ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"נגמלתי מבצקים עם אברהמסון, בגלל שרזיתי השכנה לא הכירה אותי"

משרד הבריאות יצא לאחרונה למלחמה בסוכרים ובצריכה המוגזמת של סוכר בישראל. על פי נתוני משרד הבריאות, 22% מהישראלים דיווחו על שתיית משקאות ממותקים בכל יום. כאן בדיוק נכנסים המומחים לגמילה מסוכר ממכון אברהמסון / אבי איתן

"נגמלתי מבצקים עם אברהמסון, בגלל שרזיתי השכנה לא הכירה אותי"
אברהמסון





משרד הבריאות יצא לאחרונה למלחמה בסוכרים ובצריכה המוגזמת של סוכר בישראל. על פי נתוני משרד הבריאות, 22% מהישראלים דיווחו על שתיית משקאות ממותקים בכל יום או כמעט בכל יום כאשר הצרכנים הגדולים של שתייה ממותקת הם ילדים ובני נוער.

"מחקרים מצאו כי קיים קשר בין צריכה לא מבוקרת של סוכר לבין התפתחות עששת שיניים, מחלות לב, השמנה, סוכרת מסוג 2 וכבד שומני. 480 מיליון אנשים ברחבי העולם סובלים מסוכרת מסוג 2, ו-4.8 מיליון אנשים מתים בכל שנה ממחלות כרוניות הקשורות לצריכת סוכר. בקרב ילדים, צריכת סוכר מרובה מגבירה את הסיכון לפתח השמנה ובעקבותיה מחלות כרוניות קשות כמו סוכרת מבוגרים, יתר לחץ דם, בעיות לב, כבד שומני, הפרעות אורתופדיות ועוד", נכתב בפרסומי משרד הבריאות מהשנה האחרונה.

אך בין מאמצי חינוך הציבור לצריכה נבונה ומדודה של סוכר לבין המציאות המרה (או המתוקה מדי) יש פער גדול מאוד. בתווך חיים אנשים רבים שהתמכרו לסוכר ולצריכתו וסובלים בשל כך מהשמנה כרונית. כאן בדיוק נכנסים המומחים לגמילה מסוכר ממכון אברהמסון .
המומחים של אברהמסון המטפלים בגמילה מעישון וגמילה מסוכר וגלוטן , מבהירים כי גמילה מסוכר וגלוטן היא אחד המפתחות ואחת הדרכים הבריאות לירידה במשקל.

מחקרים רבים מוכיחים כי החיטה והסוכר אחראים עיקריים למגפת הסוכרת, מחלות לב, השמנה ואף להפרעות נפשיות. שיטת אברהמסון מתמקדת בהורדת הדחף לאכילת סוכר וגלוטן וגורמת להפחתה משמעותית בכמויות של הסוכר והגלוטן שאנשים צורכים. רוב האנשים יוצאים מהטיפול עם תחושה של אדישות לאכילת מאפים ומתוקים וכבר ימים ספורים לאחר הטיפול מרגישים יותר ערניים ומרוכזים, זקוקים לפחות שעות שינה, ויש המדווחים על שיפור ניכר בהרגשה הכללית ובמצב הרוח.

במסגרת התוכנית מקבלים טיפולי גמילה אישיים נוספים במקרה הצורך למשך שנה ללא תנאים וללא הגבלה תוך הפעלת מערך ליווי מקיף, המשלב מאמנת אישית, קבוצות תמיכה בוואטסאפ וצוות יועצים מומחים (דיאטנית קלינית / יועצת קולינרית / יועץ לפעילות גופנית). החוששים מהיעדר אפשרויות קולינריות יכולים להירגע משום שיקבלו את ספר המתכונים של אברהמסון ובמהלך החודש הראשון לטיפול יוזמנו לסדנה חווייתית לבישול בריא וסדנאות כלים וטיפים לירידה במשקל , ואם תרצו תוכלו גם להזמין מוצרים עד הבית ב-50% הנחה ללקוחות המכון.

אילנית קקולי, בת 49 מחולון, מאפרת, אמא לשבעה ילדים וסבתא לשישה נכדים, סיפרה על הרגע שבו הבינה שהיא צריכה לשנות את חייה ולהיגמל מסוכר ומגלוטן. "הייתי מגיעה לחנויות בגדים, ואני מאוד אוהבת להתלבש, ולא הייתי מצליחה להתאים לעצמי בגד בהיר. פה הבנתי שאם אני מרגישה אי נעימות ללבוש בגד בהיר, יש כאן בעיה. ניסיתי המון דיאטות כמו כדורים ומדבקות וישר עליתי בחזרה למשקל המקורי כי הדחף לאכילה נשאר ואז החלטתי ללכת לאברהמסון" שם הם מטפלים בחשק לאכול מתוקים ומאפים.

כל מי שעושה דיאטות מכיר את הקושי שמתלווה אליהן. מה היו הרגעים הקשים שלך במהלך הדיאטה?

"ממש לא היו רגעים קשים. אהבתי את התהליך הזה מאוד והתחברתי אליו. נהפוך הוא, היו לי רגעים טובים והרגשה טובה", הסבירה.



מה כולל התפריט היומי שלך?
"בבוקר אני אוכלת יוגורט עם גרנולה ללא סוכר וללא גלוטן ושותה נס קפה או תה. לארוחת ביניים אני אוכלת פרי ולארוחת צהריים – ארוחה בשרית. ארוחת הצהריים כוללת דג או עוף או בקר בתוספת הרבה ירקות או בתוספת תבשיל אפונה ואורז עם תפוחי אדמה. בין ארוחת הצהריים לארוחת הערב אני אוכלת פרי, או אם אני לא בשרית - מעדן יופלה 0% עם אננס או עם פירות יער ללא סוכר. בארוחות הערב אני אוכלת חביתה עם ירקות וגבינה או פריכיות אורז, קוטג' וירקות ושותה נס קפה. לפעמים אני משלבת לחמנייה ללא סוכר וללא גלוטן". בעצם רוב המזונות, עופות דגים בשרים ירקות קטניות , אינם מכילים סוכר וגלוטן. ויש כיום גם שפע של מאפים לחמים ופתרונות תזונה בריאים ללא סוכר וגלוטן

אילנית מספרת שהמשפחה הקרובה מפרגנת לה מאוד. "כולם אומרים לי שנהייתי חתיכה. גם בעבודה וגם חברים מפרגנים לי ומחמיאים על השינוי שעשיתי. כולם לא מבינים איך עשיתי את זה", סיפרה והוסיפה כי באופן טבעי עלה הביטחון העצמי שלה בעקבות הירידה במשקל. "אני מרגישה שאני מייצגת נשים שרוצות לרדת במשקל וקשה להן. זה גרם לי להקשיב ולהיפתח לאנשים ולספר להם על השינוי שלי ולרצות לעזור להם כמו שעזרו לי", ציינה.

לדבריה, השינוי הפיזי שעברה בעקבות הירידה במשקל היה כל כך משמעותי, עד כדי כך שידידות שלה לא זיהו אותה ברחוב. "נשים שאני מכירה שנים חולפות לידי ברחוב, לא מזהות אותי ולא ניגשות לומר לי שלום. הייתה לי שכנה שחזרה לאזור ולא דיברה איתי מילה. ניגשתי אליה ושאלתי אותה למה היא לא מתייחסת אלי. היא הייתה המומה שזו אני וכל כך התנצלה שלא זיהתה אותי בעקבות השינוי שעברתי".

מה הטיפים שתרצי לתת למי שמנסים ומנסות להיגמל מסוכר ומגלוטן?
"אני הייתי מכורה לבצקים – ברגע שהבנתי שאני רוצה לעבור את השינוי החלטתי שאני מתמסרת לטיפול באברהמסון. היום הבצקים כבר לא מעניינים אותי. תציבו לעצמכם מטרה, תאמרו לעצמכם כמה השינוי שווה הזה. תבינו שכיף לאכול אוכל בריא וככה גם מרגישים בריאים. מה צריך יותר מזה?" תתקשרו 9933* אברהמסון ושיהיה לכם בהצלחה".

לפרטים
גמילה טיפים מכון אברהמסון סוכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד