ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ליצמן: "את נושא בריאות הנפש למדתי מבית חם"

את הביקור הרשמי הראשון מאז כניסת הרפורמה בבריאות הנפש לתוקף, קיים סגן שר הבריאות בבית חם • סיקור ותיעוד

ליצמן: "את נושא בריאות הנפש למדתי מבית חם"
שלומי כהן


ביקור רב רושם ערך סגן שר הבריאות יעקב ליצמן במרפאת בית חם במודיעין עילית במהלכו עמד מקרוב אחר שירותי בריאות הנפש המוענקים במסגרת בית חם עם כניסתה של הרפורמה לתוקפה. מדובר בביקור הרשמי הראשון של סגן השר מאז כניסתה של רפורמת בריאות הנפש לתוקפה.

את סגן השר ליווה ואירח מנכ"ל בית חם הרב אריה מונק ובנוסף השתתפו בסיור, ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן, סגן ראש העיר טוביה פריינד, חבר מועצת העיר נחום גיטלר והרב שמואל מונק נשיא בית חם.

לביקור הצטרפו הצוותים המקצועיים ובכירי האגף לבריאות הנפש של משרד הבריאות והצוותים של בית חם ביניהם: ד"ר אסף כספי מנהל המערך הרפואי של בית חם, ד"ר רבקה כהן- פסיכאטרית, ד"ר סנקוביץ- פסיכאטר ומוטי שפיצר המשנה למנכ"ל בית חם.

במהלך ביקורו סייר הרב יעקב ליצמן בחדרי הטיפולים ושוחח עם אנשי המקצוע של בית חם ובהם הפסיכולוגים והעובדים הסוציאליים. אנשי הצוות המקצועי של בית חם הציגו בפני סגן שר הבריאות מקרים מזעזעים המוגדרים כהצלת נפשות ואשר טופלו בהצלחה במסגרת מרפאת בית חם.

מנכ"ל בית חם הרב אריה מונק שיבח את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן על היותו מוביל מהפיכות בישראל, מקדם רפורמות ומניע תהליכים. "הרב יעקב ליצמן הוא דמות למופת וכבוד ליהדות החרדית", אמר.

הרב מונק אף הזכיר כי כשביקש ליצמן לקדם את הרפורמה בבריאות הנפש נדרש אומץ רב כאשר מסביב נרתעו כולם מהעיסוק בסוגיה. "בסופו של דבר התוצאה עומדת מול עינינו ואנחנו מלאי הכרת הטוב והערכה לסגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן" ציין. בהמשך דבריו חשף הרב אריה מונק סקר מיוחד, מקצועי ומקיף שנערך ע"י בית חם בכל נושא רפורמת בריאות הנפש בישראל.

בדברים שנשא ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן אמר: "בית חם מציל נפשות רבות בעיר מודיעין עילית, אנחנו שמחים להיות חלק ממנו ולעמוד לימינו ולסייע במה שצריך. בית חם הינו גוף מקצועי ודיסקרטי המספקת תוצאות. שמחתי לדעת שמרפאת בית חם מוכרת כמרפאה ציבורית של משרד הבריאות. אגף הרווחה בעיריית מודיעין עילית יגביר את שיתוף הפעולה עם בית חם".

בדברים שנשא סגן שר הבריאות הוא ציין כי "החלטתי לקיים את הביקור הראשון שלי מאז כניסת רפורמת בריאות הנפש, כאן בבית חם כדי להעביר את המסר שאני מאמין בעבודה המקצועית והמסורה של מאות עובדי בית חם והצוותים המקצועיים שלהם. אני יכול לחשוף בפניכם שכשנערכתי לרפורמת בריאות הנפש למדתי בכל מה שקשור למגזר החרדי איך לפעול דרך בית חם".

"הפעילות של בית חם חשובה, צריך להרחיב ולהמשיך את השירותים האלו בעוד מקומות בפריפריה ובכך להציל עוד נפשות בישראל. אנו יחד עם צוות האגף לבריאות הנפש במשרדי שעושה עבודה נפלאה לנמשיך לעמוד לימין בית חם".

בסיום הביקור העניק מנכ"ל בית חם הרב אריה מונק לסגן שר הבריאות דגם של המבנה החדש של בית חם שנבנה בימים אלו.

כידוע, מפעילה עמותת 'בית חם' 11 מרפאות לבריאות הנפש ברחבי הארץ, כאשר אלפי מטופלים זוכים לקבל את הטיפול המקצועי בדיסקרטיות ועל פי גדרי ההלכה והצניעות. מלבד זאת פועלת העמותה ללוות משתקמים תוך שילובם בתעסוקה ובכל יום מלווים ע”י העמותה למעלה מ -850 איש בכל רחבי הארץ במגוון פרויקטים שיקומיים.

















ליצמן בית חם בריאות נפש תמונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד