ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

צפו: ילדים בבני ברק לומדים להתגונן מפיגוע דקירה

"אם כבר הגנה עצמית אז שיידעו להתמודד נקודתית עם המצב המפחיד בחוץ" - אומרים הורים לילדי חוגי הקפוארה בסטודיו אסאי • הגנה עצמית הפכה לחובת המציאות

צילום תמונה: מנדי הכטמן
צילום תמונה: מנדי הכטמן

המצב הביטחוני הפך למאיים באופן בולט. אנשים מסתובבים ברחובות בחרדה, ואין זה פלא. נערים צעירים הופכים למחבלים בהינף סכין שחודרת את הבשר החי, ופיגועי הדקירות הפכו לאינתיפאדה בפני עצמה.

כבר מזמן לא מדובר רק בהליכה לכותל, שנחשבת להליכה באזור בעייתי. הפיגועים הולכים ומתרבים, ומתפרסים על פניה של הארץ כולה. רק היום שמענו על פיגועי דקירה בתל אביב ובעפולה, ואמש בסמוך לקניון הגדול בפתח תקווה. אזורים הומי אדם, אזורים "רגילים" שאינם מועדים לפורענות בדרך כלל, ואז מכה ההבנה שהסכין הבאה עלולה לפגוש כל אחד ואחת חלילה, בכל מקום.

מיקי חייט, מאמן קפוארה מוסמך, מנהל סטודיו אסאי במרכז העיר בני ברק, מקסם את החוגים שהתקיימו היום, חמישי, לקבוצות בכל הגילאים ולתת להם סדנה ייעודית שמדמה תקיפת סכין ח"ו.
"זה היה בלתי נמנע" – מסביר חייט.




הדגמה בחוג ילדים

"המצב ברחוב מפחיד מאוד, ולי יש תלמידים שלומדים הגנה עצמית. העניין הוא שלפעמים כשאתה נתקל ב'מצב אמת', לא כל אחד יודע להגיב נכון, בעיקר לא ילדים בתחילת האימונים שלהם. חשבתי על אפשרות לעזור להם לנצל את הידע בהגנה עצמית ולהזריק להם גם יותר ביטחון בימים כאלו, וגם הגנה אמיתית. כי להיתקל חלילה במחבל שישלוף סכין מולך, זה כבר לא רק תסריט, זו מציאות של אנשים תמימים שעמדו בתחנה וחיכו לאוטובוס. אם יש לי אפשרות להועיל ולו במעט – ברור שאעשה זאת".

בשיחה עם 'לובי נשי' משתפות שרי ואורית, שתי אמהות לילדים בחוג.

"האמת שבני ברק נחשבת יחסית מוגנת, אבל אחרי הפיגוע בפתח תקווה התערער לי הביטחון העצמי מאוד", כך שרי. "פועלים לא חסרים גם אצלנו, ולא סתם שלחתי את הילד ללמוד קפוארה. חוץ מהכיף שלו, אני חושבת שכל אחד ואחת צריכים היום לדעת להגן על עצמם. המציאות ברחוב מאיימת, הגנה עצמית מבחינתי זה לא חוג, זו חובה כמו שמלמדים ילד לקרוא ולכתוב. מי יגן עליו כשהוא לא בבית? בשעה שש בערב הוא חזר הביתה וסיפר על הקטע שהמאמן (מיקי חייט – ש.ח) הדגים, והראה להם איך אפשר להגיב במצב של תקיפת סכין. זו בדיוק המציאות שלנו, ואני שמחה שזה נלמד היום, כי זה כלי מעשי לילד שלי, וזה לא שעכשיו אני כבר חסרת פחדים, אבל אני יודעת שיש פה השתדלות ואולי גם הילד שלי פוחד פחות".



הדגמה בחוג בוגרים

מבחינת אורית זה היה בלתי נמנע: "בדיוק חשבתי לעצמי שאבקש לנצל את החוג ללימוד מעשי. הילד שלי כבר יחסית גדול ויודע להתגונן יפה. הוא חזר היום עם ביטחון עצמי שקצת התערער בימים האחרונים וקיבל תחושה שהוא יודע איך להגיב. אני מתפללת שזה יישאר בגדר אימון בין כותלי הסטודיו הממוזג ולא יותר מזה חס ושלום".
קפוארה ספורט כושר הגנה עצמית פיגועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד