י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב שטרן: "העופות של 'העדה' מהודרים"

בעדה החרדית טוענים: "אינטרסים זרים ועסקיים מתסיסים את המערכת. מפעל השחיטה שלנו היחיד שפתוח לכל מאן דבעי"

הרב שטרן: "העופות של 'העדה' מהודרים"

במקביל לסערה, נמשכת התמיכה בשחיטה שע"י בד"צ העדה החרדית. בימים האחרונים שבו והביעו גדולי ישראל, פוסקים ומו"צים רבים את תמיכתם ללא סייג בשחיטה המהודרת שע"י בד"ץ העדה החרדית.

אתמול (ב') ביקר במפעל "גלאט עוף" רב מערב ב"ב והפוסק הגרש"א שטרן שסמך ידיו על צוות הכשרות ואף כתב לאחר מכן: "לאחר שביקרתי היום במפעל גלאט עוף העומדת תחת השגחת הביד"צ שליט"א דהעדה החרדית, ועמדתי שם מקרוב על סדרי השחיטה והבדיקות שנעשים ע"י שובי"ם יר"ש, נוכחתי לראות כי הכל נעשה באופן מעולה ביותר, למהדרין מן המהדרין".

הגרש"א אף התייחס במכתבו לטענות בסוגיית הזריקות שנדחו מכל וכל וכתב: "וגם לרבות השגחה מדוקדקת ובדיקה יסודית של צומת הגידין, ויאכלו ענווים וישבעו, לרווחתם של ציבור יראים מהדרי הכשרות"

הביקור התקיים בעקבות דיון שהתעורר באחרונה כאשר נטען ששיטת ההזרקה לשוק העוף שבה משתמשים כבר במשך 32 השנים האחרונות בשחיטת ה'עדה' ליצור פגיעה בצומת הגידים. רבני הבד"צ הוכיחו כי דווקא שיטה זו, בשונה מהזרקה לחזה העלולה לפגוע באיברים פנימיים היא המהודרת ביותר, כפי שפסק הגר"מ בראנדסדופר זצוק"ל וכי הסימן הנראה לעיתים על רגל העוף מקורו בשאריות החומר המוזרק שלא נספג כדבעי ואין בהם כדי לפגוע בגיד. ובכל מקרה, כאשר מתעורר חשש ולו הקטן ביותר, הרי שהעוף נפסל במקום.

תמיכה זו מצטרפת לפסיקתם של עשרות רבנים ופוסקים משלל חוגים וחסידויות שביקרו בימים האחרונים במפעל השחיטה של הבד"צ, ואשר חקרו, דרשו והעמיקו בסוגיה וקבעו כי עופות בכשרות בד"צ העדה החרדית מהודרים בתכלית ההידור.

בבד"ץ העדה החרדית הופתעו מהפרחת הטענה החדשה לאור העובדה שמאז ומעולם היתה ידועה הקפדתם על הזריקה באיזור השוק, והידורי הכשרות המפורסמים ברחבי תבל העניקו לבד"ץ את מעמדו ככשרות קונצנזוס המקובלת על כל החוגים והמגזרים בארץ ובעולם. "אנו מאמינים שאינטרסים זרים וגורמים עסקיים מתסיסים את המערכת ומציפים את הסוגיה עתיקת היומין. ציבור היראים לדבר ה' שומע לגדולי ישראל שסמכו ידיהם על הבד"ץ ומבין שמדובר במהומה על לא מאומה".

בין רשימת הרבנים שהביעו תמיכה בעמדת בד"צ העדה החרדית וחלקם כאמור אף ביקרו בבית השחיטה, דייני ביה"ד של הגר"מ גרוס, רבני קהל חזו"א בני ברק הגר"מ בויאר, הגר"צ פרידמן, הגר"א שאג, הגר"נ קופשיץ מרבני הפרושים בית שמש, הגר"ש אויערבאך, הגרש"א שטרן רב מערב בני ברק, הגר"ע וואזנר - מו"צ ובנו של הגר"ח ואזנר, הגרש"י שלזינגר, הגר"צ ברלין, הגרי"ד הלברשטם - בנו של הגר"מ הלברשטאם, זצ"ל, הגרח"א בלייער, הגר"צ ריבלין רב קהל המתמידים, משלחת מטעם רבני קרלין, משלחת מטעם האדמו"ר מרחמסטריווקא, האדמו"ר מדושינסקי, בניו של האדמו"ר מאמשינוב ורבים אחרים.









הרב שטרן העדה החרדית עופות שחיטה בדיקת טרפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד