י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סערת העופות: שחיטה לעיני הבד"ץ

דיון מיוחד התקיים בבד"ץ 'העדה החרדית' הבוקר בעקבות החשש לטריפות בגלל זריקות בעופות, ובסיומו יצא מכתב החלטת הבד"ץ

ישיבת בד"ץ של העדה החרדית
ישיבת בד"ץ של העדה החרדית

סערת הזריקות בעופות של בד"ץ 'העדה החרדית' שנחשפה לראשונה בבחדרי חרדים ביום שישי האחרון מגיעה הבוקר (ג) לדיון מיוחד בבית הדין של העדה החרדית בבנין זופניק בירושלים.

אמש הגיע השוחט הגאון רבי נחום יברוב למעונו של הגר"מ שטרנבוך בשכונת הר נוף בירושלים ושטח בפניו את טענותיו ההלכתיות - כשלבסוף הוחלט לערוך דיון מיוחד בעניין.

הבוקר נערך הדיון בהשתתפות כל רבני וחברי בד"ץ העדה החרדית. בדיון השתתף גם הרב נחום יברוב כשהוא משמיע באוזני חברי הבד"ץ את טענותיו, בין היתר שבתקופה אחרונה עקב החלפת החומר המוזרק נגרמו הרבה טריפות, היות והחומר המוזרק בעופות לא נספג בבשר וחלחל לעבר הגידים, ונעשו הרבה טריפות.

לאחר מכן שוחטי העדה החרדית ששהו במקום נתבקשו לשחוט מספר עופות לעיני הרבנים והדיינים כשבודקים האם קיימת הבעיה שהעלה הרב נחום יברוב. לאחר שהשחיטה נמצאה כשרה הוחלט על הוצאת מכתב לציבור כדי למנוע מכשול מכלל עם ישראל .

להלן המכתב תחת הכותרת "להסיר לזות שפתיים".

"בעניין הפולמוס חשש דלקות בעופות שנתוערר בימים האחרונים בשחיטה המהודרת דעדתינו, ישבנו היום עם הרבנים הגאונים רבני ועד השחיטה דעדתינו ה"ה הרה"ג ר' בן ציון בייער שליט"א. הרה"ג ר' יוסף בלויא והרה"ג ר' אהרון ברנסדרופר שליט"א מוצ"י עדתינו, כמו"כ הופיע בפנינו הרה"ג ר' נחום יברוב שליט"א מח"ס דברי סופרים וכן מסר לנו בכתב את הערותיו בעניין זה, וכן פתחו כמה עופות בפנינו לבדוק את המציאות".

"הננו להודיע בשער בת רבים כי אחרי העיון והדיון בענין הסכמנו שאין שום חשש בעופות שבהשגחתינו- העדה החרדית – בפעיה"ק והם כשרים לכתחילה בלי שום פקפוק, וסומכים אנו את ידינו על הרבנים הגאונים הנ"ל העושים במלאכת הקודש ויהיו ידם אמונה, וכו'".

"והשי"ת יעזרנו שלא יצא מכשול ןתקלה מתחת ידינו, ונוכל להמשיך את מסורת הכשרות כפי שנמסרו לנו מרבותינו הגאוה"צ מארייהו דארעא קדישא, ובקרוב בימנו נזכה לביאת גוא"צ ובנין בית הבחירה בב"א".

המכתב של העדה החרדית. סריקה: בחדרי חרדים צילום: המכתב של העדה החרדית. סריקה: בחדרי חרדים
המכתב של העדה החרדית. סריקה: בחדרי חרדים

.
זריקות עופות העדה החרדית הרב ברוך שטרנבוך הרב יברוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד