י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בריאות גוף לקויה - יוצרת מתח נפשי

מומחה הבריאות הרב מרדכי רוט בכתבה שניה בסדרה - השפעת בריאות גוף לקויה על יצירת מתח נפשי

בריאות גוף לקויה - יוצרת מתח נפשי


מחקרים מראים, כי מתח חריף מביא להפחתה של זרימת דם ללב ומגביר את הסבירות של קרישי דם. כל אלה יכולים לגרום להתפתחות מחלות לב וכלי דם.

רגישות יתר לכאב – הפרעות נפשיות שונות כמו דיכאון או סטרס (לחץ נפשי) עלולים לגרום לרגישות של מערכת העצבים, שיכולה להוביל להגברת הכאבים. השינויים הנפשיים גורמים להפרעה באספקת הדם לשרירים ולאזור העצבים, שמביאים להגברת הרגישות לכאב מכל סוג: כאבים כרוניים, כמו כאבי גב תחתון וצוואר, או כאב מכל סוג אחר.

מחקר של האקדמיה האמריקנית לנוירולוגיה בכנס השנתי מצא, כי לחץ עלול להוביל לעלייה בכאבי ראש. המתח והלחץ גורמים להרס תאים המייצרים אינסולין, וכך נפגעת יכולת הגוף להעביר את הסוכר מהדם לתאים.

נוסף על כך, מחקרים מוכיחים, כי לחץ עלול לגרום להתקפי אסטמה לסובלים מבעיות נשימה.

חוסר בוויטמינים ובמינרלים: תזונה בריאה ומאוזנת כוללת פחמימות, שומנים, חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ומים.ויטמינים ומינרלים חשובים לפעילות תקינה של מערכות הגוף, כגון: פירוק אנרגיה ממזון, תפקוד מערכת העצבים, סיוע לעיכול, לגדילה ולהתפתחות, למטבוליזם; הם משתתפים בבניית כדוריות הדם בגופנו ועוזרים לתהליכים שונים בגוף.

הגוף אינו יכול לייצרם, וחייב לקבלם ממקור חיצוני. חוסר של ויטמין, אפילו אחד, עלול לפגוע בתהליכים שונים בגוף. ישנם ויטמינים ומינרלים שחוסר שלהם משפיע גם על מצבנו הנפשי.
מספר דוגמאות:

ויטמינים מקבוצת B: כל הוויטמינים הקשורים לקבוצת B: , B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, B12- מחסור בוויטמינים אלו עלול לגרום לדיכאון, לעייפות, לחולשה, לעצבנות, לחרדות, לפגיעה בזיכרון ולבלבול.

ברזל: חוסר בברזל עלול לגרום להרגשת עייפות תמידית, חולשה, סחרחורת, חיוורון, נשירת שיער, חוסר ריכוז, דיכאון, חוסר תיאבון ועוד.

אומגה 3 ו-6: חוסר בחומצות שומן חיוניות - אומגה 3 ואומגה 6 - עלול לגרום לדיכאון, לחרדות, להפרעת קשב וריכוז ולאלצהיימר.

חומצות אמינו, בייחוד טריפטופאן וטירוזין: חוסר שלהן עלול לגרום לחולשה ולעייפות, לדיכאון, להפרעת קשב וריכוז, לאלצהיימר ולחרדות.

לטיפול בשיטת רוט ולמניעת בעיות בעתיד.0527171294.. 0548468552
בריאות גוף וויטמינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד