י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חשד: גניבת ענק בהיקף חסר תקדים בבורסה ליהלומים בר"ג

יהלומן בכיר חשוד בגניבת סחורה בשווי של עשרות מיליוני שקלים מ-12 פירמות מובילות • הנזק נאמד ב-50-60 מיליון דולר • חשש מקריסת פירמות

  • י"א ניסן התשע"ו
הבורסה ליהלומים. צילום: מרים אלסטר
הבורסה ליהלומים. צילום: מרים אלסטר

חשד לגניבה בסכומי עתק בבורסה ליהלומים ברמת-גן: המשטרה חוקרת חשדות כבדים לפיהם חנן אברמוביץ', יהלומן בכיר ומוכר בבורסה, היה מעורב לכאורה בגניבת סחורה בשווי של עשרות מיליוני שקלים. בשלב זה קיים חשש לייציבותן של כמה חברות בתחום, שאולי ייאלצו לפשוט את הרגל.

מפרטי החקירה עולה כי בשלב זה מדובר ב-12 חברות מובילות שאברמוביץ' לקח מהן, על-פי החשד, סחורה בשווי המוערך ב-60-65 מיליון דולר. לפי החשד, אברמוביץ' גלגל ככל הנראה את הסחורה, ולא שילם בעבורה או לחלופין החזיר אותה לחברות.

היחידה לחקירות הונאה במשטרת מחוז תל-אביב פתחה בחקירה, וההערכות הן שהיהלומן הבכיר ייעצר עוד הערב (ג') בחשד למעורבותו בפרשה.

בהודעה שפרסמה הנהלת הבורסה ליהלומים נטען כי בדיקתה בנושא החלה לאחר שהוגשה לה תלונה נגד החברה שבבעלות אברמוביץ', לפיה היא חייבת תשלומים בסכום של עשרות מיליוני דולרים עבור סחורות שנקנו ממספר יהלומנים.

"מרגע קבלת הפנייה התחלנו מיידית בבדיקת הנושא", אמר מנכ"ל בורסת היהלומים, אלי אבידר. "הנהלת הבורסה תגלה אפס סובלנות כלפי גורמים הפוגעים בחברי בורסה אחרים. ענף היהלומים הישראלי חווה קשיים בשנים האחרונות, ולצערנו אנו נחשפים גם למקרים מצערים כאלה בהם יש המנצלים את המצב. הנהלת הבורסה תפעל בתקיפות לבירור המקרה, כולל פנייה לרשויות החוק".
הבורסה ליהלומים מעילה ישראל משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד