ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רמלה: נתפס בשר טרף - שהוצג באטליז ככשר

"במקום נמצאו בשרים שאינם מוכשרים ואינם מנוקרים. כמו כן קיים חשד חמור לרכישת חלקי בשר מבית מטבחיים טרף"

רמלה: נתפס בשר טרף - שהוצג באטליז ככשר
רבנות הראשית


בפשיטה שנערכה היום (ב) באטליז 'דהן' בשוק רמלה על ידי נציגי משרד הבריאות, יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות, הפיקוח העירוני והיחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, נמצא כי במקום נמכרים ומיוצרים מוצרי בשר שונים המוצגים ככשרים באמצעים שונים לרבות שימוש במדבקות הנושאות מצג כשרותי וזאת למרות שבמקום אין תעודת כשרות ואין השגחה כלל מטעם הרבנות המקומית המוסמכת היכולה לפקח על קליטת הסחורה ועיבודה, ווידוא שהסחורה הנקלטת אכן כשרה וגם שאין בעיה של בשר שנתעלם מן העין.

רפי יוחאי, מנהל היחידה לאכיפה בכשרות ברבנות הראשית לישראל אומר כי "במקום נמצאו בשרים שאינם מוכשרים ואינם מנוקרים וכן חלקים אחוריים. כמו כן קיים חשד חמור לרכישת חלקי בשר מבית מטבחיים טרף".

לדבריו, על פי ההלכה, יש חובה 'לנקר' חלקים מסויימים בבשר הבהמה על ידי הוצאת חלקים האסורים באכילה, ולהכשיר את כל מוצרי הבשר והעוף לפני אכילתם. "שימוש בבשר לא מנוקר ולא מוכשר הינו חמור ביותר ומטריף את הכלים". מלאכת הניקור וההכשרה היא מלאכה מורכבת ועל כן חל איסור לעשות בהם שימוש באטליזים המושגחים ועל אחת כמה וכמה שהמכשלה קיימת באטליזים ללא כשרות.

"הציבור שומר הכשרות נקרא ככלל להיזהר מלרכוש בשר ומוצריו בעסקים ללא תעודות כשרות כחוק, אף אם אלו מציגים חותמות כשרות או מצגי כשרות שונים על גבי חלקי הבשר השונים ובכלל זה אטליז דהן משוק רמלה", אומר הרב ומוסיף, כי "מקרה זה מצטרף למקרים נוספים של שחיטות שנעשות ללא פיקוח תברואתי, וטרינארי וכשרותי והדבר מסוכן וכמובן, הבשר טרף. שומר נפשו ירחק".

באטליז דהן אומרים בתגובה, כי הם אכן בלי תעודה, אך כל הבשר שנכנס לחנות הוא כשר. "הם הגיעו וחיפשו בשר שמגיע מהשטחים, הפכו את החנות ולא מצאו כלום". לדבריו, "יש להם שחיטה של כבשים בחיפה, ויש להם בשר כשר של תנובה. אין לנו משגיח בחנות, אבא שלי הוא אדם דתי, ושום דבר שאינו כשר לא נכנס לחנות! לא יקרה מצב כזה. כל הבשר שמגיע, בא עם תעודות, ונכנס לחנות רק בפיקוח של הווטרינר".

בתגובה לדבריו, אומר יוחאי ל'בחדרי חרדים' כי קודם כל יש עבירה של איסור הונאה בכשרות, כל עוד החנות מציגה את מרכולתה ככשרה - בזמן שאין שום פיקוח. לגבי הטענה כי אביו דתי ומפקח, הוא אומר שכל עוד לא הוכח שהוא הוסמך להכשיר בשר, אין לסמוך עליו כלל וכלל. "בשר מחלקים אחוריים אינם נמצאים בחנויות כשרות".















בשר רמלה כשרות פיקוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד