כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

החברה הישראלית ליברלית ופתוחה? בועה שמתפוצצת בפנים

מי אתם שתדברו על גודל, צבע, מרקם, לבוש של אנשים אחרים ותשפטו? • כמה פשוט להחליט לאישה כיצד היא צריכה להיראות • אנחנו הרבה יותר מזה - יותר עמוקים, יותר ערכיים, יותר אנשים, יותר יהודים • טור אישי

החברה הישראלית ליברלית ופתוחה? בועה שמתפוצצת בפנים

איי איי החברה הישראלית - מה יהיה איתך? את, שתמיד מאפיינת את עצמך בליברליות, בקבלת האדם, מנסה לשאת על דגלך אהבת חינם וכל מיני מילים יפות שכאלה. לא לקח הרבה זמן בשביל שיהיה מן בום כזה לכל הבועה המדומיינת הזאת.

שוב נתקלים בתבניתיות הזו, שקבוצה המכנה את עצמה "חברה" - הנחילה. בה נוצרה מציאות שאדם שאינו עומד בקריטריונים מסוימים, שאותה ה"חברה" החליטה, הופך למטרה שיפוטית בה מותר, זה אפשרי והוא יכול לספוג הכל. לעג, בוז, חוסר הערכה, הכתמת שם והוצאת דברים מהקשרם, בקיצור שטחיות חסרת שחר וטעם.

מה הבעיה בזה? בעיקר שהאדם הפרטי מפסיק לחשוב, וכל המחשבות, מסקנות והערכה שהצטברו על אותו אדם, נמחקות בשניה. לו יצויר שהיינו רק שומעים את קרין גורן שופטת בתחרות אוכל, כמה נקודות זכות היו לה? רבות מן הסתם. אלא שבשניה שהראיה נכנסת לתמונה – ואין זה תואם לתבנית שיש לנו בראש, אופס, הכל נמחק!

כל הערכים המושתתים אצלנו נעלמים ברגע. אנחנו נהפכים לעיוורים, לשטחיים, ליצורים שאני מקווה להאמין שלא רצינו להיות. מי אתם אנשים, שתדברו בכלל על גודל, צבע, מרקם, לבוש של אנשים אחרים ותשפטו על פי זה? באיזו זכות אתם מבטלים אדם בעל תכונות חיוביות כל כך בגלל מראה? החלקנו על המוח? או על שוקולד?

לצידה של קרין גורן בתוכנית הריאליטי עליה חטפה השמצות פרועות, עמדו עוד שני שופטים. היא אינה היחידה שלא עמדה על סטטוס מקל. מישהו אמר משהו על השופטים האחרים? מישהו העז לצייץ? ברור שלא! כמה נוח לצאת בהצהרות, בדיבור בזוי ולא מכבד כשמדובר באישה. כמה פשוט זה להחליט לאישה מה היא צריכה להיות ואיך להיראות.

אז נכון, תוכנית אוכל היא מן הסתם טומנת הרבה פחות בריאות בחובה, והיא מלאה בשוקולדים, קצפות, סוכריות, שמנות, בצקים, כל הדברים הטעימים האלו שכמות גדולה מהם בלתי מומלצת בשום צורה וכיוון. לאנשים שעוסקים בזה מן הסתם יש השלכות ברורות לעניין. מדובר בתוכנית אפייה, לא בתוכנית בריאות. למה בדיוק ציפינו? מכאן ועד לשיח, לסערה, לשיימינג, או איך שלא יקראו לזה?
מאכזב.

עם ישראל היקר, אנחנו הרבה יותר מזה. יותר עמוקים, יותר ערכיים, יותר אנשים, יותר יהודים.
בואו נתחיל להפעיל את השכל - ההגיוני והבריא!
ליברליזם קרין גורן טור אישי תוכנית אוכל דיאטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד