י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

רפורמת בריאות הנפש: צפו בליצמן יוצא מהכלים

שר הבריאות הציג את עיקרי התקציב בוועדת הכספים, זכה לשבחים מגפני והתלהט בוויכוח על הרפורמה שהוביל

רפורמת בריאות הנפש: צפו בליצמן יוצא מהכלים


הבוקר (ג) נערכה ישיבת ועדת הכספים של הכנסת בהשתתפות שר הבריאות יעקב ליצמן, בה הציג השר את תקציב משרדו ותקציב מערכת הבריאות לשנים 2015-2016. במהלך הישיבה תקפו מספר נציגי ארגונים את השר ליצמן כנגד רפורמת הבריאות שהוא מקדם, וליצמן השיב בחריפות וזעק: "אתם מייצגים רק פרטי (רפואה פרטית) בכיס. פעם ראשונה שבריאות הנפש יטפלו גם בפריפריה".

יו"ר הועדה ח"כ משה גפני בירך את השר ליצמן ואמר כי "הוא לקח על עצמו משרד לא-פופולארי והצליח לקדם דברים לטובת כלל האזרחים ולייעל את המערכת. על הממשלה להגדיל את ההשקעה הלאומית בבריאות. אנחנו בתחתית המדרג של ההוצאה הממשלתית על בריאות ביחס למדינות המפותחות".

שר הבריאות עצמו אמר בדיון: "החלטנו לתקוף את כל הבעיות במערכת הבריאות הארצית. השקענו בקיצור תורים ובמיוחד לבדיקות MRI, כולל בפריפריה. היום ממתינים פחות משבועיים לבדיקה. פרסמתי את הטלפון האישי שלי ואכן היו פניות וכולן טופלו. היום אין תורים לבדיקות MRI. כעת פועלים להוספת עשרות מכשירים. יעדים נוספים ל-2016: קיצור תורים במיון והגברת הצוותים הרפואיים, תקצבנו זאת בעוד 100 מיליון ₪. אני ממשיך בביקורי פתע בבתי החולים לבחון בשטח האם השירות משתפר. בנוסף, חיזוק ענף הסיעוד, המשכת הרפורמה בבריאות הנפש והוספת שיפורים נוספים".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר-סימנטוב: "פועלים להבטיח שהמערכת תתפקד לאורך זמן ושהמערכת הציבורית היא שתיתן את הטון בבריאות בישראל. הוספנו עוד 60 מיליון לקיצור תורים ל-MRI. אנחנו פועלים להוספת רופאים לפענוח, טכנאים להפעלת המכשירים ונדאג שהמכשירים יופעלו 24/6 ובעת הצורך 24/7".



השר ליצמן הוסיף: "אם אראה שהמערכת לא עומדת בלחץ ואין מענה ועדיין יש תורים, אשקול להפנות גם לשוק הפרטי". אחריו המשיך בר-סימנטוב את דבריו: "אנחנו פועלים להגביר את כוח האדם לטיפול בזיהומים, לתת תמריצים לפגיות כולל תוספת אחות מומחית ולייצר רצף טיפולי: קהילה, בנק, חלב אם. בנוסף, תוספת כוח אדם לחדרי מיון: תוספת רופאים, עוזרי רופא, אחיות טריאז', מנהל משמרת. שואפים להקים מוקדים בקהילה להקלת העומס מחדרי המיון ולהפנות גם לשירות אלטרנטיבי".

"יש חשיבות לשמור על האיתנות הפיננסית של בתי החולים. אין אפשרות שבית חולים יקרוס. לראשונה, אנחנו מקצים 200 מיליון ₪ לבתי חולים ציבוריים שאינם ממשלתיים. נקצה כסף לרופאים שיעבדו רק בבתי החולים, ביטול מסלול החזר בניתוחים, מניעת הסטת מטופלים ע"י רופאים מהמערכת הציבורית לפרטית, תשלום למטפלים באמצעות המוסד הרפואי בלבד, העברת אחריות ביטוחית לקופות החולים בגין תאונות עבודה".
ליצמן וועדת הכספים גפני תקציב בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד