ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ממצאים חמורים: חשד לשחיתות בכשרות הרבנות

ביקורת פתע שערך רבה של ירושלים העלתה ממצאים חמורים: מזכיר אגף המכהן כמשגיח כשרות, וחודשים ללא פיקוח

ממצאים חמורים: חשד לשחיתות בכשרות הרבנות


ביקורת פתע שערך רבה של ירושלים הגר"א שטרן, חשפה כי מזכיר אגף הכשרות דוד מלכה עבד גם כמשגיח בסניף מגה בעיר - בניגוד לתקנון, ואף לא הגיע למקום מאז חג הפסח האחרון.

מלחמתו של רבה של ירושלים נגד השחיתות במועצה הדתית בירושלים: ביקורת פתע שערך בימים האחרונים רבה של ירושלים הגאון רבי אריה שטרן בסניף מגה בעיר, העלתה ממצאים חדשים על אי הסדרים והשחיתות לכאורה במועצה הדתית בירושלים.

בביקורת שערך הרב בסניף, הוא התעניין באיכות ההשגחה ובזהות המשגיח אולם אז התגלה בפניו מידע מפתיע. סגן מנהל הסניף במקום סיפר כי מי שממונה על ההשגחה במקום הוא לא אחר מאשר מזכיר אגף הכשרות במועצה הדתית דוד מלכה, הממונה בעצמו על המשגיחים, זאת בניגוד לחוק. בנוסף, סיפר סגן מנהל הסניף, כי הפעם האחרונה בה מלכה הגיע לביקור בסניף הייתה בחג הפסח האחרון - אז הגיע להעניק את התעודות לבית העסק.

רבה של ירושלים שנדהם מהממצאים הורה לערוך בירור מיידי בנושא.

יש לציין כי בימים האחרונים הגיש חבר מועצת העיר ירושלים אלעד מלכא תלונה במשטרת ירושלים בגין רישום כוזב במסמכי תאגיד נגד מנהלי המועצה הדתית, ואמש אף שלח מכתב תלונה למבקר המדינה בגין העסקת מקורבים ובני משפחה של מנהלי המועצה הדתית.

דוד מלכה מסר ל'בחדרי חרדים': "באשר להופעתי או אי הופעתי בסניף מגה טענתי את אשר יש לי לטעון בפני הרה"ג שטרן שליט"א וזימנו את עובדי הסניף לפגישה בלשכתו לברור הטענות. לאחר שהוכחתי לגר"א שטרן כי עוזרו, אבינועם קוטשר, בדה ושתל שם משגיח שלא קיים בשביל שייראה כאילו אני מנסה להסתיר את העובדה שאני משגיח במגה, הרב שטרן קרא לי לחדרו על מנת שאחתום על תעודת כשרות. העוזר חסם את הדלת בגופו, עיקם את ידי שהושטה לידית והדף אותי בחזקה אל מחוץ ללשכה עד אשר כמעט מעדתי. וכל זאת תוך כדי אלימות מילולית זולה אשר לא ראוי שתישמע מפי אדם עם כיפה ופאות, וכל שכן לא בלשכתו של רבה הראשי של ירושלים הגר"א שטרן שליט"א. לאחר האירוע הנ"ל הרב קרא לי לחדרו וחתם על התעודה. הודעתי לרב שליט"א שמפאת כבודו אני נמנע מהגשת תלונה כלפי עובד ציבור בעת מילוי תפקידו והרב העריך זאת מאד".

מלשכתו של הרב שטרן נמסר בתגובה: "מקורבי הרב מספרים כי מלכה ניסה להתפרץ ללשכתו שך הרב לאחר שנמסר לו כי הוא לא יכול להיכנס בזמן המדובר, אולם הוא ניסה בכוח ובשל כך ראש לשכתו של הרב סגר את הדלת ובזה הסתיים העניין. גם אדם נוסף שנכח במקום העיד כי לא הייתה כלל אלימות במקום".
רבנות כשרות ירושלים שחיתות מלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד