י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סוד ההצלחה והשינוי: עקביות והתמדה

כל אחד מסוגל לבצע כל שינוי שירצה בחייו, לו רק יתמיד בו בנחישות ולא יישבר למרות הנפילות והקשיים

סוד ההצלחה והשינוי: עקביות והתמדה

כולנו מצאנו את עצמנו בכל מיני צמתים חשובים בחיים תקועים. לא מצליחים לזוז ולצאת מהסיטואציה ולא מצליחים לשנות את הדרוש שינוי. לטוב ולרע.

כמובן שאם נסתכל סביבנו, נשאל את עצמנו מה מביא אנשים מסוימים להצליח לחולל שינויים, בין גדולים בין קטנים, וגורם לאנשים אחרים להישאר 'תקועים'? נכון שבסה"כ הכל תלוי בעזרת ה'. אך הקב"ה גם מצפה מאתנו להשתדלות, אם ככה מה המעשה שגורם לאנשים לפעול לשינוי?

הסוד המבדיל בין האנשים שמצליחים לחולל שינויים בחייהם לבין אלה שנשארים תקועים הוא מאוד פשוט והוא העקביות וההתמדה.

כל אדם באשר הוא שמנסה לשנות משהו בחייו יצליח - כל עוד הוא ימשיך, לא משנה כמה נפילות הוא ייפול, ולא משנה כמה פעמים הוא יישבר. כל עוד הוא יתעקש וימשיך לנסות להתפלל לקוות ולהאמין שהוא יצליח לחולל את השינוי – הוא אכן יצליח.

פונים אלי לא מעט אנשים שמנסים לטפל בכל מיני 'מצבים תקועים'. חלקם פנו ללא מעט פסיכולוגים ומטפלים מכל מיני סוגים, שמנסים שנים לשנות דברים, מוציאים לא מעט כספים ואנרגיות בכדי לחולל שינויים. אך בפועל ללא תוצאות.

איש אחד כזה זכור לי במיוחד. התחלתי לטפל בו אך לא הופתעתי שלאחר חודש הוא הודיע לי שמאחר והוא אינו רואה תוצאות של הטיפול בשטח הוא נאלץ להפסיק את הטיפול ולגשת לחפש מטפל אחר. כמובן שאמרתי לו שזכותו לגשת לטיפול במקום אחר אך ברצוני לשאול אותו שאלה אחת אחרונה לפני שהוא יוצא מהקליניקה שלי. ביקשתי ממנו לדעת את האמת האם באמת ביצע את כל המטלות שנתתי לו במהלך הפגישות שלנו או שרק אמר לי סתם שאכן ביצע את המטלות כשבפועל לא היה ולא נברא? הוא הסתכל עלי מבויש וענה לי שאכן לא ביצע את המטלות שנתתי לו לעבודה בין פגישה לפגישה.

הסברתי לו שאת השינוי שהוא כל כך מייחל לו עליו לחולל בעצמו. על ידי עקביות ועקשנות והמון התמדה. מן הסתם כל מטפל שאליו ניגש במהלך השנים צייד אותו בתרגילים ומטלות שעליו היה לבצע בין פגישה לפגישה. כמו שהבנתי ממנו הוא לא טרח להתמיד בטיפול, כך שמן הסתם השינוי לא התבצע כלל. וכך הטיפולים רק גרמו לו להתייאש, כי הוא כביכול השקיע ללא תוצאות.

הסברתי לו את הנושא על ידי המשלתו לחולה במחלה פיזית, נניח דלקת אוזניים, שניגש לרופא וביקש מזור למחלתו. הרופא רשם לו תרופה שעליו לקחת שלוש פעמים ביום טיפות. אם החולה לא יתמיד בלקיחת התרופה, ידלג מפה לשם, או אפילו אם ישכח פעם יחליט שחבל וזהו ויפסיק לגמרי ליטול את התרופה - הדלקת לא תעזוב אותו ותמשיך להציק לו.

אם אנחנו רוצים באמת בשינוי שיחול בכל נושא ובכל עניין עלינו להיות עקביים ולמלא את ההוראות שצריך לעשות בכול נושא שהוא. אלף פסיכולוגים ואלף רופאים לא יעזרו לאף אדם אם האדם לא יבצע את ההוראות.

זה יכול להישמע אולי בנאלי וטיפשי לחלוטין. זה כל מה שנידרש מאדם כדי לקבל שינויים? בסך הכל להיות עקבי? אך לפי מחקרים רבים התשובה היא 'כן' רבתי. אנשים שחוללו שינויים והצליחו למלא את המטרות שלהם בחיים זה בעיקר בגלל שהם עקביים וממשיכים לפעול לשינוי גם לאחר שבירה ולמרות שההתמודדות לא תמיד קלה ופשוטה.

כל אחד מאתנו יכול לעשות מבחן קטן עם עצמו ולראות עד כמה זה נכון. כל אחד יכול לחשוב על משהו במהלך חייו שהוא מאוד רצה לשנות ובמחשבה לאחור כולנו יודעים שאם היינו מתמידים בתהליך, לא מתייאשים, ממשיכים למלא אחר ההוראות שהיו מביאות לשינוי הרצוי במהלך חיינו היינו מצליחים ורואים את השינוי.

שינוי בחיים רואים לאחר תקופה. בדיוק כמו באימון שרירים אנחנו מתחילים להרים משקולת ולא רואים שום שינוי בפועל במראה השריר. אך זאת לא סיבה להישבר, כי לאחר התמדה של כמה חודשים נוכל לראות שינוי משמעותי במראה השריר החיצוני. אותו הדבר בחיים. תשאלו כל רב גדול, מה עזר לו להגיע לגדולות? התשובה תהיה התמדה אינסופית.

זכרו, אם אתם רוצים לחולל שינוי בחייכם התמידו. התעקשו לבצע את השינוי. ואל תשברו גם אם אתם נופלים. והכי חשוב לנו כיהודים מאמינים התפללו לסייעתא דשמיא. בכל עת.

מרדכי רוט הינו מטפל רב תחומי ברפואה טבעית, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, מאמן אישי בגוף ונפש ומחבר הספר 10 דקות לבריאות שלך. 0527171294
בריאות עקביות התמדה טיפול שיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד