1. עמוד הבית
  2. נשים
  3. בריאות

דוקטור אני בהריון - מה יש לאכול?

נשים רבות תוהות האם הן נוהגות נכון עם תפריט האכילה היומי, האם הן צריכות לאכול עבור שניים ומה באמת מומלץ לאכול וממה להמנע?
הדס אריאל, ח' שבט תשע"ו 18/01/2016 10:01

חלב

טרנד הבריאות מככב זה מכבר בכל צורה אפשרית. הפרסומות באווירה מרגיעה של גלי ים מסבירים לנו כי תזונה בריאה היא הבסיס לכל האיזון שלנו בחיים. ומי רוצה לוותר על בריאות שהיא הדבר הראשון החשוב בחיינו? אז זהו, אין מדובר בטרנד סתמי שמטרתו להציף לכן את המוח. מדובר באמת בחיים שלנו.

ישנה תחושה שנשים בדרך כלל משקיעות יותר בכל הקשור לבריאות ותזונה, וכל שכן מייחלות שגם ילדיהן יסכימו להכניס עוד משהו בריא לפה. כשאישה בהריון היא חרדה שבעתיים ולא סתם. בריאותה מוטלת באחריותה וכן בריאות עוברה, שהיא הערבה היחידה שלו בחודשים בהם הוא מתפתח ברחמה.

תזונה בריאה בתקופת ההיריון אינה דבר של מה בכך. בתשעת החודשים הללו נערך הגוף להתפתחות העובר וכן לתקופת ההנקה, לאחר הלידה.

על אישה הרה להקפיד לגוון את המזון אותו היא צורכת ושיכלול את כל אבות המזון הנחוצים. כמו כן, על אף שהדבר יישמע מאיים, מומלץ להעלות את מספר הקלוריות שהתרגלת לאכול לפני ההריון, כמובן במזונות המומלצים שיפורטו בהמשך.

סידן סידן – זה הזמן!
בזמן ההיריון זקוק העובר לסידן שתורם להתפתחות תקינה של שרירים, מערכת עצבים, עצמות, לב, שיניים ועוד.

אם אישה הרה סובלת ממחסור בסידן, העובר לוקח אותו בכל מקרה. מהיכן? ממאגר הנמצא בעצמות. במידה וכך קורה, תסבול האישה חלילה מירידה בצפיפות העצם ובריאותה תפגע משמעותית. לכן חשוב לצרוך מספיק סידן כדי להבטיח שמירה על המאגר. צריכה נבונה של סידן עשויה למנוע רעלת הריון, להפחית שיעור לידות מוקדמים ועוד.

צריכה מומלצת של סידן היא 1,000 מיליגרם ליום.

מוצרי חלב המספקים מנה של כ- 200 מ"ג סידן
חלב ומוצריו הם מקור מצוין לסידן.

כוס חלב, גביע יוגורט, גביע גבינה לבנה או קוטג', 5 קוביות (50 גרם) גבינה צפתית או מלוחה.

במה עוד ראוי להעשיר אתהתפריט היומי?
• באכילת ירקות ירוקים כמו חסה, מלפפונים וקישואים, וכן מנות ירקות מכל הצבעים הנוספים. עגבניות, פלפלים, גזר ועוד כיד הדמיון שעולה בחיך למקרא שורות אלו.
• פירות לכל סוגיהם ולפי מבחר העונה, מומלצים לצריכה לפחות שתיים עד ארבע מנות יומיות.
• כדאי לשלב בתפריט מזונות מהטבע העשירים בשומן, כגון טחינה, אגוזים, אבוקדו ועוד.
• דגנים, רצוי מלאים, כגון חיטה מלאה, בורגול, אורז מלא, תירס, גריסי פנינה, שיפון, שיבולת שועל, תפוחי אדמה, בטטה ועוד.
• שתיה! זה אולי נראה כמו דבר שלא חשוב להבהירו בתוך תפריט יומי, אך להפך. לשתיה יש תפקיד חשוב מאוד לתזונת ההריונית. לפחות 8 כוסות נוזל ביום. מחסור בשתיה עלול לגרום לתופעות התייבשות, צירים מוקדמים, דלקות בדרכי השתן וכן עצירות.

דוגמאות למנות מומלצות בשילוב חלב ושיהיה בתאבון
• כוס חלב, כוס דגנים מלאים, חצי בננה חתוכה, ועוד 2-4 פירות העונה חתוכים.
• 2 פרוסות לחם מלא, מוצרי חלב כגון: גבינה לבנה או גבינה אחרת לטעמכן, סלמון מעושן, ירק עלים מועדף.
• גביע יוגורט, פירות חתוכים, גרנולה, מעט דבש/סילאן.
מעוניינת לשתף אותנו בתוכן מעניין? שלחי לנו הודעה בוואטסאפ - 0583288642




הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
;