כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ה'מלמדים' הרוויחו 11 אלף - ולא דיווחו

כתבי אישום הוגשו נגד שלושה 'מלמדים' מביתר עילית החשודים בדיווח כוזב וחלקי בלבד על משכורתם

ה'מלמדים' הרוויחו 11 אלף - ולא דיווחו

כתב אישום הוגש כנגד שלושה מחנכים בתלמוד תורה מביתר עילית שהעלימו מאות אלפי שקלים ממשכורתם במשך שנים.

העמותה דיווחה על העובדים כשכירים שלה רק בחלק מן השנים בהן עבדו, ודיווחה עבורם על משכורות הנמוכות משכר המינימום, כשבפועל הרוויחו עד 11,000 ₪ בחודש.

כתבי אישום כנגד שלושה תושבי בית"ר עילית הוגשו לבית משפט השלום בירושלים, בגין העלמת מאות אלפי שקלים ממשכורתם כמחנכים בתלמוד תורה ביישוב, באמצעות פיצול המשכורת ודיווח כוזב לרשות המסים על הכנסותיהם. כתב האישום הוגש על ידי עוה"ד נופר פשרל סלע וברק מימון מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) בעקבות חקירה נרחבת ומאומצת של יחידת החקירות מס הכנסה ירושלים והדרום.

על פי עובדות כתב האישום, השלושה עבדו כמחנכים בתלמוד תורה 'תפארת התורה' השייך לעמותת 'וזאת הברכה', שנהגה במשך שנים לפצל את משכורותיהם של עובדיה לשתי המחאות או יותר, וזאת במטרה לרמות את רשות המסים המס ולהפחית את תשלומי המס הנוגעים לשכרם של עובדי העמותה. העמותה שילמה לעובדיה משכורות שרק חלקן דווח לרשות המסים, כך שבפועל משכורתם עלתה בהרבה על המשכורת המדווחת. יתרת המשכורת שלא דווחה שולמה לעובדים בהמחאות נוספות שהיו לעיתים על שם העובדים עצמם ולעיתים על שם אחרים, אותן הפקידו בחשבונות בנק או פדו בגמ"ח ביישוב.

הנאשם מרדכי הרצל (45) עבד כמורה ב'תפארת התורה' במשך כ-11 שנים, אך היה רשום כשכיר בה רק במשך כחמש שנים. בשנים בהן כן היה רשום כעובד העמותה ומשכורתו דווחה לרשות המסים, היא דווחה בחסר: משכורתו החודשית עמדה על סך של בין 7,500 ₪ ל-11,070 ₪, אך לרשות המסים דווחה משכורת שבין 3,915 ₪ לבין 4,000 ₪. כתוצאה מהדיווח החלקי האמור, נוצר בין השנים 2002-2011 הפרש שכר לא מדווח בסך 1,009,431 ₪.

הנאשמים אריה הס ואברהם חיים מאיר בטלמן, שניהם בני 40, דיווחו גם הם על משכורת הנמוכה בכחצי מזו שהרוויחו בפועל – בין 7,000 ל-8,000 ₪ בחודש ובכך העלימו במצטבר הכנסה של למעלה מחצי מיליון ₪.

ההליך המשפטי כנגד העמותה ומעורבים נוספים, עודנו נמשך.

עו"ד קובי גולדמן ממשרד גולדמן ושות' המטפל במורים של העמותה מסר: "משרדנו טיפל במספר רב של מורים במסגרת העמותה, מעל 15, אשר התיקים כנגדם, רובם ככולם, נסגרו במסגרת הליכים שונים, ולא הוגשו נגדם כתבי אישום. בשל נסיבות טכניות בסגירת התיקים של שלושת המורים הללו הגישה המדינה כתבי אישום, ואנו בטוחים שגם הם ימצאו את הדרך להשתלב במסגרת ההסדרים של המורים האחרים, שכן הם מטופלים, כפי שראוי, בפן האזרחי. חבל שהמדינה לא המתינה מעט יותר בטרם הוגשו כתבי האישום נגד שלושת המורים האמורים, שכן מדובר באנשים קשי יום, ובנסיבות העניין ההליך הפלילי כנגדם מיותר".
העלמת מס ביתר עילית כתבי אישום מלמדים משכורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד