ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בריאות גוף לקויה - יוצרת מתח נפשי

מחקרים רבים מראים, כי חוסרי תזונה וליקוי בתפקוד מערכות הגוף - גורמים ומשפיעים על ההפרעות הנפשיות השונות

בריאות גוף לקויה - יוצרת מתח נפשי


מחקרים רבים מראים, כי חוסרי תזונה וליקוי בתפקוד מערכות הגוף - גורמים ומשפיעים על ההפרעות הנפשיות השונות.

ניסוי שערך ד"ר ביל וולש, מהנדס כימי מארצות הברית, בשיתוף עם ד"ר קארל פייפר, שעסק בטיפול במחלות נפש - השווה אוכלוסיות שונות בבדיקות דם שהצביעו על חוסרים תזונתיים. הנבדקים סבלו מהפרעות נפש, וכאשר השלים להם ד"ר ביל וולש את חוסרי התזונה, מצבם הנפשי הוטב באופן משמעותי.

אלו מעגלים הקשורים זה בזה. המתח הנפשי משפיע על בריאות הגוף, ובריאות הגוף הלקויה משפיעה על הנפש. המתח הנפשי גורם לבעיות פיזיולוגיות רבות, כגון: סוכרת, מחלות לב, לחץ דם גבוה, כאבי ראש, כאבי שרירים, אולקוס ועוד בעיות רבות; בריאות גוף לקויה, כגון: חוסר שינה, חוסר בוויטמינים ובמינרלים ועוד - מחמירה את ההפרעות הנפשיות למיניהן.

איך מתחים ולחצים משפיעים על בריאות הגוף שלנו?

כשאדם מצוי בחרדה, מערכת העצבים הסימפטית פועלת ומאותתת לבלוטת יותרת הכליה לשחרר את הורמוני הלחץ אדרנלין וקורטיזול (על מערכת הסימפטית – הרחבה בהמשך). אנו נחוש פעימות לב מהירות, קצב הנשימה יעלה, הדם יזרום לשרירים, מערכת העיכול תשתנה ורמת הסוכר בדם תעלה. גם במצבי לחץ ממושכים מערכות החירום עובדות, אמנם לא באותה מאסיביות כבשעת סכנה, אך הן יפעלו בעוצמה רבה יותר.

כאשר האדם שרוי במצבי לחץ במשך תקופה ארוכה, הדבר פוגע בגוף. השינויים בתפקוד אותם מערכות חירום אינם טובים לגוף כאשר הם מופיעים באופן קבוע. מצב זה עלול לגרום לעלייה בלחץ הדם ובקצב הלב, וכן להביא להופעת מחלות שונות, כמו: התקף לב, שבץ מוחי, כאבי גב, סוכרת, אולקוס, סרטן, מגרנות ועוד. לדוגמא: מחלת לב היא סיבת המוות המובילה בעולם. כרבע מהסובלים מאוטם שריר הלב - סובלים מדיכאון. הדיכאון משבש את פעילות מערכת ההפרשה הפנימית (בשל עלייה בקטכולאמינים והפרעה בחילוף החומרים של השומנים), מעלה איגור טסיות ומשבש את פעילות מערכת העצבים האוטונומית (ירידה בקצב הלב) - ואלו מעלים את הסיכון להופעת הפרעות קצב.

איך מתחים ולחצים משפיעים על בריאות הגוף שלנו? על כך במאמר בשבוע הבא
לטיפול בשיטת רוט ולמניעת בעיות בעתיד.0527171294.. 0548468552
בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד