כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

יוצאת עם הילדים לשופינג? מסביר לצרכנית

איזו אמא את? כזו שיוצאת לשופינג עם הילדים או שנחרדת רק מעצם המחשבה? מי יודע מתי נכון להשאירם בבית, והאם לקחת את כולם יחד? בואו נשמע מה יש לכן לומר בעניין ויש בסוף גם טיפים

יוצאת עם הילדים לשופינג? מסביר לצרכנית


זו אולי שאלת השאלות: מה עושים עם הילדים בזמן של שופינג במהלך החופש הגדול – איתם או בלעדיהם, מתי וכיצד? שאלנו אנשים דרך הרשת, קיבלנו מגוון רחב של תשובות, כשהשורה התחתונה היא, כולם חלוקי דעות אפילו בינם לבין עצמם. כי למי יש את התשובה האמתית לדילמה הקשה הזו, רוצים אבל לא רוצים? קבלו את הקולות, ובסופם יש כמה טיפים.

שרי פלדמן: "גם וגם... דווקא אני עשיתי פעם ביחד עם הילדים היה חוויה מדהימה. אכלנו ארוחת בוקר וצהריים בקניון ובנוסף כל המכוניות של השקל בקניון חוו אתנו ביחד את החוויה... ביקשתי מהבן שלי בן ה-6 שהוא יהיה הסטייליסט שלי ובחר לי בגדים... ככה הפעלתי אותו והספקתי לעשות קניות. יצאנו עם שקיות מרובות. אולי חוסם את מסגרת האשראי, אבל כולנו נהנינו. חושבת לצאת איתם שוב".

אורית שוהם רביד נזעקת "בלעדיהם"!!!!, בדיוק כמו רחלי מורגנשטרן. גם פייני סוקניק מבהירה: לא עם כולם יחד!

רות אוסטר פחות היסטרית לעומתן: "אני אוהבת כל פעם ללכת עם ילד אחר. כך מרוויחה על הדרך שעת איכות ומצד שני זה לא מאתגר מאוד..."

אצל חני אדלר זה תלוי בגיל. "בגילאים קטנים זה כאב ראש גדול. בגילאים יותר גדולים זה מהנה וחוויתי בדרך כלל. ואכן תלוי גם אם את בוחרת ללכת עם כל השמונה תשע, או אחד שניים בפעם".

יעל הדר: "רוב הקניות מעדיפה בלעדיהם כי תמיד מתלווה לזה קניה של אוכל שתיה
ועוד. הם מטריפים ומתישים לפעמים. וגם רבים ביניהם וזה עושה לי כאבי ראש ולב..."

רחל באופן אישי בדרך כלל נגד קניות עם ילדים. "הם תמיד יצאו בוכים על מה ש*לא* קנינו".

מיכל שווץ חושבת שאם זו יציאה לסופר, "יוצאים לקנות חלב ולחם, וחוזרים עם ארטיק, במבה, ברד, שוקולד, סוכריה על מקל, סוכריה בלי מקל, סוכרית טופי, טופי בלי סוכריה, דברים "שאין לנו בבית" דברים ש"אמא, את צריכה כזה" דברים ש"פתחתי, אז וואלה תשלמי מאמי", נמרחים, כן רוצים, לא רוצים, פרח, פרח נבול, פרח קטוף, פרח טרי, נמלה בכוס, עלים נבולים, עלים שנקטפו זה עתה, גזע של עץ בננה, עלה סכך שנשר מעץ דקל, אנחנו רעבים!!!"...

חני דובקין נשמעת הלומה כשהיא קוראת את השאלה ונזעקת: "לא איתם ולא בלעדיהם ובטח שלא ביולי אוגוסט. ותודה לרשת שהביאה את השופינג עד הלום".
כמוה רחלי ארלנגר, שפחות היסטרית: "עם... אבל לא חוכמה - אני עושה קניות בנט. כיף לשבת איתם והם מחווים דעתם".

רויטל הר כסף ממש מפתיעה: "אני בעד! ועושה את זה שנים, כולל קניות בסופר, עם העגלות המלאות... וכולל קניות בקניון. זו חוויה משותפת, וגם לילדים יש אמירה אמתית וכנה, יותר מכל אחד אחר".

אחריה גם בת שבע עם תובנה מעניינת: "אני חושבת שבמיוחד בחופשה כשהילדים מאבדים קצת את הגבולות, שופינג עם אמא זה טיימינג מצוין להקדיש לילד/ה זמן משלו, אבל כל אחד לחוד כי אם לא - מאבדים את זה".

חני גולד מסבירה: "ברווקותי כשעבדתי בחופש במכירה של מכשירי כתיבה, רק מלראות את הילדים שם נשבעתי שלא אקח את הילדים שלי למקומות כאלה בתקופה כזו. ובאמת את הקניה של מכשירי כתיבה אני עושה עם הילדים כי זו חוויה שלהם לבחור - אבל! לפני תשעה באב, שאז רגוע בחנויות וזה לא נוראי כמו שזה יכול להיות. בגדול קניות בלעדיהם, גם לטובתם לדעתי"
ציפי זילברשג עם 'שמועס' של ממש: "זה קשור דווקא לחופש הגדול? מאוהבת בילדים שמתלווים לקניות בכל גיל. בגילם הצעיר זה שיעור חינוך מדהים כאשר לפני היציאה מן הרכב יש הסכמה שרק אמא מחליטה: הם "רק רואים ומה שסיכמנו עליו קונים". ממש כך - עוד לפני היציאה הייתי חולקת איתם מה עליי לקנות ולא קונים כלום בעיניים. בגיל מתקדם ערכנו יחד רשימת צרכים שבועית על המקרר, ובהחלטה גורפת לא רכשנו מאום אם זה לא הופיע ברשימה. בשלב שאחרי יצרנו רשימה של כל מה שרכשנו אי פעם, ורק היה עלינו לסמן מספר נדרש של אותו מוצר על הדף הבסיסי הזה.
ילדים לומדים כך להתנהל, ומחונכים למסע רכישה מחנך עם גבולות. מהר מאוד לומדים לצאת לקניות בלי להוריד את הראש .
אין הזדמנות טובה להתנהלות כלכלית חכמה ומשותפת מחדוות קניות של הורים וילדים.
מובן שפעמים אנחנו גם יוצאים לבד, אך הילדים אף פעם לא גורם מסרבל. הפוך - הם חולקים בסחיבה ובסבלות בהנאה גדולה. פורקים את המשא בחזרה הביתה, מסדרים יחד בארונות את השלל ומחכים למסע הבא".

לא מנענו גם מגזרת הגברים להגיב:

יעקב שקרקה חושב שמאוד תלוי מהי מטרת הקניות. "זה בהחלט יכול להיות שיעור מצוין לצרכנות נבונה אצל הילדים, מאידך זה גם "עבודת פרך". אבל אופי הקנייה הוא הקובע"!.

שמואל קורייב חושב שזה גורם לחור בראש ולחסימת מסגרת האשראי, אז ברור שבלעדיהם, ואילו גבי דניאל מודה בכנות: "כרווק אני מעדיף לשמוע שכמה שיותר מכם מעדיפים להגיע בלי הילדים.
זה סתם משגע אותי בקניון. תשאירו אותם בבית"!

ויש גם טיפים:
החופש הגדול הוא מילה נרדפת אצלם להוצאות גדולות? לא עוד! ב'ביג שופ' מאמינים שקניות, איכות והנאה, לא מוכרחים להיות במחיר גבוה, ואפשר לעשות שופינג מדהים של כל צרכי הקיץ, בלי לרוקן את הכיס!


1. כמה פעמים יצאתם לקנות גרביים ומצאתם את עצמכם עם גרדרובה חדשה? הקפידו לצאת עם רשימת קניות ברורה והיו ממוקדים.

2. כשאתם יוצאים לקניות, השאירו את הילדים אצל סבא וסבתא ואפילו תחת השגחתה של שמרטפית. קניות עם ילדים מנפחים ב-20% את ערך הקניה.

3. לפני היציאה מהבית הקפידו לאכול כריך ולשתות משהו, כשיוצאים רעבים קונים יותר! כל שקל שהולך על בורקס מיותר, מלבד הקלוריות המיותרות הוא יכול היה להצטרף למחיר של פריט לבוש או הנעלה נצרכים.

4. מותגים? לא בבית ספרנו. הבהירו לילדים מראש (וגם לעצמכם) שמטרת העל היא בגד איכותי, יפה ופרקטי ולא כזה שנושא תווית מפוצצת. תתפלאו לגלות שסטייל ושיק הם שילוב בין בדים וצבעים שמחמיאים לכם, ולאו דווקא שילוב בין מותג למחיר, שלא מתאימים לכיסכם.

5. החליטו בתחילת הקניה מהו הסכום אותו אתם מעוניינים להוציא ועמדו בהחלטתכם.
חופש גדול קניון קניות טיפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד