י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סערת כשרות: כרמל עבר ל'העדה' • בשארית מודיעים: הסרנו את ההכשר

היסטוריה והיסטריה - 'היכלי מלכות' של מנחם כרמל עברו לכשרות 'העדה החרדית' • ואיך גרם לכך החרם של צעירי דגל?

איש העסקים מנחם כרמל. צילום: בחדרי חרדים
איש העסקים מנחם כרמל. צילום: בחדרי חרדים צילום: בחדרי חרדים


סערה בעולם הכשרות: אולמות 'היכלי מלכות' ו'כליל מלכות' בעיר בני ברק, בבעלותו של איש העסקים מנחם כרמל המזוהה עם 'הפלג הירושלמי', עברו בימים האחרונים לכשרות בד"ץ 'העדה החרדית' והרב לנדא, בבד"ץ 'שארית ישראל' הודיעו על הסרת ההכשר.

למעשה, זוהי שלב נוסף בפרשה שליוותה את כרמל שמאז תקופת הבחירות - עת התייצב נגד 'דגל התורה', אז החלו צעירים המזוהים עם 'דגל' במאבק להחרמת עסקיו. מאז הקמתם ועד היום עמדו האולמות תחת השגחת בד"ץ 'שארית ישראל'.

מאז ההחרמה, משפחות ליטאיות רבות וחלקים בציבור הליטאי מונעים רגליהם מקיום שמחות ב"היכלי מלכות", שעד אז נחשבו לאולמות מבוקשים מאוד. עובדה זו לא העיבה על המשך התנהלות האולם, שהחל לפנות לקהלים אחרים, וכך נוצר מצב מובן - המשפחות, ברובן חסידיות, דרשו כשרות 'העדה החרדית' על המאכלים.

את האולם השני שבבעלותו - 'כליל מלכות', השכיר כרמל ל'אולמי מודיעין' ברמת גן, המפעילים את האולם תחת כשרות הרב לנדא.

הבוקר (ג') מתפרסמת בעיתון יתד נאמן מודעה מטעם בד"ץ 'שארית ישראל', בה נאמר כי החל מיום ג' א' דראש חודש חשוון הופסקה הכשרות והוסר הפיקוח על אולמות האירועים. במקביל, בעיתון הפלס מתפרסמת מודעה על קבלת כשרות "העדה החרדית".

מקורבי כרמל ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' טוענים כי "לא מדובר בהסרת כשרות, אלא בבחירה עצמאית שלהם על מעבר לכשרות אחרת". כראיה לדבר, הם מציינים כי כבר ‏בתחילת שנת השמיטה, רשת 'בר כל', שגם היא בבעלותו של הרב כרמל, עברה בהשגחת פירות והירקות לבד"ץ 'העדה החרדית', מהלך שהוכתר כהצלחה.

מקורבי כרמל מוסיפים - "לא פרסמנו כלל וכלל שעברנו לבד"ץ 'העדה החרדית', העדפנו לעשות זאת בהדרגה. אנו תמהים על מודעת הסרת הכשרות".
היכלי מלכות כשרות שארית ישראל העדה החרדית מנחם כרמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד