י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ההאצ'בק ההיברידי של טויוטה – חדירה יפנית מוצלחת לשוק האירופי

אחרי שיצרה את המכונית הנמכרת ביותר בעולם, מנסה טויוטה להיות גם בחזית דגמי האצ'בק • לצורך כך היא ליטשה היטב את הגרסא הרביעית של האוריס ולצד שיפורים מכאניים ליטשה אותו גם חיצונית • האם העבודה הקשה הצליחה, מי המתחרות, איך צריכת הדלק של המנוע ההיברידי ומי המתחרה שלה בחברת... טויוטה? • צביקה בדרכים עם טויוטה אוריס היברידית

ההאצ'בק ההיברידי של טויוטה – חדירה יפנית מוצלחת לשוק האירופי
רכב היברידי צילום: צבי ריבלין


שוב אנו כותבים על דגם האצ'בק, כי מה לעשות, המציאות מכריחה אותנו לעשות זאת. אמנם ישראל עדיין רחוקה מאוד מאירופה בה ניתן למנוע משפחתית סדן על כל 10 דגמי האצ'בק, אבל גם כאן השוק הזה הולך וגדל, הולך וגדל והוא מכריח התייחסות מורחבת ומעמיקה.

עכשיו, הגיעה תורה של טויוטה להופיע כאן עם סיבוב מיוחד ל'צביקה בדרכים' על האוריס – ההאצ'בק הכה מוצלח ומרשים שלה. כמו בכל הסגמנטים, גם כאן מנסים היפנים והקוריאנים להיכנס לשוק ולזכות בתואר הכה נכסף של "המשפחתית הטובה ביותר באירופה". אז אמנם אף אחת הגרסאות של האוריס, לא זכתה עדיין בתואר הנכסף הזה, אבל כמובן שזה לא מה שימנע מאיתנו לכתוב עליהם כאן.

לאוריס ישנה גם גרסת סטיישן שלה נייחד בעז"ה כתבה בפני עצמה, אך האויבים העיקריים של האוריס המקוצרת שעליה נדבר כאן הם פולקסווגן גולף, פיג'ו 308, סיאט ליאון, יונדאי i30, קיה סיד, הונדה סיוויק ואופל קורסה.



לאוריס יש אולי מתחרה נוספת מבית טויוטה - וקורולה שמה, ולדעתי האוריס עולה על הקורולה בכל הפרמטרים.

האוריס נולדה ב-2007. היא הושקה בשלישית בשנת 2013 ב-2 גרסאות, רגילה והיברידית ולפני שלשה חודשים הגיעה הגרסא הרביעית שלה על בסיס דגמי 2013 אך עם תוספות ושינויים קטנים, פנימיים וחיצוניים.

נתחיל מהחזית. אז נראה שבטויוטה עשו כאן את המרב והם מציגים רכב נאה ומרשים. העיניים המלוכסנות שלו – כלומר הפנסים מלפנים ומאחור משווים לו מראה נהדר ויחד עם הקימורים והירידה לפרטים הקטנים, ישנה כאן תוצרת שכיף להסתכל עליה. מבחינה עיצובית, החזית קיבלה גריל חדש עם פס ניקל החוצה אותו אבל עדיין לא נראית משגעת, כעיקר היופי בא לידי ביטוי בפרופיל ובאחוריו. אין ספק שגם מבחינה עיצובית, מדובר ברכב שיכול להופיע בנשימה אחת על כבישי אירופה לצדם של רכבים אירופאים וותיקים ממנו, שמעוצבים בהתאם למסורת המקומית. הגרסא החדשה עברה מקצה שיפורים כדי להתאים עוד יותר לשפת העיצוב החדשה של טויוטה והפנסים הוחלפו בפנסי לד מרשימים. בהחלט משהו להתגאות בו. אורכו לא עולה על 4.33 מטרים ורוחבו עומד על מטר ו-76 סנטימטרים ובפינת "מה יאמרו הבריות" מדובר בבחירה מוצלחת שהסובבים גומרים עליה את ההלל ולמי שיחזיק בה יהיה במה להשוויץ.



כניסה לתא הנוסעים מגלה רכב מרשים מאוד, בעל תצורה עתידנית. משהו שממש לא רואים בכל הסקאלה של המתחרות ושמשרה רוגע על כל מי שנכנס לתוכו. הדבושרד העשוי כמעט מקשה אחת חלק ונקי מאביזרים כאלו ואחרים, ובמרכזו מערכת המולטימדיה, כשמתחתיה גולשת ידית ההילוכים הקטנטנה, הנראית כאילו יצאה זה עתה מחללית. איכות החומרים מצוינת והיא נשארת כזו גם בחלקים התחתונים של תא הנהג. ההגה נעים למגע, קל ומהיר. יש שיאמרו שההגה מידי מהיר, אבל ארשה לעצמי לחלוק עליהם.

איכות המושבים טובה ולמרות שמדובר ברכב צר ב2-3 סנטימטרים מרוב המתחרים, לא תרגישו בזאת.

מערכת המולטימדיה המופעלת בטאצ' מתגלה כאיכותית, יפה וקלה מאוד להפעלה ויותר טובה מכל המתחרות והיא כוללת כמובן גם מצלמת רוורס באיכות טובה. האוריס מציע גם בלוטות' ומערכת שליטה ובקרה מההגה על האודיו אבל חבל שבטויוטה התקמצנו על התקנת מובילאיי, בקרת אקלים מפוצלת או בקרת שיוט כחלק מתנאי הבסיס ולא נתנו כאן את אחד מהם כאבזור בסיסי בפרט כאשר ברכבים רבים אחד משלשלת האופציות הללו מגיע כחלק מהבסיס. לעומת זאת יש כאן מראות מתקפלות אוטומטית, חלונות נסגרים בלחיצת כפתור וחלונות כהים למניעת קרינה. ובדיוק בנקודה הזו נמצא ההבדל בין הפריוס לאוריס. בפריוס תאלצו להיפרד מ-50,000 ₪ נוספים, אבל מלבד רכב בעל מימדים גדולים יותר, תקבלו רשימת אבזור ארוכה מאוד.



וברכב היברידי, כמו ברכב היברידי, ההתנעה נעשית בצורה חרישית ומעוררת השתאות. לחיצה על כפתור ה'פאוואר' מניעה את המנוע ולמרות שיצאתם לדרך לא תרגישו שהמנוע פועל עד שלא תלחצו עליו במלוא הכוח. אין ספק שבטויוטה עבדו שעות נוספות ולאור תלונות על רעשי נסיעה בסל"ד גבוה כמו גם על רעשים החודרים לתא הנוסעים, עשו המון כדי להפחית אותן משמעותית. האוריס עושה את מלאכתו נאמנה ונראה שמנוע הבנזין בנפח 1.8 ליטר המשולב עם מנוע חשמלי ומשודך לתיבת הילוכים רציפה, משתדל להחבאות ולא להראות את נוכחותו באזור. ובאשר לנפח המנוע הרי שהוא נחשב גדול יחסית לסגמנט ההאצ'בק, והוא מגיע עם 136 כ"ס ובעל הספק של 14.5 קג"מ המתקבלים ב-2800 סל"ד.

לחיצה איתנה על הדוושה בשביל "פתיחות" או האצות בינתיים תשחרר רעשי מנוע, אבל בנסיעה רגילה ניתן להגיע לסל"ד גבוה בשקט מופתי. תענוג של ממש. האצות הביניים, אגב מרגישות נמרצות מאוד ולמרות התדמית העדינה והשברירית שלו, האוריס הוא בהחלט רכב שניתן לתת לו עבודה ולאמץ אותו, גם בתנאי כביש לא קלים. גם בתחום רכות המתלים נעשתה כאן עבודה והוא מתגלה כרכב הסופג מתלים קלים ובינוניים, אך בתחום הבידוד יש עוד מה לשפר כאן, כי הרעשים החודרים פנימה הורסים את תחושת השקט "התת-ימי" שנמצא כאן.



נתון נוסף שחשוב לדעת הוא שהאוריס מדורג בין הרכבים הירוקים ובשל כך הפחות מזהמים ביותר (נתוני אמת..) ושהאוריס החדש זכה בחמישה כוכבים במבחני הריסוק האירופאים.

תא המטען שלו לא גדול ומכיל 360 ליטר, אבל הוא בנוי היטב ולכן נראה גדול יותר.

ולסיום שאלת מיליון הדולר. הדלק. אז כרגיל יש הבדל בין מה שמציגות החברות לבין המציאות בתנאי אמת, אבל נראה שהמנוע ההיברידי בכל זאת עושה את עבודתו ובנסיעה משולבת תדלקנו ליטר דלק לכל 17.8 קילומטר – נתון מדהים כשלעצמו. תנאי המעבדה, אגב הצביעו על ליטר דלק בעבור 24 קילומטרים.

המחיר של הגרסא ההיברידית שווה למחירה של משפחתית ממוצעת ועומד על 134,750 אבל בהתחשב בעובדת הביקוש הגבוה בשוק היד השניה, מדובר בהוצאה שמצדיקה את עצמה.
היברידי טויוטה האצ'בק שיפורים מכאניים צריכת דלק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד