י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מדברים קבוע - כך הברחתי את הדורבן הפרטי שלי

במשך ארבעה חודשים לא דרכתי על רגל שמאל • רגע לפני ששיווי המשקל איים בנסיגה חד צדדית והכאבים היו בלתי נסבלים, מצאתי את הפתרון המדהים לדורבן • לא אמנע טוב מאחרים

מדברים קבוע - כך הברחתי את הדורבן הפרטי שלי

אתמול, מוצאי שבת, פרסמתי פוסט שזכה למספר נאה של שיתופים בזה אחר זה, גם בפרופילים פרטיים וגם בקבוצות רפואה למיניהם. הדבר גרם לי להבין כמה המידע נחוץ לאנשים ועשוי לסייע להם – ומי אני שאמנע טוב מאחרים?

לכן אני בוחרת לשתף גם אתכן, כי אם אצליח להועיל לאישה אחת – והיה זה שכרי.

תחת הכותרת: זהירות! פוסט נטול אינטרסים לחלוטין – שיתפתי את החוויה האישית הבאה, אכתוב אותה כאן באופן כמעט זהה.


מי שראה אותי בארבעת החודשים האחרונים, לא יכול היה להתעלם מהעובדה שאני מסתובבת רק עם נעליים שטוחות, גוררת רגל באופן חריג, מהדסת על קצות אצבעות ככל הניתן, ומפחיתה משמעותית את ביצועי הכושר שלי. ישנם ימים שלא יכולתי להתאמן כלל, והיו ימים שהגעתי לשיעורים כמו פילאטיס, אבל ככל זה נגע לרגל שמאל, מיעטתי בפעילות. פשוט לא יכולתי לדרוך עליה. מי שגם התעניין, זכה לשמוע קצת עלי ועל הדרבן הפרטי שלי.

זה התחיל בערב אחד רגיל, בו התיישבתי על המיטה במהירות, מנסה להבין אם דרכתי על זכוכית. ממש בין העקב למרכז כף הרגל, גיליתי בליטה קטנה ומציקה, חשבתי שזה קוץ, או זכוכית שנכנסה לי, אבל מהר מאוד הבנתי שזה לא זה. לא חשדתי בשום דבר. לאחר מספר ימים שזה לא חלף אלא החמיר, קבעתי תור לרופאת עור, ש"אכזבה" אותי שזה לא קשור אליה. "לדעתי זה דרבן ואת צריכה אורתופד".

אחסוך מכן את התלאות שעברתי, רק לסבר את האוזן, דמיינו לעצמכן מסמר תקוע בין העקב למרכז כף הרגל, בולט כלפי חוץ - ואתן צריכות ללכת על זה. רמז: בלתי אפשרי.

דורבן הוא למעשה השם העממי שניתן לדלקת בחלק התחתון של העקב. השם הרפואי של הרצועה המודלקת: החיתולית הכפית - רצועה רחבה וארוכה הנמתחת לאורך תחתית כף הרגל, ומקשרת בין העקב לבין האצבעות ותומכת בקשת של כף הרגל. דורבן הוא מצב דלקתי בחיבור של הרצועה לחלק הקדמי התחתון של עצם העקב.


אז יש משחה, ויש מדרסים ויש עקב סיליקון ויש פיזיותרפיה ויש גם שיטות שונות שניסיתי בעצמי להקלה.
יום אחד נזכרתי שקניתי כדורי כורכום - לטיפול בדלקת שהיתה לי ביד. בתור אחת שהמקצוע שלה זה כתיבה, אני סובלת לא מעט מדלקות כאלו.


החלטתי שמה שהיה טוב לדלקת ביד, יהיה טוב לדלקת ברגל שהיא למעשה הדורבן. טוב שנזכרתי אחרי ארבעה חודשים של ייסורים, אבל עדיף מאוחר מלא כלום.


לאחר שבועיים רצופים בהם הקפדתי לקחת בוקר וערב, פתאום הסובבים אותי שמים לב לשינוי, ואני שומעת את בני אומר לי בהשתאות: "אמא, את ממש הולכת כמו נורמלית...."

אז כן, אני עדיין עם נפיחות קלה, אבל לומדת להניח שוב את כל כף רגלי השמאלית על הרצפה. שיווי המשקל שלי נדפק בינתיים בגדול, וייקח לי זמן להתאושש מזה, אבל היי, אני הולכת כמו נורמלית. לא כואב לי, לא שורפת לי הרגל כשאני יושבת ולא נרדמת לי עד למעלה - זה מדהים.

משכך, החלטתי לא למנוע טוב מאחרים. אם אתם סובלים, או מכירים מי שסובל, כדורי כורכום החזירו אותי לעמוד על הרגל תוך שבועיים. מציאות. וכמובן הם רלוונטיים לסוגים שונים של דלקות, לא רק לדורבן. אישית נעזרתי בהם לדלקות ביד וכאמור, בכף הרגל.

שתהיה לכולנו רק בריאות.
דורבן בריאות כורכום דלקת קופת חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד