י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מכירים את שמן המשחה? זיופי כשרות בלווינסקי

היחידה לאכיפת איסורי הונאה בכשרות פשטה על חנויות רבות בתל אביב בהן נמכרו מוצרים שהוצגו ככשרים ללא פיקוח

התחנה המרכזית בתל אביב. צילום ארכיון: Roni Schutzer, פלאש 90
התחנה המרכזית בתל אביב. צילום ארכיון: Roni Schutzer, פלאש 90 צילום: Roni Schutzer פלאש 90


היום (ב) התבצעה פשיטה על ידי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, בשיתוף עם משרד הבריאות ויחידות אכיפה ממשרדי ממשלה אחרים ובסיוע משטרת ישראל, באזור מתחם התחנה המרכזית ורח' לוינסקי בתל אביב - המשופע בבתי עסק לממכר מזון ומשקאות המשרתים קהל גדול המבקר באזור.

במהלך הפעילות נתפסו בעלי עסקים אשר הוצגו ככשרים באמצעות הצגת תעודה של הגוף המכנה את עצמו "משמר הקודש - שמן המשחה", אשר אינו מוסמך לתת הכשר על פי חוק תוך הכשלת הציבור.

כמו כן, נתפסו בעלי עסקים אשר הציגו את המילה "כשר" על גבי שלט וכן באופנים שונים  בניגוד לחוק. בנוסף, נתפסו משקאות חריפים אשר נשאו ציוני כשרות ומותגי מסחר מזוייפים החשודים כמכילים אלכוהול ברמת מטנול גבוהה המזיקה לבריאות.

כנגד בעלי העסקים ננקטו אמצעים כחוק על ידי יחידות האכיפה השונות שהשתתפו במבצע, לרבות הטלת קנסות וכתבי אישום אשר יוגשו בקרוב. 

"הציבור נקרא לבצע את רכישותיו אך ורק במקומות המושגחים ומפוקחים כחוק ובעלי תעודת הכשר בתוקף על מנת שלא להיכשל", אומרים ברבנות הראשית. "שיתוף הפעולה בין משרדי הממשלה השונים  ההולך ומתהדק מגביר בקרב בעלי העסקים את המודעות לשמירה על החוק והקפדה על מתן שירות אמין לציבור הלקחות הפוקדים בהמוניהם את האזור".
כשרות אלכוהול לווינסקי פשיטה רבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד