י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הקולה היחיד ללא חשש קטניות: RC FREE

כותרת משנה: הפתרון לנוהגים שלא לאכול קטניות בפסח נמצא על ידי הגר"א רובין שליט"א שנתן את הכשרות עבור המשקה RC FREE

הרב בעת סיור במפעלי rc
הרב בעת סיור במפעלי rc

שבועות קודם חג הפסח נמצא הגאון רבי אברהם רובין ימים ולילות במפעל התעשייה של חברת המשקאות "יפאורה" תבורי, וזאת כדי לעמוד מקרוב אחר פעילות המפעל בהכנת המשקה - RC FREE שיוצא בכשרותו לפסח ללא חשש קטניות.

אחר מאמצים רבים וסייעתא דשמייא, גם השנה ניתן יהיה לרכוש את משקה ה RC FREE ללא סוכר, וללא קלוריות, בכשרות מהדרין לפסח של בד"צ מהדרין, בראשות הגר"א רובין, ובכשרות הרבנות מהדרין רחובות בראשות הגר"ש הכהן קוק.

הגר"א רובין הסביר מה עמד מאחורי החלטתו להעניק את הכשרות למותג המדובר: "בכל מוצר דיאט משתמשים בממתיק שהוא תחליף לסוכר", הסביר והוסיף, "לכאורה גם הסוכר וגם המחליף שלו אינם קטניות וודאי שאינם חמץ, אבל כידוע במזון כיום הכול תרכובות או שימוש במרכיבים שונים להשגת מטרה מסוימת.

הרב בעת סיור במפעלי rcצילום: הרב בעת סיור במפעלי rc
הרב בעת סיור במפעלי rc

"גם בממתיקים של תחליפי סוכר משתמשים בפירוק של הסוכר באמצעות חומר המופק מבקטריות שמתפתחות על קטניות או ספק קטניות, דהיינו קטניות שבוטלו שאינם במצב של קטניות, עובדה שמנעה מאיתנו להעניק הכשר עבור הציבור הגדול שנמנע מאכילת קטניות בפסח".

אחרי שהרב הבין את שורש הבעיה שהיא התחליף לסוכר האסור לאוכלי קטניות, נמצא פתרון שמאפשר להם לשתות את המשקה בפסח ללא חשש קטניות: "לאחר בירור מקיף גילינו שיש ממתיק אחד בשוק שאיננו מופק באותו תהליך ואין בו שימוש באותם בקטריות שהינם כאמור על מצע קטניות. ממתיק זה הוא 'ה'סוכרלוז'. תהליך ההפקה שלו יקר יותר מאשר הממתקים האחרים, אך היתרון הגדול שלו שהוא חף ונקי באופן מוחלט מקטניות והוא בעצם מהווה בשורה לצרכני הדייאט קולה ואחרים בפסח", הסביר.

למרות שהפתרון עלה כסף רב לבעלי המפעל, הוחלט להשתמש בו ובלבד שהנמנעים מאכילת קטניות בפסח יוכלו ליהנות משתיית קולה דיאט איכותי כשר למהדרין בפסח.

יצוין כי בסדרת משקאות הדיאט של קבוצת יפאורה הכשרים לפסח מהדרין נכללים גם RC קולה דיאט, RCQ דיאט לימון, וכן סדרת 'תפוזינה' בטעמים אשכוליות, לימון, ותפוזים, שוופס דיאט למון ליים, סדרת 'ספרינג' בטעמים אשכולית אננס, ותפוחים, נקטר ספרינג תפוחים דיאט.
rc free קולה ללא קטניות הרב אברהם רובין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד