י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מדטרוניק משיקה: מערכת מינימד G640

פריצת דרך לקראת לבלב מלאכותי: סמרטגארד, הטכנולוגיה החדשה, מסייעת לחולי סוכרת להתמודד עם אתגרי היפוגליקמיה • כעת גם בישראל

מדטרוניק משיקה: מערכת מינימד G640

מינימד G640 היא המערכת הראשונה בעולם המסוגלת להביא לאיזון מלא של ערכי הסוכר - להפסיק באופן אוטומטי את הזלפת האינסולין כאשר ערכי הסוכר צפויים להתקרב לגבול תחתון קבוע מראש וכן לחדש את אספקת האינסולין כאשר ערכי הסוכר חוזרים לרמה בטוחה.

פרופ' אוהד כהן, מומחה לרפואה פנימית ולאנדוקרינולוגיה, המנהל הרפואי של תחום הסוכרת בחברת מדטרוניק, חבר ביה"ס לרפואה באוניברסיטת תל אביב והמכון האנדוקרינולוגי במרכז הרפואי שיבא (בחל"ת). מציין: "המערכת החדשה היא לא רק שידרוג של חווית המטופל, אלא פריצת דרך גדולה וחסרת תקדים. המשאבה צופה, מזהה ומונעת ירידות פתאומיות ומסוכנות של גלוקוז, וכל זאת - אוטומטית ללא התערבות המטופל. המשמעות הינה הפחתת הסיכון למצבי היפוגליקמיה עד כדי הימנעות מאירועים כאלה - דבר המביא לשיפור באיכות החיים ולמניעת מצבים העלולים להגיע למקרי מוות. זהו שלב מתקדם ביותר לקראת השלמת האוטומציה עם הלבלב המלאכותי".

הטכנולוגיה החדשה "סמרטגארד" והעיצוב הידידותי למשתמש של משאבת האינסולין, הכולל מסך צבעוני המתאים עצמו לרמת החשיפה לאור, ועמידות למים, זמינים כעת גם עבור חולי סוכרת בישראל.

מדטרוניק מודיעה על ההשקה בישראל של מערכת מינימד G640,פריצת הדרך הבאה לקראת לבלב מלאכותי. עם הכנסת טכנולוגיית הסמרטגארד הבלעדית למדטרוניק, מינימד G640 מתוכננת לסייע לאנשים, הסובלים מסוכרת לשפר את איזון הסוכר באמצעות הגנה מתקדמת נגד היפוגליקמיה. זו המערכת הראשונה בעולם המסוגלת גם להפסיק באופן אוטומטי את הזלפת האינסולין כאשר ערכי הסוכר של הסנסור צפויים להתקרב לגבול תחתון קבוע מראש ולחדש את אספקת האינסולין כאשר ערכי הסוכר חוזרים לרמה בטוחה. המערכת כוללת משדר חדש וכן סנסור אנלייט מהדור חדש, הקורא את רמות הסוכר ברציפות, בצורה מדוייקת ונוחה.

בנוסף המערכת משלבת עיצוב חדש של משאבת האינסולין המאפשר ניהול נוח של הסוכרת, בעזרת ממשק משתמש פשוט, מסך צבעוני, עמידות למים ואפשרות מתן בולוס אינסולין מרחוק. בנוסף המשאבה מותאמת ל24 שפות ביניהן עברית, ערבית ורוסית.

"מינימד G640 הינה משאבה פורצת דרך ומהווה את הפלטפורמה של הלבלב המלאכותי", אומר פרופ' רם וייס, מומחה באנדוקרינולוגית ילדים, והמנהל הרפואי של האגודה לסוכרת נעורים, "בנוסף לקישוריות לחיישן הסוכר, למשאבה החדשה אלגוריתם המנבא את ירידת הסוכר מתחת לערכי סף מסוכנים ומסוגל למנוע ירידה זו על ידי עצירת הזלפת האינסולין בטרם ירדו רמות הסוכר. מדובר בצעד נוסף לקראת הלבלב המלאכותי המלא , אך בצעד משמעותי במיוחד עקב ההגנה המשופרת מפני היפוגליקמיה״.

ההערכה היא כי בישראל חיים כיום כ- 35-40,000 אנשים בעלי סוכרת מסוג 1, כאשר כחצי מיליון מאובחנים כבעלי סוכרת מסוג 2 ועוד כחצי מיליון אנשים מוגדרים כטרום סוכרתיים. מחלת הסוכרת מסוג 1 מתפתחת כאשר הגוף אינו מסוגל לייצר מספיק אינסולין או אינו מייצר כלל. אינסולין הוא הורמון המווסת את רמות הסוכר בדם (גלוקוז). השמירה על רמות סוכר שאינן גבוהות מדי (היפרגליקמיה) או נמוכות מיד (היפוגליקמיה) עבור חולי סוכרת, הינה מורכבת ולא קלה. היפוגליקמיה מדאיגה במיוחד מכיוון שהיא עלולה לגרום לאיבוד הכרה ובמקרים קיצוניים, אף למוות.

טכנולוגיית סמרטגארד הראשונה מסוגה בעולם, מתוכננת להביא למקסימום האפשרי את יכולתה של מערכת מינימד G640 להגן בצורה אופטימלית על חולי סוכרת מפני רמות נמוכות של סוכר במשך היום והלילה, תוך אפשרות לקביעת מספר רב של גבולות תחתונים הניתנים להתאמה אישית. תכונות חדשות לשימוש נוח כוללות תפריט פשוט יותר, מסך צבעוני המתאים עצמו לרמת החשיפה לאור, התרעות ואזעקות הניתנות להתאמה ועמידות למים עד לעומק של 3.6 מ' עד למשך 24 שעות.

"פיתחנו מערכת זאת בהתבסס על שנים של מחקר ומשוב מקהילת הסוכרת העולמית המחפשת טכנולוגיה קלה ונוחה יותר לניהול מחלת הסוכרת, שתסייע להשיג איזון סוכר טוב יותר וליהנות מחופש רב יותר. מינימד G640 היא מערכת חדשה, העונה לצרכים אלה ומסמנת את אבן הדרך המשמעותית השלישית ביצירת ופיתוח מסחרי של הלבלב המלאכותי הראשון בעולם", אומר אלחנדרו גלינדו, מנכ"ל היחידה לניהול אינטנסיבי באינסולין, במדטרוניק.

אבני הדרך המשמעותיות של מדטרוניק בתהליך פיתוח מערכת הלבלב המלאכותי כוללות הצגת משאבת האינסולין המשולבת הראשונה בעולם, קריאת הסוכר הרציפה ב- 2006 והצגת הטכנולוגיה להשהיית הזלפת האינסולין LGS (Low Glucose Suspend) בעת ירידה חדה של רמות הסוכר ב- 2009.
מינימד G640 זמינה כעת ברוב קופות החולים (מכבי, לאומית ומאוחדת).

למידע נוסף על המוצר ומידע בטיחותי חשוב אנא פנו לאתר www.medtronic-diabetes.com.au
בריאות לבלב סוכרת חולים מכשיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד