י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פורד פיאסטה החדשה. מותאמת להיאבק על מקומה בסיגמנט

אחת הוותיקות בסיגמנט הסופר-מיני היא פורד פיאסטה • למה היה חשוב לפורד להשאירה בזירה, האם נעלמו התלונות שהיו בדגם הקודם, מה השתנה במראה, ואיך צריכת הדלק? • צביקה בדרכים עם כל הפרטים

פורד פיאסטה החדשה. מותאמת להיאבק על מקומה בסיגמנט


אין ספק שפורד פיאסטה הוא רכב שבולט בנוף סיגמנט הסופר-מיני. הוא אחד הוותיקים בשוק וכמו בעבר, הוא תמיד מצליח לשמור על ארשת פנים חיננית ושונה מהמתחרים. הגרסא החדשה שלו שהגיעה לכאן ב-2013 היא דור ההמשך של הגרסא הקודמת והמוצלחת.

בפורד אהבו את המחמאות על אחורי הדגם היוצא ולכן השאירו אותו על כנו כמעט ללא רבב, אך עשו מאמץ לשנות את החרטום ולשוות לו מראה עכשווי בהרבה. בגרסת 2013 לא רק שבפורד הוסיפו פנסי לד מלפנים ומאחור, הם גם העניקו כאן חרטום קשוח עם גריל מובלט והחרטום המובלט הזה לוקח את כל תשומת הלב. למרות המראה הקשוח, גודלו של הפיאסטה לא עובר את הארבע מטרים ועומד על 3.98 כאשר הרוחב עומד על 1.71 בלבד.

פורד גילתה ששוק הסופר-מיני הולך ונהיה התחליף ההולם ליותר ויותר זוגות צעירים, אנשים בגילאי ההתבגרות ופנסיונרים, ולמרות שרוב הרכבים שלה אימתניים וגדולים, היא לא יכלה לפספס את השוק. מה גם, יש לזכור, שהפיאסטה מלווה אותנו כבר שנים ארוכות.



המאמץ של פורד להשקיע בפיאסטה בא לידי ביטוי גם בפנים הרכב. מצד אחד מתגלה רכב קודר וחבל שריפוד הכיסאות לא שודרג למראה רענן יותר, מאידך אולי בפורד לא רצו להראות שמדובר במשחק ילדים ולכן העדיפו להראות אותו עם מראה נוקשה משהו. בכלל, בפורד עשו מאמץ להתאים את האח הקטן לאחיו הבוגרים ובמבט ראשון הדשבורד נראה זהה מאוד לפורד פוקוס. זה בא לידי ביטוי הן באיכות של הדשבורד והן במראה הנועז שלו. הדשבורד אמנם מאובזר בלא מעט לחצנים, אבל לא בצורה עמוסה, והם עוזרים לשוות לו את המראה המכובד.

יש כאלו הטוענים כי מקומו של דשבורד שכזה אינו מתאים למכונית סופר-מיני שאמורה להיראות חביבה וידידותית, אך לטעמי השילוב הזה מצוין ונועד להבליט כי מימדי המכונית לא מפחיתים מאיכות נסיעתה ומכוחה. ההגה מצופה העור חף מלחצנים מלבד מערכת לחצני שליטה על מערכת השמע אך הדשבורד מצויד במחשב דרך, בקרת אקלים דיגיטלית וכניסות AUX ו-USB. חשוב לציין 2 אביזרים מעניינים שכמעט ולא נתקלים בהם אך הם נמצאים כאן, ייתכן ובשל העובדה שאחרי ככלות הכול מדובר ברכב שנועד לקרוץ לצעירים. הראשון הוא מפתח רכב חכם העונה לשם "מיי קי" mykey)) שנועד לאפשר להורים לנעול ולהגביל באמצעותו את מהירות הנסיעה. כלומר, לפני שההורה מעניק את ההגה לילדו הוא יכול – באמצעות מפתח מיוחד, להגביל את המהירות המרבית שאליה יגיע הרכב. אביזר נחמד שני היא פיה מיוחדת המתאימה לבנזין. מי שיטעה וייקח בטעות את משאבת הדיזל לא יוכל לתדלק, היות ופיית הבנזין שונה במעט והיא לא תצליח להיכנס לפיית התדלוק. נחמד.



ת'כלס. מבחינת איכות הנסיעה וההנאה ממנה, מדובר כאן במשהו חדש ושונה. אחרי שהדגם הקודם של הפיאסטה ספג לא מעט ביקורות וקיתונות, בעיקר סביב ההאצה החלשה שלו והיכולות הטכניות שהיו לא מי יודע מה, הפיאסטה החדש הוא משהו אחר. אולי זה מנוע 1.6 ליטר החדש שהחליף את מנוע ה-1.4 בגרסה הקודמת אבל לדעתי זו בעיקר תיבת ההילוכים הפלנטרית הדו-מצמדית בעלת ששת ההילוכים שמתגלה כזריזה וכמי שבאה לעבוד - ולעבוד קשה. הנתונים המשופרים של המערכת הטכנית צמצמו את זמן ההאצה מ-0 ל-100 בכמעט 4 שניות (!) ל-10.5 שניות. המנוע בנפח 105 כוחות סוס ובעל הספק של 15.2 קג"מ המתקבלים ב-4,000 סל"ד עושה את עבודתו והנהיגה בהחלט נעימה ומרגישה כוחנית. כנקודת חובה יש לציין את הרעש החודר לחלל הרכב, בעיקר במהירות גבוהה. בסעיף של חווית הנהיגה, כל מה שקשור לזריזות, ליציבות ולכיול המתלים - הכול נשאר כמעט אותו דבר, כלומר מצויין. הפיאסטה מתגלה כרכב כזריז ויציב בו זמנית, ממש "כמו גדול" והמתלים הרכים שלו (בכל זאת רכב אמריקאי) סופגים טוב את רוב המהמורות בכביש, בעיקר בנסיעה עירונית.

הפיאסטה, למרות היותו שייך לסיגמנט מקופח יחסית מבחינה בטיחותית, מצויד בלא פחות משבעה כריות אוויר והוא אף זכה בחמשה כוכבי בטיחות. בגודלו של תא המטען, לעומת זאת, אין בשורה מיוחדת והוא יכול להכיל 281 ליטרים, אך עם קיפול המושבים האחוריים תוכלו לרבע את גודלו ולהטעין 965 ליטר.



אין ספק, אם תשאלו אין אנשי פורד, הם יאמרו לכם שהבשורה הגדולה כאן מלבד המנוע החדש והביצועים המשופרים להפליא היא צריכת הדלק של הפיאסטה. אז אמנם, כמו אצל כל השאר, לא מדובר בתוצאות שנראות בבדיקות המעבדה, אבל הפיאסטה שתה רק ליטר דלק לכל 13.3 קילומטר בנסיעה משולבת שזה נתון יפה, כולל בסיגמנט הסופר-מיני.

לסיכום, פורד הבינה שכדי להישאר בשוק הסופר-מיני היא חייבת לשחזר ולמקסם את היכולות של הבן הקטן שלה. גם אם לא מדובר ברכב הזול ביותר בסיגמנט הזה, 99,000 ₪ הוא סכום הוגן לתמורה שהפיאסטה מציע.
פורד פיאסטה סופר-מיני פנסי לד מבחן דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד