כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

כך נראה חלום: חרדיות בשיא הכושר

מה גורם לאדריכלית פנים, אשת הייטק ומנהלת משרד רו"ח להיפגש בקורס מאמני ריצות ארוכות בוינגייט ולעוף עם חלום על שפת הים? "לגרום לנשים להתאהב בספורט"

כך נראה חלום: חרדיות בשיא הכושר


יום שישי. השעה 05:45 בבוקר. החושך עדיין שולט ברחובות, האוויר שקט ונקי. אבל באחד מחופי הים בארץ, יש כבר חיים בועטים וסוערים, כמעט כמו גלי הים שממול.

30 נשים מכל מגוון צבעי הקשת, עומדות במעגל ועושות תרגילי חימום. מולן 3 מאמנות, מצוידות בבידורית ומדונה, מוזיקה קצבית מלווה אותן תוך מתן הוראות לתרגיל הבא והדגמה.

מי קמה בחמש בבוקר כדי ללכת לעשות ספורט? חשבתי לעצמי רגע לפני שהתפתיתי לבוא לבדוק את המיזם החדש של עידית בודה, רחלי זק ורחל נסבך. את התשובה הניצחת, ואולי גם הסיבה האמיתית, וזה המקום לגילוי נאות, אחת המאמנות היא אחותי, וקשה היה לעמוד מנגד ולא לבוא לתמוך במיזם חדש ומדליק שמביא עמו גם בשורה טובה בתחום הכושר והבריאות. הפעם השניה (והשלישית והרביעית...) כבר היו בזכות. איך אחותי רחלי אומרת? לקום קשה בכל שעה, אז לפחות תעשי עם עצמך משהו מועיל. והיא לגמרי צודקת...

מראה הים על הבוקר, ריח הגלים המעורב ברחש השמור רק לו, משכר. אין כמו לעשות למען הנפש שלך בזמן שהיקום עוד ישן. ספורט וים – שילוב מנצח.

Over sea – שיא הכושר על שפת הים
הנשים הדתיות והחרדיות כבר מזמן הדביקו פערים בתחום הספורט. ריצה היא אחד מתחומי הספורט שתפסו חזק במגזר, ובמרתוני ריצה רבים תוכלו למצוא נשים מכוסות ראש, רצות לעבר המטרה.

צוות המאמנות של over sea מורכב משלוש נשים (האחת דתייה ושתיים חרדיות) שהחליטו ליצור מערך של שעת כושר מאתגרת, במקום בלתי שגרתי, ולשלב אימון חוויתי של חיזוק שרירים וריצה, על חוף הים, לחיטוב, שיפור הכושר, היציבה, הקואורדינציה ומצב הרוח!

מעולם של אדריכלות פנים והיי-טק לספורט על חוף הים
עידית בודה (41) אדריכלית פנים ותיקה ומנוסה, תושבת גבעת שמואל, רחל נסבך, (34) עובדת שנים רבות בתחום ההיי טק ומתגוררת במודיעין עילית, ורחלי זק (34) מנהלת משרד יועץ מס, מתגוררת ברמת בית שמש.

שלושתן מעולמות שונים, עבודות יציבות, שנים בטוחות וסדר יום קבוע – שחלמו תמיד על אהבתן לספורט, אך מעולם לא מימשו אותה בצורה כזו או אחרת. טרדות החיים לא אפשרו את האופציה. כל אחת מהן נרשמה לקבוצת ריצה הקרובה למקום מגוריה, וכל אחת בנפרד התאהבה. הן לא חלמו שבהמשך ייפגשו בקורס למאמני ריצות ארוכות בווינגייט, וייצרו את הטרנד הבא בתחום הספורט לנשים.

"זה היה חיבור מידי" – הן מסכימות ביניהן. "ישבנו יחד, למדנו יחד, ו... חלמנו יחד".
"באחד הימים רצתי עם קבוצה בנמל תל אביב. המטרה היתה לכבוש את יעד ה-10 קילומטר", משחזרת רחלי זק. "לא ידעתי מה אני רוצה בדיוק, רק ידעתי שזה חייב להיות סוג של אימון על חוף הים. האנרגיות שהמקום הזה נותן – הן משהו שקשה לתאר במילים – חייבים להרגיש כדי להבין".
"כשרחלי סיפרה לנו על הרעיון שלה, אמרתי לה שחייבים להפוך אותו לאימון קבוע", אומרת עידית.

"ישר נסחפנו עם החלום הזה", מעידה רחל.

הן סיימו בהצלחה את הקורס ולא בזבזו רגע.




"זה היה בסיומו של המבחן האחרון", משחזרת עידית. "נפגשנו בבית קפה סמוך והחלטנו שלא נעזוב עד שהחלום לא מתחיל לקרום עור וגידים".

הן ישבו וכתבו את החלום בדף ועט, ויצאו עם משימות (תוכנית מסודרת) כדי להצליח להגשימו. כל אחת עם הניסיון והידע מתחום העיסוק שלה רתמה חברים ובני משפחה, והן החלו בעבודה הקשה שבסופה יקימו את המיזם המשותף שלהן.

החלום: אלפי נשים מתאהבות בספורט
לא סתם נבחר הלוקיישן שנבחר. "רצינו מקום שיגרום לבנות להתאהב בספורט, גם למי שלא אוהבת את המסגרת המחייבת של מכון כושר", אומרת רחל. "המיקום המיוחד בחוף הים, המגע עם הגלים והשיעור במקום כל כך רגוע ומיוחד, מצליח להכניס אנרגיות לנפש, ולגרום לכל אחת שמגיעה – להתאהב".

"אני יודעת מה הספורט עשה לי", מספרת עידית. "וממש רוצה להעביר את התחושה המדהימה והממכרת הזו לכמה שיותר נשים בכל מקום שאוכל".

"השינוי בחיים הוא קיצוני – במובן החיובי של המילה", מסכימה רחלי. "אף אחת מאיתנו לא עזבה את מקום העבודה הקבוע שלה, אלא הוספנו התמכרות בריאה ומשפיעה, ורואים זאת בסביבה הטבעית שלנו. אני מקבלת הרבה תגובות מאנשים שלא מבינים מאיפה הרוח החיה שהתחלתי להביא איתי לכל מקום. זו הגשמת חלום".

שישי בבוקר באופן קבוע – נפגשים בחוף, ויש עוד הפתעות
במהלך הקמת המיזם חיפשו שלוש המאמנות את המקום האולטימטיבי לאימון עבור נשים, ומצאו את הפינה המסוימת באחד החופים (את שמו תוכלו לקבל אצלן באופן פרטי) ולא סתם נבחרה השעה המוקדמת של הבוקר, שמאפשרת לנשים שרוצות יותר פרטיות, להגיע לאימון, להספיק לחזור הביתה בשעה שבע בבוקר ולשלוח ילדים ללימודים ולהתחיל את יום שישי בשיא האנרגיות.

לאחר חודש פעילות ולאור הביקוש הגובר, נפתחת קבוצת אימון נוספת בשעה מאוחרת יותר.

אין דבר שיעצור את צוות מאמנות over sea – לא החורף ולא השעון. כמובן שמתוכננים אימונים מותאמים גם לימים בהם לא תהיה אפשרות לעשות זאת על החוף בשל מזג האוויר. מדי חודש ייערך אימון מיוחד ומאתגר, בשיתוף נשות מקצוע מתחום הספורט, שיביאו עמן העשרה והעצמה – הרבה מעבר לספורט.

אם גם את רוצה להצטרף לקבוצה מנצחת שלא מוותרת על רגעים של 'עושר' לנפש ולגוף, ולהתמכר לחוויה שקשה לתאר במילים – בואי להיות חלק מקבוצה שכבר ניצחה ושוברת שיאים חדשים מדי שבוע.




רחל, עידית ורחלי - מאמנות over sea

פרטים נוספים אצל רחלי: 0528260868

קישורים:
תראו אותנו גם בפייסבוק
חרדיות ספורט כושר חוף ים אימון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד