כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

חלוץ הטריפות, חילולי השבת והשמאל קיצוני

עם זכיין כזה, היה צפוי שהעימות בין שר הבריאות לחברת מקדונלדס, ידרדר מהר מאוד לעניני דת ומדינה: מי אתה עמרי פדן?

עמרי פדן. צילום: מיטרי שביצ'נקו
עמרי פדן. צילום: מיטרי שביצ'נקו

האיש שהביא את המזון הלא כשר ואת חילולי השבת לרשתות המזון המהיר: תכירו את עמרי פדן - יו"ר ובעלים של חברת אלוניאל בע"מ, זכיינית רשת מקדונלדס בישראל.

פדן נולד וגדל בירושלים. הוא למד בבית הספר האלטיסטי ליד האוניברסיטה, התגייס לצה"ל והתנדב לסיירת מטכ"ל. הוא השתתף בשנת 1972 במבצע להשתלטות על מטוס סבנה החטוף, אם כי לא פרץ למטוס ושימש כגיבוי לצוות אחר. הוא נשאר בקשר הדוק מאותם ימים, עם חברו ליחידה - אבי דיכטר.

למד כלכלה ומתמטיקה באוניברסיטה וסיים דוקטורט בכלכלה ב-1981. בתחילת שנות ה-80 שימש מרצה לכלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים.

באותה תקופה פנה לפוליטיקה ובשנת 1978 נמנה עם מקימי "שלום עכשיו" ושימש דובר התנועה. היה מיוזמי מכתב הקצינים בקריאה לשלום עם מצרים. ב-1979 עמד בראש משלחת הארגון למצרים ונפגש עם אנואר סאדאת במטרה לקדם את תהליך השלום בין ישראל למצרים. בשל דעותיו הוא מסרב עד היום להפעיל סניפי רשת מקדונלדס בשטחי יהודה ושומרון. לפני מספא שנים נקלע לעימות כשסירב לפתוח סניף באריאל.

בשנת 1988 מונה למנכ"ל "כיתן" ושימש בתפקיד עד לשנת 1992. לאחר שעזב את כיתן קיבל ב-1992 את הזיכיון של חברת מקדונלדס בישראל ופתח את הסניף הראשון ב-1993. כיום כבר אינו מנכ"ל בפועל של החברה הזכיינית, והוא מכהן בתפקיד יו"ר. הוא עדיין מחזיק ב-50% ממניות ההון של החברה וב-100% ממניות השליטה.

כבר מתחילת דרכו התבטא בשורה של אמירות אנטי דתיות, שילב בתפריט הרשת מוצרים לא כשרים ופתח אותה בשבת. הוא הורשע בעבירה של העסקת נוער בשבת, בניגוד לחוק עבודת הנוער, והוטל עליו קנס של 50,000 ש"ח. ערעורו לבית הדין הארצי לעבודה נדחה.

בשל דעותיו, ועירוב הפוליטיקה בעסקים - המאפיין אותו, רק צפוי היה, שהעימות בינו לבין שר הבריאות החרדי יגיע גם לויכוח על נושאי דת ומדינה.
עמרי פדן מקדונלדס מזון מהיר השר ליצמן בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד