כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

כמו ה'קנה בשם': הגר"ד שווימר ב'עוף ירושלים'

הגאון רבי דוד שווימר ממומחי הכשרות הידועים סייר במפעל 'עוף ירושלים' ובחן מקרוב את הידורי הכשרות

כמו ה'קנה בשם': הגר"ד שווימר ב'עוף ירושלים'


סיור מיוחד קיים הגאון רבי דוד שווימר, ממומחי הכשרות המובילים ותלמידו של בעל ה'קנה בשם' הגאון רבי מאיר ברנסדורפר זצ"ל, במפעל 'עוף ירושלים', שם בחן מקרוב את הידורי הכשרות בשחיטת הגר"ד לנדאו.

לאחר הסיור הממושך הביע הגר"ד את התפעלותו מהחידושים הטכנולוגיים במפעל – דבר המסייע רבות למערכת הכשרות לאפשר את הידורי הכשרות ביתר שאת. הגאון הרב דוד שווימר שנחשב לאחד ממומחי הכשרות המובילים בעולם, ציין לטובה את ההידורים שעולים בקנה אחד עם ההוראות של רבו בעל ה'קנה בשם' זצ"ל.

לאורך כל מהלך השחיטה מקפיד הגר"ד לנדאו לשהות בעצמו במשחטה ולעקוב מקרוב אחר תהליך השחיטה וההכשרה מתחילה ועד סוף.

השחיטה מתבצעת בקצב איטי ממש. כאשר לאחר כל מגירה, היינו בכל כ-2 דקות בממוצע חייב השוחט לבדוק את הסכין. בנוסף הוסדר בשחיטה זו הידור מיוחד, לפיו בכל רבע שעה מתקיימת הפוגה קלה, שבה בודק אחד מ'בודקי הסכינים' את חלפי השוחטים בעוד העופות השחוטים תלויים על הליין.

השוחטים מורטים את הנוצות במקום השחיטה. לאחר מכן נבדקות הריאות אחת אחת (ולא מדגמית). גם בדיקת 'צומת הגידין' מתבצעת בכל עוף ועוף, כאשר הבודקים הונחו לבדוק האם בוצעה "בוקא דאטמא", בנוסף בודקים השוחטים בדיקת מעיים לכל עוף על מנת להסיר כל חשש.

בנוסף לכך תקיפת האגודל נעשית כפי שכתב הרמ"א. בדיקה מיוחדת נעשית במי המריטה כדי לוודא שהם לא יהיו חמים. גם תהליך קדיחת העוף לפני הוצאת הקרביים נעשה ללא מים או קיטור חם. הנחיה מיוחדת קובעת כי כל עוף שריאותיו לא יצאו שלמות לגמרי עובר ל'כשרות רגילה' (ולא גלאט) ונפסל לשיווק. גם מי ההשריה נבדקים כל העת שלא יהיו קרים ולא יאדימו מהדם. בנוסף, כל עוף שיש בו שאלה הקטנה ביותר יורד מהליין של ה'חלק' בלא היתרים.

הרב אברהם רוזנברג מנהל השיווק של מפעל 'עוף ירושלים' ציין: "הפיקוח ההדוק והבלתי מתפשר של הגר"ד לנדאו יחד עם המחיר המוזל של העופות מהווה בשורה של ממש עבור ציבור מהדרי הכשרות וההיענות היא רבה והדרישה גוברת מיום ליום".
עוף ירושלים הרב שווימר סיור כשרות שחיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד