י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

במקום "להוציא להורג" - קרויס נשלח לכלא

קמב"ץ 'העדה החרדית' לשעבר נשלח לשבעה חודשי מאסר בעקבות העלמת מס מהמשחטה שברשותו, וישלם גם קנס כבד • קרויס ל'בחדרי': "במשטרה החליטו לחסל אותי"

קרויס במשחטה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
קרויס במשחטה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שבעה חודשי מאסר נגזרו על קמב"ץ העדה החרדית לשעבר, בעקבות אי דיווח על הכנסות המשחטה במאה שערים.

בית משפט השלום בירושלים גזר על קרויס קנס בסך 50 אלף ש"ח בנוסף לשבעה חודשי מאסר. באם לא ישלם את הקנס, ירצה קרויס 70 ימי מאסר נוספים.

כבוד השופטת קבעה בגזר הדין כי "העבירות בהן הורשעו הנאשמים בוצעו במשך תקופה של 3-4 שנים. במהלך השנים התעלמו הנאשמים מידי שנה, באופן שיטתי, מהוראות חוקי המס ומהחובה להגיש דוחות". עוד קבעה כב' השופטת כי "מראד טרוה, שותפו של קרויז, עצם עיניו והסתמך על הדברים שמסר לו קרויז ופעל בכוונה להתחמק מתשלום מס, מתוך בצע כסף".

"אני שמח שבית המשפט לא קיבל את עמדת המשטרה שדרשה להוציא אותי להורג", אומר קרויס ל'בחדרי' דקות לאחר ההחלטה. לדבריו, לפני מספר שנים החליטו במשטרה 'לחסל' אותו בכל דרך. בפרקליטות ביקשו לגזור עליו שנתיים מאסר ו-350 אלף ש"ח קנס, אך בית המשפט נעתר חלקית לבקשה.

קרויס הורשע בעבירה של אי הודעה על תחילת התעסקות ורישום, ארבע עבירות של אי קיום דרישות, ארבע עבירות של אי הוצאת חשבוניות מס, שלוש עבירות של מסירת דו"ח וידיעות לא נכונים ועבירה של אי קבלת תעודת זהות.

השפטת שרון לארי-בבלי גזרה על קרויס ועל מראד טרוה מאסר בפועל למשך שבעה חודשים בניכוי ימי המעצר, מאסר על תנאי למשך שישה חודשים, קנס בסך 50,000 ש"ח או 70 ימי מאסר תמורתו.

בנוסף, קרויס יחתום על התחייבות בסך 10,000 ש"ח לפיה יפעל להשגת תעודת זהות בתוך שישה חודשים, ויפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו לרבות הגשת עתירה מנהלית.

התיק נוהל על ידי עו"ד דפנה אברמוביץ מפרקליטות מחוז ירושלים, והחקירה בוצעה על ידי חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום.

עו"ד דפנה אברמוביץ, פרקליטות מחוז ירושלים התייחסה לגזר הדין ואמרה כי "יואל קרויס פעל בתחכום רב, כאשר לא רק העלים את קיומם של העסק ושותפו וכן את הכנסותיו מרשויות המס, אלא אף אינו מחזיק תעודת זהות ובכך מעלים למעשה את קיומו ומונע מרשויות המס לבדוק את פעילותו. עניינם של קרויס וטרוה מהווה דוגמא מובהקת לקושי באכיפת תשלומי המיסים לרשויות המס בכלל ובפרט בקהילות סגורות כמו מאה שערים ומזרח העיר ירושלים".

הפרקליטות סברה כי מעשיהם של קוריז וטרוה כפי שנקבעו בהכרעת הדין מעשים חמורים וכי יש להטיל בגינם עונשי מאסר משמעותיים ומרתיעים. היום גזרה כב' השופטת שרון לארי-בבלי על כל אחד מהנאשמים מאסר בפועל לתקופה של 7 חודשים. וקנס בסכום של 50,000 ₪.

המדינה יוצגה בתיק ע"י עו"ד דפנה אברמוביץ מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי). החקירה נוהלה על ידי חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום וימ"ר ירושלים.

עו"ד יונתן קיוול שייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את יואליש קרויס אמר כי "בית המשפט קבע כי מר קרויס הפעיל משחטה קיימת מתוך מניע אידאולוגי דתי, כשליח ציבור וללא כוונת רווח.
מהכרעת הדין ברורה עמדתו של בית המשפט כי מר קרויס לא ביקש אלא לסייע לציבור מהעניים במדינה שיוכל לרכוש בשר".

עוד הוסיף כי "למרות שמלכתחילה יוחסו למר קרויס עבירות מרמה, הוא זוכה מהן. בית המשפט כי מר קרויס טעה בהתנהלותו ובאי הכרה מספקת של החוק, אך פעל ללא כוונת רווח וללא מרמה. אנו נלמד את פסק הדין ונשקול את המשך צעדינו".

בסיון תשע"ב פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד קרויס בגין העלמות מס במשחטה שהפעיל בשכונה. יחד איתו נאשם גם עובד ערבי בשם מראד טרוה. השניים נאשמים בהעלמת הכנסות על סכום של 2.5 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום, במהלך השנים 2006 עד 2011 ניהלו קרויס וטרוה משחטה בשכונה הירושלמית, אשר לפי האישום פעלה ללא רישיון, ובלא שדיווחו לרשות המיסים על עיסוקם בהפעלת המשחטה.

במהלך הפעלת המשחטה לא ניהלו הנאשמים ספרים כדין, לא הוציאו חשבוניות מס, לא דיווחו על הכנסותיהם מהמשחטה לרשות המיסים, לא דרשו חשבוניות מס מספקים וביצעו עבירות מס נוספות.

סעיף אישום נוסף שהוגש נגד קרויס לבדו - על כך שאינו מחזיק בתעודת זהות מגיל 16. "הנאשם נולד בישראל, למרות שמלאו לו 16 שנה לא קיבל תעודת זהות, למרות החובה הקבועה בכפוף לחוק", נכתב.
יואליש קרויס משחטה העלמת מס משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד