ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ליצמן לעסקני רפואה: תרופות מצילות חיים לכולם

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, הודיע כי הגיע להסכם עם קופות החולים שיסלול את הדרך למתן תרופות מצילות חיים לכלל האוכלוסייה

ליצמן לעסקני רפואה: תרופות מצילות חיים לכולם


שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, נפגש אמש (חמישי), עם עסקני רפואה ופעילי בריאות מהמגזר החרדי, והודיע כי הגיע להסכם עם קופות החולים שיסלול את הדרך למתן תרופות מצילות חיים דרך הביטוחים המשלימים - לכלל האוכלוסייה.

"הסיכום יאפשר גם לאלה שלא מחזיקים כיום בביטוח משלים מסיבות כלכליות לקבל את התרופות החשובות", אומר ליצמן.

ליצמן דיבר בכנס עסקנים הנמנים על קבוצת "מאיר לעולם - עזרה רפואית", שבניהול חיים קליגר. בפתח דבריו ציין השר ליצמן את פעילות עסקני הרפואה שהתכנסו ואמר כי זה המקום המתאים ביותר להתכנס לקראת יום הדין: "אנו מחפשים הרי זכויות וסנגוריה, מה לנו יותר מלעזור ליהודים ולתת סיוע לאלה שנמצאים במצוקה ובחולי. אשריכם שאלו מעשיכם". אמר ליצמן לנוכחים. השר ליצמן הדגיש כי "אתם הסיבה העיקרית שבחרתי לחזור דווקא לבריאות - כדי לעזור לאנשים ואתם עושים זאת יום יום, יחד עם הצוות היקר שלי״.

עוד הוסיף: "מדובר בצעד חשוב לקראת החזרת התרופות מצילות ומאריכות חיים לביטוחים המשלימים של הקופות. לכ80% מהאוכלוסייה יש ביטוח משלים בקופות החולים, והם יוכלו ליהנות מנגישות לתרופות מצילות חיים במסגרת זו. הבעיה שנותרה פתוחה הייתה אלה שאין להם ביטוח משלים", אמר ליצמן. "מתוכם חצי הם עשירים שלא צריכים שב"ן, והחצי השני הם העניים שאין להם אפשרות להשיג שב"ן. אז הגעתי להסכמה עם רוב קופות החולים שאלה יקבלו את התרופות בלי להיות בשב"ן".
מהלך זה, כאשר ייכנס לתוקף, יאפשר לקבל תרופות מצילות ומאריכות חיים באמצעות הביטוחים המשלימים של קופות החולים. מדובר בתרופות שנרשמו בישראל או אושרו במדינות אחרות בעולם, אך עדיין לא נכנסו לסל התרופות הממלכתי. זה עשוי למנוע מקרים רבים של חולים המגייסים תרומות למימון טיפול חדש ומציל חיים".

במפגש שהתקיים לרגל השנה החדשה בבית "זכרון מנחם" שאירח את עסקני הרפואה, התפתחה שיחה אישית אינטימית עם האנשים העוסקים יום יום בצרכי בריאות של אזרחים, במהלכה ליצמן הודה בגילוי לב נדיר כי טעה בעניין הוצאת תרופות מצילות חיים מסל הבריאות בשעתו ולדבריו "עלי לחזור בתשובה ואני מתכוון לעשות זאת".

את חלקו השני של המפגש פתח הרב טירנאור מייסד ומקים מוקד ה.ר.ב. מענה הלכתי רפואי שפרס בפני העסקנים הרפואיים את השלבים המקדימים להקמתה של יוזמה חשובה זו ואת ההחלטה לצאת לדרך לאחר ברכתו ותמיכתו של הפוסק הגאון רבי משה שאול קליין שליט"א שהסכים לעמוד בראש הארגון.

עם סיום דבריו הזמין הרב טירנאור את הרב הופנר שליט"א הרב המפקח של מוקד ה.ר.ב. מענה הלכתי רפואי לשאת דברים, הרב הופנר סיבר את אזני המאזינים במגוון נושאים מרתקים אודות נושאי רפואה והלכה והביא מפסיקותיו של מרן פוסק הדור הרב וואזנר זצוק"ל, הרב הופנר הדגיש את היחודיות של מוקד הר.ב. ואת הצורך העצום שבפעילותו של מוקד זה, "אתם, העסקנים הרפואיים המתמודדים עם שאלות הלכתיות יום יום יודעים להעריך את הצורך העצום שבקיומו של מוקד ה.ר.ב. ולכן חשוב לנו שאתם תהיו השגרירים של הבשורה.

, , ,








, , ,
בריאות ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד