כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שמונה שנות מאסר לריקו שירזי

ראש ארגון הפשע נידון על איומים והעלמות מס, והשופט ציין את השימוש שעשה ב'מוניטין' השלילי שהשיג

שירזי הבוקר בבית המשפט. צילום: פלאש 90
שירזי הבוקר בבית המשפט. צילום: פלאש 90


שמונה שנות מאסר בפועל נגזרו הבוקר על אריה (ריקו) שירזי, בעבירות של הפצת חשבוניות פיקטיביות, הלבנת הון, שיבוש הליכי משפט ואיומים על חוקרים, אותם הוא ירצה במצטבר. בגזר דינו קבע בית המשפט המחוזי כי מעשיו של שירזי בוצעו תוך ניצול "המוניטין" שלו כאדם מסוכן.

כתב האישום הוגש בשנת 2011 לבית המשפט המחוזי בת"א ונוהל, ע"י עו"ד דנה אמיר (כיום שופטת בבית המשפט השלום בת"א), עו"ד אורי שפיגל, עו"ד ליאת בכור ועו"ד לירון וקנין מהיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המיסים. כתב האישום הוגש לאחר חקירה רחבת היקף ומורכבת שהתנהלה על ידי צוות חקירה משותף למשרד חקירות מע"מ ומכס תל אביב ויחידת יהלום ברשות המסים יחד עם היחידה הארצית לפשיעה כלכלית במשטרה.

בחודש נובמבר האחרון הורשע שירזי על ידי בית המשפט המחוזי בת"א בעבירות מס, עבירות הלבנת הון, בעבירות איומים על חוקרים וכן בעבירה של שיבוש הליכי משפט;

בהכרעת הדין הורשע שירזי בניסיון להסתיר הלוואות שנתן בריבית קצוצה, במטרה להתחמק מתשלומי מס הכנסה ומע"מ ובכך שהלבין רכוש שמקורו בעבירה. בנוסף, הורשע שירזי כי איים על אחד הלווים כאשר לא עמד בפרעון ההלוואות והריבית בגינן וכן על חוקרי מע"מ במהלך חקירתו. עוד הורשע שירזי בכך שלאחר מעצרו ותחילת החקירה הגלויה, העלים מביתו את רשימת הלווים ואף הכחיש את העובדה שרשימת לווים נמצאה במקום המסתור טרם העלמתה.

היום גזר השופט ד"ר עודד מודריק על שירזי שש וחצי שנות מאסר בגין הוצאת חשבוניות פיקטיביות בסך של למעלה מ-25 מיליון ₪ במטרה לסייע לאחר להתחמק מתשלום מס, התחמקות מתשלום מס בגין הכנסותיו בסך של מעל 3 מיליון ₪ ומתשלום מע"מ של 503,600 ₪ ולהבנת הון בסך 14.5 מיליון ₪. בנוסף, גזר עליו שנת מאסר בפועל בגין שני סעיפי איומים וחצי שנת מאסר בפועל בגין שיבוש הליכי משפט. לצד עונש המאסר שהשית בית המשפט על שירזי, גזר אף בית המשפט קנס בסך של מיליון שקלים.

בגזר הדין, עמד בית המשפט המחוזי על המוניטין של שירזי: "יש לראות את הפגיעה שבאה מידי הנאשם באור מחמיר, משום שהמהלכים בוצעו תוך ניצול "מוניטין" של הנאשם כאדם מסוכן שיש לציית להוראותיו כדי למנוע פגיעה חמורה מידו".

עו"ד אורי שפיגל מהמחלקה לתיקים מיוחדים ברשות המסים, שעמד בראש הצוות שניהל את התיק: "גזר הדין החמור מהווה דוגמה להישגים אליהם ניתן להגיע במאבק משותף של מערך אכיפת החוק בפשיעה חמורה ולתמורה הייחודית שיש לרשות המסים למאבק הזה ולהבאת העבריינים לדין".
ריקו שירזי מאסר בפועל העלמת מס איומים פשע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד