כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

לרדת במשקל באופן מבוקר לאחר ניתוח

לאחר ניתוח בריאטרי הירידה במשקל על פי רוב היא לא רק וודאית, אלא בעיקר מהירה • ד"ר אסנת רזיאל מסבירה מדוע חובה להיות ערניים מפני ירידה חדה במשקל

לרדת במשקל באופן מבוקר לאחר ניתוח


מרבית האנשים העוברים הליך ניתוחי הכרוך בהשמנת יתר יכולים להעיד על ירידה מהירה במשקל, אחרי שנים שסבלו ממשקל עודף ומהשמנת יתר קיצונית מסכנת חיים, מדובר בשינוי מבורך, אבל גם על הירידה הזו להיות מפוקחת ומלווה על ידי רופא, שכן ירידה תלולה מדי במשקל ובעיקר חדה ומהירה מדי, עלולה להביא איתה סיכונים בעיקר בעת ניסיון לעצב את הגוף מחדש בעזרת ניתוחים נילווים שנועדו לשפר את המראה החיצוני לאחר הירידה במשקל, כגון מתיחת עור ושאיבות שומן מתקנות מראה.

מחקר חדש אשר נערך לאחרונה מגלה כי אנשים שאיבדו את רוב המשקל היו בסיכון הגבוה ביותר לסיבוכים בניתוחי עיצוב גוף לאחר מכן. ניתוחים אלו כרוכים בהסרה של שומן עודף נפול ועור מיותר והם ניתוחים קוסמטיים נפוצים בקרב אנשים שסבלו מהשמנת יתר קיצונית ואשר בחרו להסתייע בניתוח בכדי לנצח אותה. אלו הם ניתוחים המהווים ניתוחים משלימים לדעת רבים ומטרתם היא ייצוב תפיסת הגוף החדשה של המנותחים והם נועדו לסייע להם להשיל את הסממנים האחרונים של השמנת היתר, כמו עור נפול כתוצאה מירידה דרמטית במשקל.

המחקר החדש כלל 450 חולים שעברו פרוצדורות עיצוב גוף כגון גוף מתיחת בטן, הידוק ירכיים, מתיחת זרועות, מילוי או הקטנת חזה ושאיבת שומן.

המחקר מצא אצל 124 חולים, שעברו ניתוחים לעיצוב הגוף לאחר ירידה במשקל, ירידה של 25 ק"ג ויותר. אולם אלו שאיבדו יותר מחמישים ק"ג במשקלם בתוך תקופה קצרה מדי, היו בסיכוי גבוה יותר לסיבוכים הכרוכים בניתוחים המתקנים, בן אם הם איבדו ממשקלם באמצעות דיאטה ופעילות גופנית ובין אם הם ירדו במשקל באמצעות הליך בריאטרי.

השיעורים הגבוהים ביותר של בעיות שהתגלו היו בקרב המנותחים הבריאטריים, וביניהם, הסיכון לסיבוכי פצע היו גבוהים ביותר בקרב אלה שביצעו ניתוח מעקף קיבה והנמוך ביותר בקרב אלה שעברו ניתוחים בריאטריים מגבילים, כגון שרוול קיבה או טבעת.

מהן הסיבות לכך?

"תזונה לקויה יכולה להיות אחת הסיבות מדוע מנותחים בריאטריים נמצאים בסיכון גבוה יותר לסיבוכי פצע", כך מעיד מחבר המחקר, ד"ר ג'פרי קנקל, פרופסור ויו"ר בפועל של ניתוחים פלסטיים במרכז הרפואי סאוסווסטרן בדאלאס.

הוא הסביר כי לאחר ניתוח בריאטרי, חולים רבים נוטים לצרוך פחות מ 1,000 קלוריות ביום, מה שהופך את התמודדות גופם מורכבת יותר בעת שהם עוברים ניתוחי עיצוב גוף משלימים.
"זה הכרחי שהחולים יבינו מהם הליקויים התזונתיים שלהם וכיצד עליהם להכין את גופם לניתוח," אמר קנקל. "לתזונה יש תפקיד חשוב בריפוי עור, ייצור קולגן, ויצור כלי דם חדשים, שכולם חשובים בהתאוששות."

"רופאים גם צריכים לשים לב לתזונה של החולים ולהבטיח שתוספי הוויטמינים וצריכת החלבונים שלהם מספיקים", הוא הוסיף.

אם גם אתם עברתם לאחרונה הליך ניתוחי שהביא לירידה דרמטית במשקל ואתם שוקלים ניתוחים מתקנים משלימים, חשוב להפנים את המסר הזה. גופכם השתנה וכעת הוא זקוק לזמן להתאושש ובעיקר להכין את עצמו לקראת התמודדות חדשה עם הליך ניתוחי נוסף. את הליווי הזה תוכלו לקבל על ידי רופא או דיאטנית מוסמכת, וחשוב מאד לקחת את הזמן ולתת לגוף את מה שנדרש לו ברמה התזונתית על מנת להתחזק ולהתאושש לפני כניסה להליך ניתוחי נוסף, וכל זאת על מנת לעבור גם אותו בהצלחה בדרך לדימוי הגוף האידאלי והרצוי ביותר מבחינתכם.
ניתוח בריאטרי השמנת יתר ירידה במשקל בריאות ספורט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד