כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תלונה: שחיתות ואי סדרים במועצה הדתית בירושלים

חבר מועצת העיר פנה במכתב למבקר המדינה והתלונן על שחיתות נגד יו"ר המועצה הדתית ומזכיר אגף הכשרות

תלונה: שחיתות ואי סדרים במועצה הדתית בירושלים


הוגשה תלונה במשטרה ותלונה למבקר המדינה נגד יו״ר המועצה הדתית בירושלים ומזכיר אגף הכשרות בחשד לאי סדרים, העסקת מקורבים ופיטורי משגיח שנחשד על ידם כמי שדיווח לרב העיר על שחיתות.

חשד לשחיתות במועצה הדתית בירושלים: חבר מועצת העיר ירושלים אלעד מלכא פנה הבוקר (ד) במכתב תלונה למבקר המדינה בו הוא מגולל מסכת של טענות להעסקת מקורבים, רישום כוזב במסמכי תאגיד ואי סדרים במועצה הדתית בירושלים.

במכתבו למבקר המדינה ונציב שירות המדינה כותב מלכא כי ״יו"ר המועצה הדתית, מר יהושע ישי, אינו מקפיד על הוראות חוזר מנכ״ל משרד ומינה את קרוביו (השמות שמורים במערכת) כמשגיחי כשרות בירושלים.

בהתאם להתנהלות יו"ר המועצה, מתנהלים גם הפקידים תחתיו. כך מונו קרובי משפחתו של מזכיר אגף הכשרות, מר דוד מלכה כמשגיחי כשרות בירושלים: אחיו, שעליו טען בעל העסק שאינו מגיע באופן תדיר. אחיו, המשמש כמשגיח שגם אותה אינו פוקד תדיר. גיסו ששימש כמשגיח כשרות בה בעת שהיה בשירותו הצבאי בשעות שלא יכל לשמש כמשגיח כשרות בו זמנית. אחיו וחמיו״.

יש לציין כי בתחילת השבוע הגיש מלכא תלונה במשטרה נגד מנהלי המועצה הדתית על רישום כוזב במסמכי תאגיד.

לטענת מלכא, לא די בזו, אלא ששמזכיר אגף הכשרות דוד מלכה עצמו, בהיותו מזכיר אגף הכשרות בעיר, משמש גם כמשגיח בסופר בעיר. ״לדברי סגן מנהל הסניף השוהה במקום במחצית הימים הוא מגיע אחת למספר חודשים בלבד. יצויין עוד שברשימת המשגיחים שהוגשה לרב הראשי של ירושלים, צויין שמו של משגיח אחר במקום. לעניות דעתי, אם כך הם פני הדברים הרי שיש כאן נסיון להסתיר את זהות המשגיח האמיתית מהרב הממונה.

"לצערי הרב, חושבני, שעל כל מעללים אילו, מכסה יו"ר המועצה הדתית. כך לאחר שחשד שמשגיח כשרות, דיווח לרב הראשי של העיר על ליקויים בתחום הכשרות, פוטר אותו משגיח כשרות מרוב בתי העסק בהם השגיח. לשאלתו מדוע פוטר נאמר לו שאם ימשיך כך יפוטר מכל המקומות בהם הוא עובד״.

בהמשך מכתבו מסביר מלכא, כי לא די בכך, אלא שלאחר שנודע ליו"ר המועצה, שעוזרו של הרב הראשי פועל לתקן ליקויים בתחום הכשרות, נתן למפקחים הוראה לא לדבר עם אותו עוזר. ״כמו כן, הוא אינו מוכן להעביר את רשימת המשגיחים לידי הרב הראשי. דומה שיו"ר המועצה חושב שכבוד הרב לא צריך לדעת מי הם המשגיחים בפועל המשמשים כ "ידא אריכתא" שלו בהיותו הסמכות החתומה על תעודות הכשרות בעיר״.

מלכא מוסיף כי בשבועות האחרונים, עודו משוחח עם משגיחי כשרות ומפקחים, ״נדהמתי לגלות שחלק ניכר מהם אינו מוכן לנהל שיחות טלפון במכשיר הנייד שלו מחשש האזנות על ידי הממונים עליו. חושבני כי אין מנוס אלא להיכנס בחקירה לעובי הקורה בנעשה במועצה הדתית בירושלים ומצות את הדין עם הממונים״.

מזכיר אגף הכשרות דוד מלכה מסר בתגובה ״א. לא ידועה לנו על מניעה להיות משגיח כשרות כאשר יש מפקח כשרות שיודע מי המשגיח ומבקר על פעולתו במקום. ב. הזהות האמיתית של המשגיח רשומה במחשבי המועצה. ג. מכיוון שמדובר בתוכנת אקסל הרי שהתברר הבוקר בשיבה אצל הרבנים הראשיים ויו"ר המועצה כי קיים חשד כבד שעוזרו של הרב שטרן הדפיס ממחשבו האישי דף שתואם בתצורתו לגליון של המועצה והשמיט את שמו של המשגיח האמיתי ושתל שם שלא קיים וזאת בשביל להאשים את המשגיח בהסתרת מידע מהרב הממונה. ולראיה כשהתבקש עוזרו של הרב שטרן להציג את הרישומים טען כי הם בדיוק הבוקר נגנבו מלשכתו״.

יהושע ישי מסר בתגובה לבחדרי חרדים: "אני בהחלט אבדוק הטענות והתייחס אליהן. לפלא בעיניי שחבר מועצת העיר מצא לנכון לפנות למבקר ונציב ואח' מבלי שפנה קודם אלי לבירור הטענות שמעלה במכתב. נראה שזו הדרך של איש ציבור שמעניין אותו הכותרת בתקשורת ולא עצם העניין".
שטרן אבינועם מלכא משגיח כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד