כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

איך הגיעו שרצים לאריזת הבקלה של 'תנובה'?

מקרה חמור בקייטרינג בבית שמש: באריזות שהיו אמורות להכיל דגי בקלה, נמצאו קלמארי שנארזו כדגים כשרים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


אתר YNET מפרסם הבוקר (ב) מקרה חמור של הונאת כשרות, שגרמה גם לנזק כלכלי משמעותי לקייטרינג שהזמין את המוצר. מדובר במקרה בו באריזת דגי 'בקלה' כשרים, נמצאו מתחת לדגי הבקלה שלוש שכבות של ראשי קלמארי, במשלוח שהגיע מחברת 'תנובה'.

על פי הפרסום, בחקלק מהקרטונים עם חותמת הכשרות שנפתחו על ידי משגיחי הכשרות והעובדים, נמצאו אך ורק ראשי קלמארי.

חברת הקייטרינג המדוברת, שוכנת באזור בית שמש, והיא מספקת מאות מנות מזון ביום.

רפי יוחאי, מנהל אכיפת תחום והונאה בכשרות מטעם הרבנות הראשית, סיפר ל-YNET כי הטעות גרמה להטרפה של כל כלי המטבח שבהם השתמשו להכנת ה"דג".

לדבריו, על אף חותמות הכשרות על הקרטונים של 'תנובה', "היו כמה קרטונים שבהם היה רק הקלמארי, למרות הכיתוב המפורש שמדובר בבקלה, כולל חותמת כשרות. באחד מהם רק השכבה העליונה הייתה של בקלה, ומתחת לה שלוש שכבות של קלמארי".

יוחאי קיבל מיד דיווח על האירוע החריג, ומיד יצאו הודעות ווטסאפ לכל משגיחי הכשרות במטבחים המרכזיים, להם מספקת 'תנובה' את אותו המוצר, כדי שיעקבו שהתקלה לא חוזרת על עצמה. עם זאת, מדגיש יוחאי כי התקלה אירעה אך ורק במשלוחים למוסדות גדולים, ולא לצרכנים פרטיים.

וכיצד קורה דבר כזה? יוחאי מסביר כי התקלה עלולה להתרחש כאשר נעשה מיון שגוי של הדגים במפעלים בחו"ל. לדבריו, "אחת לכמה חודשים מתקבל דיווח כזה". הוא ציין לשבח את הזאב ויטמן מחברת 'תנובה', "שפעל מיידית לנוע את המכשול".

מ'תנובה' נמסר: "קרתה תקלה אצל הספק בדרום-אמריקה. הזהרנו את הספק ואת המפעל שאם לא יינקטו צעדים מיידיים למניעת תקלות, לא נמשיך לרכוש מהם את הדגים. מדובר במוצר שלא מגיע כלל לצרכנים הפרטיים".
קלמארי דגים כשרות תנובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד