י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רוצה חתונה? קודם תחנך את הילד

כל מערכת זוגית דורשת עבודה רבה - כל שכן מערכת שניה כשברקע יש ילדים • כיצד מכילים ילד שחונך אחרת? מירי פסח עם 5 פרנציפים שיקלו עליכם את הדרך אל האושר

רוצה חתונה? קודם תחנך את הילד


"לא אקבע תאריך חתונה - כל עוד לא אוודא שהילד שלו לא יפריע לקשר בינינו"!
ובכן גברתי, קבלי את החדשות שיש לי עבורך: הילד שלו יפריע גם יפריע (אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים להתחתן).

אם הכניסה למערכת זוגית היא אתגר, כניסה למערכת זוגית-סיבוב שני, כשלבני הזוג ילדים מסיבוב ראשון, היא סופר אתגר.

חמישה פרינציפים שיכולים לעזור לכם להתמודד:

1. פרינציפ העיניים הפקוחות - שמשמעותו להיכנס לתוך המערכת הזו בעיניים שרואות את הקושי שהיא עומדת להציב בפניך ולא עצומות בפניו, כפי שהרבה יותר נוח לעשות.

2. פרינציפ אנטי-הוליווד. בעולם הסרטים הרומנטי של הוליווד, האהבה בין בני הזוג עומדת בעוז מול פגעי הילדים המתגעגעים לאמא (הקודמת) או לאבא (המקורי) ובמחי מילקשייק עם קצפת הם מתרגלים לזוגיות החדשה שנכפתה עליהם ומשגשגים כל הדרך לסצנת החיבוק ונשיקה פלוס דמעות האושר של סוף הסרט. במציאות, התעוררו נא, הדברים עובדים אחרת. ראוי לדעת את זה ולצפות בדיוק לזה כשנכנסים לזוגיות סיבוב שני פלוס ילדים. לילדים לא קל להתרגל להורים הביולוגיים שלהם, על אחת כמה וכמה להורים הלא ביולוגיים שלהם. קחו נשימה ארוכה וזכרו את זה כי זה פשוט ככה וזה לא נגדכם.

3. פרינציפ ההכלה לשיטת חינוך שונה משלך - שני גביעי מילקי הם ארוחת הערב של בת השמונה שלך?! קעיינע חינוך! קעיינע תרבות!
- שוב הלך לישון בעשר?! מה הפלא שהוא היפר אקטיבי?!
ובכן, הכלה לשיטת חינוך חדשה כי ילד חדש הולך לחיות איתך וזה מספיק קשה גם בלי לשגע אותו או את ההורה שלו בכללי החיים הקדושים שלך. אכן, יש הרגלים שחייבים לשנות (השארת גרביים ריחניות מתחת לשולחן במטבח) אבל יש כאלה שאסור לגעת בהם (סרוק השיער שביל בצד אחרי המקלחת).

4. פרינציפ הפניה לעזרה חיצונית - ממליצה להורים סיבוב ראשון ללכת להנחיה, יעוץ. להורים סיבוב שני, שבעתיים. זו לא בושה אם קשה לך עם הבת שלו או לך עם הבן שלה. זה נורמאלי וזה לא עושה אותך בנאדם רע. עזרה חיצונית, מקצועית ואמינה, תסביר לך את זה ותיתן לך כלים להתמודד.

5. פרינציפ יצירת מרחב אינטימי באופן 'מלאכותי' - פרינציפ שהוא נכון גם לגבי הורים סיבוב ראשון שהקן שלהם מתמלא בחומר נוגד האינטימיות ההוא - שמציף לאנשים את החיים ברעש, פירורים על הרצפה וקריאות "אני רעב", "משעמם לי", או "אין לי מה ללבוש". לפי הפרינציפ הזה, בשביל לשמור על זוגיות משמחת, צריך ליצור מרחבים אינטימיים באופן מלאכותי. כלומר, זה לא יקרה באופן טבעי, יש ליזום את זה. במילים פשוטות, לנוס. לברוח מהם. קראו לזה, לפיכך, פרינציפ הבריחה אם בא לכם. פעם בשבוע, פעמיים, לקצת שעות, לכוס קפה. לשיטוט במקום שקט עם ים, אם יש. עם שקיעה נעימה או זריחה (סיכוי נמוך מאוד). פעם או פעמיים בשנה לברוח ליותר מיום או יומיים.

פרינציפ יקר?
לא בהכרח.
יקר ערך?
בהחלט, רבותיי. בהחלט.

ושיהיה בהצלחה!
הורים זיווג שני חינוך ילדים ייעוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד