י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ליצמן: "מערכת הבריאות מצוינת"

שר הבריאות בוועידת ישראל לעסקים: "עובדה שתוחלת החיים גבוהה מאוד. רק בדרך יש לנו כמה וכמה דברים לתקן" • "אם לא יינתנו תורים לבדיקות MRI - לא אהסס להוציא את זה למכונים פרטיים שיודעים לעשות את זה בחצי מחיר" • פנה לקופיקס: פיתחו חנויות בבתי חולים

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90


"מערכת הבריאות בישראל מצוינת, עובדה שתוחלת החיים גבוהה מאוד. רק בדרך יש לנו כמה וכמה דברים לתקן", כך אמר היום (ב') שר הבריאות, יעקב ליצמן, בוועידת ישראל לעסקים 2015 של "גלובס". ליצמן פתח את הפאנל "עולה לנו בבריאות", בהנחייתו של כתב הבריאות של "גלובס", שי ניב.

אחד ההיבטים המרכזיים שבהם יש לטפל, לדברי ליצמן, הוא "הפער בין פריפריה למרכז. זה נורא. כבר כשהייתי בקדנציה הקודמת סגן שר התמודדתי עם הבעיה. קודם כל צריך לעשות שינויים בפריפריה: בשביתת הרופאים הוספנו תוספת שכר לרופאים וחייבתי את בתי החולים, בעיקר בפריפריה, לקבל MRI. אני יכול להגיד לכם שהיום, אין בעיה ב-MRI".

לקריאות מהקהל בדבר מחסור בתורים ל-MRI, עודד ליצמן את הקהל לפנות ללשכתו. "נכון שלא היו מספיק מכשירי MRI, ולא היו מספיק טכנאים ל-MRI, אבל חנכנו קורס ואנחנו בדרך. היום אין סיבה שלא יינתן למישהו תור ל-MRI תוך 10 ימים. נכון שיש בעיה שקופות החולים לפעמים לא שולחות לבדיקה הזאת. ברור שזאת בדיקה יקרה, אם אני אראה שעל אף שיש MRI עדיין לא מקבלים הפניות לבדיקה, לא אהסס להוציא את זה למכונים פרטיים שיודעים לעשות את זה בחצי מחיר. שנית, צריך להוריד את המחיר, אני חושב שהמחיר מוגזם".

ליצמן הציג נושא נוסף בראש סדר העדיפויות: "אנחנו מנסים לקרב את המרכז לפריפריה, ולא להפך. אנחנו מנסים לעשות שיתופי פעולה בין בתי חולים במרכז לפריפריה, כמו למשל מומחה לב מהמרכז שפעם בשבוע מנתח בפריפריה. מעבר לכך, היום בפריפריה יש מקומות שבהם אין בתי חולים. אנשים חיכו הרבה זמן, ואנחנו חנכנו חדרי מיון קדמיים. כך אנשים מקבלים שירות טוב במהירות".

ליצמן התייחס לכך ש"אנשים מתלוננים על עלות החנייה והאוכל בבתי חולים. נפגשתי עם החברה שמוכרת בחמישה שקלים - קופיקס. אמרתי להם - 'בואו ותפתחו סניפים בבתי חולים, ככה נתמודד עם המפעילים'".

ליצמן התייחס לדיוני ועדת סל התרופות, שמתקיימים בימים אלה. "התוספת השנתית לסל עומדת על 300 מיליון שקל בשנה. זה בהחלט לא מספיק. אבל תתפלאו לשמוע, יש דברים יותר חשובים. למשל זיהומים בבתי חולים, מהם מתים 4,000-6,000 איש בשנה. זה פי עשרה מתאונות דרכים".

ליצמן הפתיע ואמר: "אני מודה באשמה, טעיתי. אני צריך להחזיר את תרופות מצילות החיים לשב"ן ואני מתכוון לעשות את זה. לא יכול להיות שכל מה שיקרה במערכת הבריאות, צריך לעשות דרך ביטוחים. היום ל-80% מהאנשים יש להם שב"נים. ה-20% הנותרים, למחצית יש ביטוחים פרטיים ולגבי המחצית השנייה, אגיע להסדר עם קופות החולים שמי שנמצא תחת קו העוני, יקבלו רק תרופות מצילות חיים, כמו שב"נים. אז מי שנגד זה, פשוט לא יודע מה הוא עושה. אני לא יודע למה הוא לא רוצה להציל אנשים. גם לקופות החולים כדאי לעשות את זה. למה לכל דבר צריך ללכת לפרטי? גם משרד האוצר לוחם נגד הפרטי. לא כל דבר אני מסכים איתו; למשל אני בעד הכנסת שר"פ לבתי החולים, והאוצר נגד".

מנחה הפאנל, שי ניב, הזכיר כי ליצמן נחשב ל"ידיד טוב" של הרפואה הפרטית. לשאלה האם יתנגד להצעות של משרד האוצר לריסון הרפואה הפרטית, במובן של ניגוד העניינים המובנה שבו מצויים הרופאים, השיב: "אני בעד שר"פ. אני רוצה שכולם יהיו כל היום בבתי החולים אם צריך ולא יחצו בצהריים את הכביש למקום הפרטי. אני רוצה גם תיירות מרפא כדי שבתי החולים יחיו. צריך לסדר את הדברים שיהיו כשרים".
ליצמן גלובס בריאות תוחלת חיים קופיקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד