י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הביסלי מקמח חיטה נמכר ככשר לפסח

מעקב: גולשת 'בחדרי' מפתח תקווה שקנתה 'ביסלי' לילדיה, נבהלה כשגילתה שהוא חמץ גמור • בעל המרכול התנצל: "זו טעות"

צילום: פלאש90 (אילוסטציה). אין קשר בין המצולם לכתבה.
צילום: פלאש90 (אילוסטציה). אין קשר בין המצולם לכתבה.

 

מקרה נוסף של מכירת חמץ בפתח תקווה, כך לפי עדות אחת מתושבות העיר.

אך בעוד במקרה ראשון מדובר במזיד ובעל המקום לא מבין "מה רוצים ממנו", במקרה זה מדובר בתקלה, ובעל המקום מבהיר כי יתקן כל הנדרש.

תושבת העיר, מיכל ריינהולד, מספרת ל'בחדרי חרדים': "שעתיים לפני החג נכנסתי לחנות 'סופר סיטי', לקנות חטיפים לילדים, במהלך החג כשחילקתי את החטיפים, ניגשו אלי הילדים ואמרו 'אמא לא כתוב על זה כשל"פ', אמרתי להם שזה לא יכול להיות ואולי על החבילה שמאגדת את הביסלי כתבו כשל"פ.

"בדקתי ואני נדהמתי שלא כתוב גם על החבילה המרכזית לא כתוב כשל"פ, בנוסף קניתי בערב החג באותה חנות גם ביסלי בודדים בטעמים שעליהם כן היה כתוב כשל"פ, השוותי בין הרכיבים ואכן, הביסלי שהיה כשר כתוב עליו מקמח מצה, והביסלי שאינו כשר מקמח חיטה. לצערי אחד מילדי אכל את הביסלי הלא כשר. החנות ממש הכשילה אותנו.

"עם צאת החג רצתי לחנות לבדוק אם חלה טעות בחנות", היא ממשיכה לספר, "זאת למרות שקניתי לאחר בעור חמץ. נדהמתי לגלות שעדיין יש חמץ מעורב עם כשל"פ בטור של החטיפים. אך היו מדפים שהחמץ היה מכוסה בניילון".

היא מוסיפה ואומרת: "לא מדובר בחנות נדחת שאפשר להתעלם ממנה זו חנות מרכזית נראית לעין". כך גם, מספר תושבים המתגוררים בסמוך, עמם שוחח 'בחדרי חרדים' טענו שעברו סיטואציות דומות.

ירון מנהל 'סופר סיטי' הגיב ל'בחדרי חרדים': "אכן היה ביסלי שאינו כשר לפסח במדף של הכשל"פ, מייד כשפניתם אלינו הפעלתי את העובדים שלי לסרוק שוב סנטימטר על סנטימטר ומה שלא כשל"פ להעיף למחסן, אנחנו בני אדם, ואני מתנצל שוב ושוב בפני מי שניזוק מכך. אין חמץ אצלי בחנות! כל הרשת עובדת לפי החוק, קורה שטועים".

בסיום החג, ביקש המנהל למסור שוב ל'בחדרי חרדים': "הרשה לו להודות לכם שהערתם לי על כך ששכחנו בטעות חמץ בסופר. ובכך מנעת מאיתנו למכור חמץ ללא משים לב. כמו שכבר ציינתי ביום א ה24/4/16, בתום לב נשכחו מספר בודד של פריטים שאינם כשרים לפסח.

מרגע שפנית אלי הפעלתי את כל הצוות בסופר סיטי וסרקנו מדף מדף בכל הסניף כדי לאתר מפגעים נוספים. אני עושה את מירב המאמצים להשתלב בשכונה המאופיינת במגזר חרדי ודתי לאומי ואף מחזיק משגיח כשרות אשר מגיע כל בוקר לסופר ובודק את הירקות והפירות המגיעים בכל יום ויום, בעוד מספר חודשים כאשר תסתיים השביעית בפירות אנו נדאג לתעודת מהדרין בפירות והירקות ובכך ניתן מענה יותר נרחב לתושבי השכונה היקרים לליבי".

"אני חוזר ומתנצל בפני אותה גברת נכבדה", מסיים מנהל המרכול את דבריו הכנים.

שימו לב - לאורך החג, "בחדרי חרדים" מביא לידיעתכם את המקומות בהם פוגעים ברגשותינו. אם גם אתם נתקלים חלילה בחנויות המוכרות חמץ בפרהסיה, צלמו והעבירו לנו.

אנו ב"בחדרי חרדים" נביא לידיעת הציבור את המקומות בהן פוגעים ברגשותינו ומפרים ברגל גסה את איסור מכירת החמץ בפסח. צרו קשר מיידית עם איציק מן, כתב בחדרי חרדים [email protected]

הכתבה עודכנה ביום חמישי בשעה 11:30

 

תמונות מהמרכול




מרכול חמץ בפסח כשרות חוק צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד