י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כך תאכלו בריא גם בחורף

החורף גורם ליותר חשקים לאוכל - סכנה לקילוגרמים האורבים לנו בפינה • רוצים לשפר את תחושת השובע מבלי לעלות במשקל? ל'טירת צבי' יש טיפים עבורכם

כך תאכלו בריא גם בחורף
יחצ

 

החורף בארץ אינו קר עד כדי כך שאנו זקוקים לתוספת קלוריות כדי לשמור על חום הגוף. אבל עדיין בחורף הנפש שלנו צמאה ליותר אוכל ושתייה. בחוץ מחשיך מוקדם ואנו נמצאים יותר בבית, ומחפשים במה להתנחם. ומכאן קצרה הדרך לאכילה מיותרת ולהשמנה.
כך תשפרו את תחושת השובע ותעברו את החורף בשלום, בלי קילוגרמים עודפים!

1: אכלו מרק:
שלבו מרקי ירקות למיניהם אשר יספקו לגוף שלכם ויטמינים ומינרלים, סיבים תזונתיים ואף יעזרו בחימום הגוף. חשוב להקפיד על בישול קצר שישמור על הצבע, הרעננות של הירקות ועל תכולת הוויטמינים והמינרלים.

2: בחרו תפריט המבוסס על פחמימות מורכבות
כדי לווסת את הצורך העז במתוק יש לבחור בתפריט המבוסס על פחמימות מורכבות – דייסת שיבולת שועל, דגני בוקר, ולחם על בסיס חיטה מלאה.

3: אכלו יותר פירות:
אכלו מפירות העונה, אבל זכרו שמיץ טבעי מכיל כמות גדולה של קלוריות, כיוון שהוא הוכן מכמות גדולה יותר של פרי. החורף הוא זמן פירות ההדר שבהם הרבה ויטמין C - אכלו את הפרי ותיהנו מהוויטמינים ומהסיבים התזונתיים.

4: אכלו יותר חלבונים:
הקפידו על אכילת חלבונים בכל ארוחה, (ביצה, מוצרי חלב, פסטרמות למיניהן ובשר). ארוחה עם חלבון משביעה לטווח ארוך.
הפסטרמה מכילה כמויות גדולות של חלבון וכמויות נמוכות של שומן ושומן רווי.

5: תגדילו את הנפח:
נפח גדול של מזון ימלא במהירות את הקיבה ויתרום לתחושת שובע. לשומרי משקל, מומלץ לצרוך 'פסטרמת גחלים' דלת שומן מבית יצרנית בשר המהדרין 'טירת צבי' - המכילה 2 אחוז שומן בלבד - בכשרות בד''ץ קהילות למהדרין או בכשרות הרה"ג שלמה מחפוד שליט"א- בד"ץ יורה דעה.


6: שתו מים גם כשאתם לא צמאים :

מאחר שלא חם לנו אנו נוטים לשכוח לשתות. אנו מורידים את צריכת הנוזלים שלנו. כאשר אנו לא שותים מספיק, אנו נוטים לבלבל צמא עם רעב כך שכל עוד הגוף צמא ואנו לא שותים, אנחנו אוכלים יותר. שתו הרבה גם כשאתם לא צמאים, דאגו שכל הזמן יהיה לידכם בקבוק של מים או כוס תה.


דיאטה תזונה חורף בשר חלב

 

מעוניינים לשתף אותנו במתכונים שלכם? שלחו אלינו לוואטסאפ 0583288642 או למייל [email protected] ואולי נעלה גם את המתכון שלכם.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד