כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הראשל"צ קורא לספרדים: לכו להיבדק

הראשל"צ הגר"י יוסף, ורבנים ספרדים נוספים, קוראים לבני עדות המזרח לבצע בדיקות 'דור ישרים' לקראת סגירת שידוך

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


גדולי חכמי יהדות ספרד, חתמו על קול-קורא לעדות המזרח להיבדק בבדיקות המקדימות של "אגודת דור ישרים".

בקול-קורא נכתב, בין השאר, כי "באגודת דור ישרים מבצעים את הבדיקות המתקדמות ביותר בעולם הרפואה, תוך שמירה קפדנית מוחלטת ובלתי מתפשרת על כבוד הנבדקים ועל פי כל כללי ההלכה המחמירים, כפי שהורו רבותינו".

את קריאתם מסיימים ראשי הישיבות: "על כן ולמען הצל נפשות מישראל מסבל מר ומיותר אנו קוראים בזאת בקריאה של חיבה שהוא חובה לתלמידנו היקרים שיחיו, גם הנמנים על יוצאי עדות המזרח, אנא חוסו גם אתם על נפשכם ועל נפשות זרעכם ובצעו את הבדיקות ב"אגודת דור ישרים" ויקיים כל אחד ואחד את חובת ההשתדלות ההכרחית למנוע עגמת נפש מרובה לעתיד".

דור ישרים פועלת מזה שלושים שנה בחזית מניעת המחלות הגנטיות וזכתה לתמיכתו של הגר"ע יוסף זצ"ל. בעבר בדקה האגודה רק מחלות גנטיות הנפוצות בקרב יהודי אשכנז, אך לאחרונה החלה לערוך גם בדיקות גנטיות למחלות הנפוצות בקרב עדות המזרח.

"לאחרונה", כותב הראשל"צ הגר"י יצחק, "הגיעו לפני האגודה מקרים רבים של משפחות מבני עדות המזרח שלצערינו הרב נקלעו אף הם למחלות גנטיות קשות, וממצאים אלי הוגשו לפני, על כן השקיעה האגודה הנ"ל עמל וייגע בכדי להביא אף בפני ציבור עדות המזרח בדיקות המומלצות על ידי שמשרד הבריאות ובכך למנוע מהם צער וסבל רב".

בשורות כאובות ומצמררות אלו מבטאים הרב הראשי לישראל הראשון-לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א והגאון הרב דוד יוסף שליט"א חבר מועצת חכמי התורה ועוד גדולי הדור את צערם מחד על ריבוי המקרים הקשים של לידת ילדים חולים במחלות גנטיות בציבור הספרדי ואת שמחתם מאידך גיסא על הצלחתה של אגודת דור ישרים לבסס מסלול בדיקות מקצועי ייעודי וייחודי לבני עדות המזרח במקביל למסלולי הבדיקות האחרים הקיימים באגודת דור ישרים.

את מכתבו מסיים הראשל"צ בקריאה חד-משמעית: "אשר על כן ראוי ונכון לכל בני ובנות ישראל, הן מבני עדות אשכנז והן מבני עדות המזרח, העומדים לבנות בס"ד בית בישראל, לפנות אל האגודה הנ"ל ולבצע את הבדיקה הנ"ל שיכולה למנוע מהם צער וסבל רב ועל ידי זה יזכו לבנות בית נאמן בישראל, דורות ישרים ומבורכים ובנין עדי עד זרע ברך ה'".


מכתב הגר"ע


דור ישרים מחלות גנטיות בדיקה בריאות נישואין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד