כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מלחמת הקפה בבני ברק; "הייתי זוללה"

בני ברק כמרקחה - פתיחת סניפי רשתות הקפה בעיר שוברת את המחירים, ומסעירה את הרוחות • ויש פשקווילים

מלחמת הקפה בבני ברק; "הייתי זוללה"
אלי שלזינגר


סערת ה'קפה ומאפה' - מודעות נתלו הלילה (ו') בבני ברק, ופורסמו הבוקר בחלק מהיומונים החרדים מטעם "הוועד לשמירת צביון העיר בני ברק", במחאה נגד החנויות לממכר מזון מהיר וזול בעיר.

במודעה, תחת הכותרת "כי הייתי זוללה", מדווח הועד על "נגע חדש המאיים קשות על צביונה של עיר התורה והחסידות, ועתיד ילדינו מוטל בסכנה".

"צעירים ומבוגרים מהלכים ברחובה של עיר כשהם ממלאים פיהם במאכל ובמשקה", נכתב, "בני ברק, העיר כלילת יופי הנודעת לתהילה בכל העולם בצביונה היהודי העדין ובנועם הליכות תושביה, המושתתים על אדני התורה והמוסר - תהפוך תוך זמן קצר לעיר זוללה".


קופיקס & שלוימלה. צילום: אהרן גולדשטיין

יש לציין כי על המודעה אין חתימות של רבנים, והוועד האלמוני אינו מוכר בעיר - כך שלא ברור האם זו אכן מחאה על צביון העיר, או יוזמה של בעלי הקיוסקים והמתחרים לרשתות הזולות. אך לעומת זאת, מי שהחל את הקמפיין כנגד החנויות, היה דווקא השבוע עיתון 'המודיע', שכתב מאמר מרכזי נגד התופעה ואומר כי "יש למנוע הכנסת תרבות האוכל לרחובות לבני ברק".

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', לאחרונה נפתחו בתי קפה של רשתות 'קופיקס', 'קופישופ' ו'קופיז' גם בעיר התורה והחסידות בני ברק. התופעה הביאה להסתערות על בתי העסק בהם ניתן לרכוש מזון ושתייה בחמישה שקלים בלבד, וגרמה גם להורדת מחירים בקיוסק המפורסם 'שלוימל'ה', שבעקבות התחרות הוריד מחירים בצורה דרסטית.



קופיקס אוכל מזון שלוימלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד