כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

המשגיח נחטף: "נעביר אותך לדאעש"

לפני שבועיים נחטף משגיח כשרות מטעם SKS מהדרין ושוחרר תמורת כופר גבוה • הסיפור המלא בפרסום ראשון

המשגיח נחטף: "נעביר אותך לדאעש"


משגיח כשרות, המועסק על ידי מערכת הכשרות SKS מהדרין בראשות הרב דוד מוסקוביץ, אשר נשלח להשגיח על פס יצור במדינה באסיה, נחטף מחדר המלון בו שהה באישון לילה, וחוטפיו דרשו תשלום של 200 אלף דולר דמי כופר, "במידה והכסף לא יועבר", איימו החוטפים, "תועבר לידי דאע"ש".

הרב דוד מוסקוביץ, מנהל מערכת הכשרות, משחזר ל'בחדרי חרדים' את הסיפור המלא, שאירע בשבועות האחרונים: "זה קרה באחת ממדינות העולם השלישי, המשגיח נשלח ליומיים להשגיח על פס היצור שהוכשר במיוחד עבורנו, והגיע למלון המקומי. פקיד הקבלה ביקש את דרכונו, ומשגיח הכשרות הציג את הדרכון הישראלי. המשגיח עלה לחדרו נעל את הדלת ועלה על יצועו - אלא שלפתע שמע חבטות עזות על דלת חדרו, הוא מיהר להתקשר אלי, ואני אמרתי לו לא לפתוח".

אבל החוטפים לא התייאשו. "בשלב מסוים הצליחו החוטפים לפרוץ את הדלת, והודיעו לו שהוא עצור, לא הועילו טענותיו של המשגיח, והוא נלקח בכוח לתחנת המשטרה המקומית, בה הודיעו לו שהוא חטוף, ותוך שעה על קרוביו להשליש סכום של 200 אלף דולר, ולא, הוא יועבר לידיהם של אנשי דאע"ש... המשגיח טילפן אלי ויידע אותי, ואני פניתי לקהילה היהודית במקום", הרב מוסקוביץ מציין כי אמנם מדובר במדינת עולם שלישי בה הכנופיות והמשטרה עובדים יד ביד, אך קשה לדעת כמה האיום במסירה לדאע"ש היה בר מימוש, "העדפנו לא לקחת סיכון", הוא מציין.

"בינתיים הכניסו את המשגיח לחדר מעצר עם פושעים ועצורים אחרים. לשבחה של הקהילה המקומית ייאמר, שהם נכנסו מיד לפעולה, הפעילו את מי שצריך להפעיל וכעבור מספר שעות שוחרר המשגיח תמורת כשלושים אלף דולר".

בבדיקה ובשחזור האירועים, הגיעו במערכת הכשרות למסקנה כי פקיד הקבלה שראה שמדובר בדרכון ישראלי היה זה שהסגיר את המשגיח. "המשגיח גם נזכר שכשהפקיד ראה את הדרכון הוא מיהר לחייג למישהו ודיבר איתו בשפה המקומית, אין ספק שפקיד הקבלה יידע את החוטפים".

כמסקנה חיונית, מציין הרב מוסקוביץ כי "חשוב מאוד שמשגיחי כשרות שנשלחים למקומות כאלו יצטיידו גם במספרי טלפון של ראשי הקהילה היהודית במקום. הייתה לנו התלבטות קשה אם לפרסם את המקרה מאחר שכששוחרר המשגיח, איימו עליו חוטפיו כי אם ידווח על המקרה הם ימשיכו לחטוף יהודים ולהזיק לאוכלוסיה היהודית המקומית, אך לתועלת ולזהירות החלטנו לפרסם".
מוסקוביץ חטיפה דרכון דאעש כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד