י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שרי חינקיס מציגה ריאלטי: "מותק הילדים התכווצו"

60 ק"ג הפרידו בין ימיה של שרי חינקיס (אדלמן) כשורדת, לאישה מלאת חיים ואושר • סיפור מלא תקווה עם תמונה של לפני ואחרי - כדי שתוכלו לראות ולהאמין

שרי חינקיס מציגה ריאלטי: "מותק הילדים התכווצו"


עד גיל 7 היא היתה ילדה רזה. אולי אפילו בתת משקל. אבל כששרי היתה שומעת את אמא "מתלוננת" על הילדים שלא אוכלים, ועל חוסר כבוד לאוכל, ועוד הרבה משפטים כאלו של אמהות שרודפות אחרי הילדים שלהם כדי שיכניסו משהו לפה – היא התחילה לאכול... והתמכרה.
"מגיל 7 פשוט התחלתי להשמין", משחזרת שרי חינקיס (היום אדלמן), בת 36, נשואה כשנה. "אני זוכרת סיטואציה מגיל שמונה וחצי, שבה שיחקתי עם חברות, ואישה מבוגרת שהיתה בסביבה צקצקה לעברי: 'כל הילדות פה כל כך רזות, רק זאת שמנמונת'".

הילדונת השמנמונת הפכה לנערה ובחורה שמנה. "מאה עשרים ושלושה קילוגרם ליתר דיוק", היא מבהירה.

"הייתי כל כך מכורה למתוק, שהייתי מוכנה לוותר על נסיעה הביתה לבני ברק, מבית הספר ברמת גן, ובכסף של הנסיעה שחסכתי קניתי חבילת שוקולד, שהסתיימה באותו יום כמובן".

כשהגיעה לפרקה, הבינה חינקיס שבשידוכים לא יהיה פשוט. איזה בחור "נורמלי" ירצה להתארס לבחורה במשקל כל כך חריג? וזה אכן היה קשה. המשפטים ששמעה כל החיים: "אולי תפסיקי לאכול, מה יהיה איתך, אסור לך כל כך הרבה" ועוד, לא עשו את פעולתם, וגם לא אינספור הדיאטות אליהם נשלחה. "מעולם לא הצלחתי להוריד יותר מעשרה קילוגרם", היא מספרת.

בגיל 28 הבינה שרי שהיא חייבת לעשות מעשה ללא פשרות, ולנסות חיים איכותיים מהם.

אל דוקטור אסנת רזיאל היא הגיעה, כמו שאומרים אצלנו "שלא במקרה כי אין כזה דבר"... לאחר שנשלחה על ידי דיאטנית למלב"י – מרכז לטיפול בהשמנת יתר, באסותא. כשבדקה פרטים באתר האינטרנט, והכניסה את המשקל שלה, נרשם לה שרק ניתוח יכול לעזור לה. גם כשהורידה קילוגרמים פיקטיביים, זה לא עזר. 25 קילוגרם נאלצה להוריד באתר, עד שהסימן של הניתוח נעלם.

"אבל איך מורידים 25 קילו בלי טבעת"? שאלה את עצמה. "הייתי מבין המנותחים הראשונים של השרוול", היא מספרת. "כולם עשו עד אז ניתוחי טבעת, אבל כששמעתי על מה שהם עוברים, וכיצד הם אוכלים, או יותר נכון מקיאים, לא רציתי את זה. היו ניתוחים שונים נוספים שלא היה על מה לדבר. חיפשתי ניתוח שיעזור לי להמשיך להיות בריאה, לאכול נורמלי".

היא החליטה ללכת על ניתוח השרוול, לפני שמונה שנים. "היינו אולי 200 איש כאלו בארץ, וחטפנו מכל הכיוונים, כולל מפורומים של מנותחי טבעת שאמרו על הניתוח שלנו 'אתם תאכלו אותה – תרתי משמע'.

בדוקטור רזיאל היא פשוט התאהבה, ויחד איתה עשתה את כל התהליך של הניתוח ששינה את חייה.
"התחלתי לחקור את הנושא לעמוק, הרבה מעבר להתנתח ולחזור הביתה. דיברתי עם מכורים, עם פסיכולוגים, עם אנשי מקצוע רלוונטיים ולמדתי המון", היא משחזרת.

"לדוגמה שמעתי מפסיכולוגית על אדם שהיה מכור לפסטה. כשאשתו הכינה סיר פסטה הוא יכול היה פשוט לשלוק את כולו לבד. לאחר טיפול אישי, הגיעו למסקנה שבמוח העתיק שלו, פסטה מתקשרת לאמא, שהיתה עובדת ומשאירה לילדים בבית סירי פסטה. זו היתה הדרך שלו להרגיש אהבה של אמא, וזה ממש לא היה בשליטתו".

לאחר שירדה כ-60 ק"ג, הפכה שרי מאדם חסר ביטחון, מאדם בעל חוויות התעללות בשל המראה, והמון שעות בית ושתיקה, למעין גורו של אנשים שמנים, או כאלו שהיו. היא למדה קאוצ'ינג ומינפה את ההצלחה שלה. "לא רציתי שאנשים אחרים יעברו את הסבל שאני עברתי", היא מספרת. היא מנהלת אתר למשורוולים, עונה על המון שאלות, מסייעת לאנשים שקשה להם בשידוכים בגיל מבוגר ובעיקר משדרת תקווה.

"יש לי בבית המון שוקולדים, והתשוקה שלי למתוקים תמיד קיימת", היא מספרת. "אבל אני שולטת בהם היום, ויש לי חוזה אישי עם עצמי לפיו אני חיה. בשבתות מותר לי הכל, לפעמים גם באירועים. הכל מותר, אבל תמיד מתי וכמה. אני לא אניח חבילת שוקולד חודשיים על מדף, כי אז אני אטרוף את כולה. אני כן אניח אותה מיום שלישי עד שבת..."

לפני כשנה מצאה את בחיר לבה, שלאחר כמה פגישות שמע את סיפור חייה "והיה הכי פתוח ומקבל, ואפילו התחיל לשלוח אלי אנשים לעזרה", היא מחייכת.

כיום, מלבד עבודתה כמנהלת משרד של אביה, היא מתכננת להתמקצע בהכנת פטיפורים ומתוקים בכלל, היא על תקן הדודה שכולם רוצים לבוא אליה, ובעיקר, היא כבר לא הילדה הזאת שנשלחה לקנות עגילים או נעליים, כשאחיות שלה קיבלו חבילות בגדים יפים מחו"ל והחליפו ביניהן...

"יש לי את כל המידע של כל מה שקורה בכל סוג של דיאטה", היא מסבירה. "אבל כשאנשים יבינו שהם אוכלים את הרגשות שלהם, לא יעזור כמה נקודות יספרו וכמה פחמימות יפרידו מחלבונים. הניתוח שהציל אותי, הפך אותי משורדת למלאת חיים".
(תמונה של לפני ואחרי)

שרי חינקיס (אדלמן) "לפני ואחרי":




אם גם את מוצאת את עצמך במאבקים בלתי פוסקים ונלחמת בהשמנת יתר - 'בחדרי חרדים' ו'אסיא מדיקל' מזמינים אותך לערב בריאות חוויתי שבו תוכלי לשמוע מקרוב ולהתעדכן בכל מה שרצית בנושא. הערב ללא תשלום, אך מותנה בהרשמה מראש.

קישורים:
לפרטים והרשמה לערב בריאות
ניתוח בריאטרי השמנת יתר כירורגיה דיאטה תמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד