפסיקת בית המשפט, כל שר משתמש בסגן השר בצורה שנראית לו, יש סגני שרים שמסייעים לשר בפעילות יותר רחבה".

לזה הגיב השופט סאלים ג'ובראן: "אבל כולם סגן שר".

עו"ד רוטשנקר: "כמובן שהאחריות המיניסטריאלית של השר צריכה להישמר, השליטה במדיניות, כל הדברים האלה המתווה בא לפרט אותם לאור פסק הדין בפעם הקודמת".

השופט חנן מלצר התייחס לנושא ואמר כי "מנחם בגין אמר בזמנו שלומר ששר ללא תיק, זה לא אומר שזה שר ללא עבודה".

מלשכת סגן שר הבריאות נמסר בתוגבה לדיון היום: "סגן השר ליצמן ילמד את דברי השופטים, וישיב לשאלות שהופנו אליו בתוך 5 ימים, כפי שנקבע. לאחר מכן, ימתין להכרעת בג"צ בנושא".
ליצמן בריאות שר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד