י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

עושים סדר בכשרות: חוק חדש בכנסת

חוק חדש שיוזם בצלאל סמוטריץ, יעשה סדר בתחום הכשרות: "יהפוך את מערך הכשרות הממלכתית בישראל לאחיד ושקוף"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

עושים סדר: בשבוע הבא ביום ראשון, תעלה לועדת שרים לחקיקה הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' "כללים אחידים למתן תעודת הכשר". מטרת החוק היא לקבוע סטנדרטיזציה במערך הכשרות הממלכתית במדינת ישראל ולהטמיע בו כללים אחידים ושקופים, כך מדוחח כתב 'בחדרי חרדים'.

הצעת החוק מסמיכה את הרבנות הראשית, לקבוע מספר רמות אחידות של כשרות ולהסדיר ביחס לכל אחת מהן את התנאים הנדרשים לקבלתה ובכלל זה את אופן הפיקוח, כשירותם והתאמתם של המשגיחים ועוד.

הצעת החוק אף מסדירה את הדרך לביטול הסמכת רב נותן הכשר בנסיבות בהן הרב פעל בחריגה מן הכללים שנקבעו.

ח"כ בצלאל סמוטריץ הסביר: "החוק הזה יהפוך את מערך הכשרות הממלכתית בישראל לאחיד ושקוף, ויתרום רבות הן לשיפור מערך הכשרות והן לתדמיתו של המערך החשוב ושל הרבנות הראשית בכלל.

"התיקון היום יאפשר לכל אדם להגיע לכל מסעדה בארץ ולדעת בדיוק איזה כשרות הוא מקבל, וכן לכל יצרן לדעת באלו סטנדרטים הוא צריך לעמוד בכדי לשווק את התוצרת שלו בכל הארץ באופן אחיד.

"הצעת החוק הזו היא המשך לעבודתו החשובה של סגן השר הרב אלי בן-דהן במשרד הדתות בקדנציה הקודמת ונכתב בשיתוף פעולה מלא עם הרבנים הראשיים לישראל. החוק מבשר מהפכה של ממש במערך הכשרות, וברמת השירות שינתן לציבור. כולם היום מבינים את החשיבות של שקיפות וסטנדרטיזציה, והחוק הזה הוא התחלה טובה לתיקונים ושיפורים מחויבים בכל המשרדים הממשלתיים"
כשרות חוק בכנסת הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד