י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

הרב חגי ולוסקי, מונה לתפקיד ראש מחלקת כשרות והלכה ברבנות הצבאית

הרב חגי ולוסקי, חובש כיפה שחורה ובוגר 'מאורות התורה', מונה לתפקיד ראש מחלקת כשרות והלכה ברבנות הצבאית

הרב ולוסקי
הרב ולוסקי

הרב חגי ולוסקי, מונה לתפקיד ראש מחלקת כשרות והלכה ברבנות הצבאית. כך אישר הערב (ב'), הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט. בכך אימץ את המלצת הרב הראשי לצה"ל תא"ל הרב רפי פרץ.

ולוסקי, הינו בוגר ישיבה חרדית וחובש כיפה שחורה. הוא תושב חיפה, שחבש בצעירותו כיפה סרוגה, ובמהלך לימודיו במדרשיית נעם בכפר סבא התחרד. לאחר מכן למד בישיבת 'מאורות התורה' בקריית יערים (טלז-סטון).

בשנים האחרונות מעטים היו המינויים של רבנים חרדים בתפקידים בכירים ברבנות הראשית.

היותו פוסק ההלכה הרשמי בצה"ל, וגם עמדתו בפרשת שירת הנשים השערורייתית, הכשירה אותו בעיני הרבצ"ר למילוי מקומו של סגן אלוף הרב רם משה ראב"ד שפרש בתשע"ב, לאחר שיצא נגד הפרת הסכמים מצד צה"ל בכל הקשור ל'שירת הנשים'.

"לא יוצאים בזמן שירת נשים. יש הנחיות ברורות שהוציאו הרמטכ"ל והרב הראשי לצה"ל ואני נאמן להנחיות", אמר הרב ולוסקי בראיון לעיתון "זמן חדרה".

"לחיילים הדתיים יש אתגרים שהם צריכים ליישם אותם, ואנחנו ברבנות הצבאית עושים את זה לפי מדיניות ברורה", הסביר הרב, "מי שנכנס לצבא יש לו מטרה אחת: להגן על המדינה ועל עם ישראל. אין הבדל בין דתי ולא דתי, את זה אני מנסה להנחיל לאנשיי. יהיו אשר יהיו דעותינו בבית, שם תעשה מה שאתה רוצה, בצבא יש אחדות ויש דרך התנהלות בצבא שהיא מסוימת".

הרב ולוסקי שימש כרב אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל), וכן סייע בהקמת שח"ר אט"ל. שימש כראש ענף ההלכה ברבנות הצבאית ועם פרישתו של ראב"ד מונה גם לממלא מקומו. בתקופת תוכנית ההתנתקות, שימש כרב עיר האוהלים רעים, שם חנו הכוחות המגרשים.

הבוקר (ב') פרסמה גילי כהן בהארץ כי בשל הקיצוץ המתוכנן במספר אנשי הקבע והכוונה לאזרח חלק מהמקצועות הצבאיים במסגרת תוכנית ההתייעלות "גדעון", מתכוונים בצה"ל להפסיק להפעיל משגיחי כשרות בשירות חובה ובשירות קבע בעשרות בסיסים. במקום זאת, מעוניינים בצבא להפריט את פעילות ההשגחה ולהעבירה לידי גוף חיצוני.

על פי הפרסום, האחריות לנושא והסמכות להעניק תעודות כשרות למטבחי צה"ל תישאר בידי הרבנות הצבאית, שתהיה בידיו של הרב ולוסקי. בצה"ל גיבשו רשימה של כ-30 בסיסים בהם תופרט השגחת הכשרות. עד היום הוצבו ביחידות אלו נגדים או חיילים בתפקיד של משגיח כשרות מטעם הרבנות הצבאית. כעת התקנים האלה יקוצצו.
הרבנות הצבאית מטבחי צהל כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד