ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

משרד הבריאות של השר ליצמן מסביר על 'חזיר' ו'בייקון'

משרד הבריאות של השר יעקב ליצמן, מפרסם הנחיות אודות אכילת בשר מעובד ולא מדלג על הבשר הלבן: "למעט בצריכת בשר מעובד", וזה כולל: "לא רק בשר בקר ובשר חזיר אלא גם עוף ובייקון" • לשכת השר: "נוסח של ארגון הבריאות הבינלאומי"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


משרד הבריאות פרסם אתמול (ג'), הנחיות רשמיות בהקשר לצריכת בשר מעובד, כשבין היתר כוללים ההנחיות התייחסות לבשר חזיר ובייקון.

באתר משרד הבריאות ובהודעה לתקשורת, התייחס משרד הבריאות להוראות ארגון הבריאות העולמי וקבע כי יש למעט בצריכת בשר מעובד.

"בשר מעובד", הודיע משרד הבריאות, "כולל כל בשר שעבר שינוי בתהליכי המלחה, שימור, עישון ועוד. הכוונה כאן", מבהירה ההודעה, "לא רק לבשר בקר או חזיר אלא גם כבש, עוף, או הודו. דוגמאות כוללות נקניקיות הודו, עוף ובייקון בשר כבוש ועוד".

ארגון הבריאות העולמי, קבע כי הבשר סווג כעלול לגרום לסרטן בבני אדם, בעיקר סרטן המעי הגס, הלבלב וסרטן בלוטת הערמונית.

על רקע זה ההמלצות הינם לא להרבות באכילה בשר מעובד ולא יותר מ 1-2 מנות לחודש של בשר מעובד.ולא יותר מ 1-2 מנות בשבוע בשר לא מעובד.

עוד ממליץ משרד הבריאות, לגוון את מקורות החלבון ולהעשיר את החלבונים בחלבונים מהצומח כגון קטניות ודגנים מלאים – (עדשים, אפונה, חומוס, פול, לוביה, שעועית ועוד) לפחות פעמים בשבוע.

מומלץ לאכול בשר ממקורות שונים: עוף, דגים, בקר, דלי שומן. ולהגביל את כמות הבשר המעובד הנצרכת על ידי האוכלוסייה בעיקר בקרב ילדים ללא יותר מפעם בחודש.

יש להגדיל צריכה של מזון טבעי כגון פירות, ירקות, קטניות, דגנים מלאים , לחם מדגן מלא, מוצרי חלב דלי שומן, בשר, דגים ועוף דלי שומן ולהפחית ככל האפשר במזון מעובד.

ממשרד הבריאות נמסר כי מדובר בנוסח בינלאומי שמופץ כפי שהוא, בתרגום לכל העולם.


,
,
בשר בקר בריאות ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד